Prolaktinszint

Kedves Doktor úr! Körülbelül 6 éve a mellemből tejszerű valami folyt, akkor kiderült, hogy elég magas a prolaktinszintem. Akkor MRI-n is voltam az eredmény negatív lett. Most megint folyik a mellemből ez a tejszerű folyadék, de ez valószínű gyógyszer mellékhatás szedem a Motiliumot és erre ez van feltüntetve mellékhatásként. Muszáj ez miatt abbahagynom a Motiliumot, mert ez végre jó az állandó hányingerre (reflux beteg vagyok IV stádiumú) . Előtte a Cerucaltól is volt ez a folyás, de az nem használt a hányinger ellen. Zavar a tejcsorgás, de a Motiliumot is szeretném szedni. Mit tanácsol? A magas prolaktinszint miatt tényleg lehet hízni? Ha 6 éve volt magas prolaktinszintem, akkor azt miután rendeződött nem kellett volna állandóan ellenőrizni? Okozhat-e végleges meddőséget? Bocsánat a sok kérdésért, de el vagyok keseredve. Válaszát előre is köszönöm. Anita

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza prolaktinszint témában

Kedves Anita!

Valóban, a Motilium és Cerucal gyógyszerek emelik a prolaktin szintet, és ez okozhat emlőkből tejcsorgást. El kell döntenie, hogy mi zavarja jobban: a tejcsorgás vagy a reflux? Ez Önre van bízva. A reflux betegség miatt kérje gastroenterológusa tanácsát - de hiszem, hogy találnak a Motiliumon kívül is megfelelő terápiát (nem első vonalban alkalmazott gyógyszerek közé tartozik ezen esetben) .

Önmagában a magasabb prolaktin szint nem lehet oka a hízásnak, semmiképpen.

Amennyiben a 6 évvel korábban pontosan meghatározott volt a magas prolaktin szint oka, akkor a diagnózis függvényében ellenőrizni kellett volna, legalább 1-2 év múlva ismételten. Javaslom, hogy a Motilium elhagyását követően minimum 2 hónap elteltével végeztesse el prolaktin szint meghatározását (legalább 3 alkalommal! ) .

Tisztelettel: Dr. Balogh Imre

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. december 04., 17:51; Megválaszolva: 2008. december 04., 17:51
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Alacsony SHBG - teherbeesés
Tisztelt Doktor úr! 39 éves nő vagyok, nem voltam még várandós és párommal babát tervezünk. Ciklusaim nagyjából 25-26 naposak. BMI- indexem a...
Nőgyógyászati probléma
Tisztelt dr úr! Nekem jelenleg lenne egy problémám, csinaltattam Mr vizsgálatot, ahol ki mutattak hogy több kanyargós 5mm×7mm erek rajzolodnak a méh...
Szűrővizsgálat eredménye
Tisztelt Doktor Úr! Citologia eredményem kapcsán szeretném kérni a véleményét. Most tudtam meg, hogy állapotos vagyok és ezzel egy időben...
Terhesség és Citologia HSIL, HPV 45
Tisztelt Doktor Úr! Jelenleg 6 hetes terhes vagyok, és a citologia szűrés eredményem a következő lett: HSIL, HPV 45. Minden évben rendszeresen járok...
Nem règ irtam
Jó napot nemrég írtam meg is kaptam rá választ december 12.26 Kezdődött a mestruáció 12.31 tartot Január 28 -án csináltam egy Clearblue tesztet...