Magasabb prolaktin szint

Tisztelt Doktornő/úr! Voltam nőgyógyászati rákszűrésem, P2 lett a leletem, semmi eltérést nem találtak, viszont menstruációs cikluszavarom van. Van, hogy menstruáció előtt egy héttel már barna folyásom van, utána jön meg a vérzésem. Nőgyógyászom javaslatára elkezdtem a Premens nevű gyógyszert szedni, amitől szerencsére már viszonylag jól jön meg a menstruációm - második hónapja szedem (időben jön meg és max. egy napig van csak barna folyásom) . Igaz, időnként elég darabos és sötét színű a vérzésem. Elküldött prolaktin és progeszteron szint megállapítására is vérből, melyre el is mentem. Eredményem: prolaktin: 32, 37 ng/ml (ref. tart.: 1, 39-24, 20 ng/ml) , progeszteron: 20, 9 ng/ml (ref. tart.: 0, 5-27, 0 ng/ml) . Mi okozhatja az eltérést? Lehet, hogy az volt a baj, hogy a Premens nevű gyógyszert már vérvétel előtt elkezdtem szedni? Nem mondta a nőgyógyászom, hogy csak vérvétel után lehet. Milyen betegségek lehetnek a háttérben? Megyek még konzultációra, csak elég soká kaptam időpontot. Kell-e aggódnom? Sajnos, menstruáció kezdetén rendszeresen van néhány napig tartó migrénem, szőrösödést is tapasztalok egy ideje, a hajam is hullik. Köszönettel: Nóra

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza magas prolactin témában

A szedett készítmény barátcserjét tartalmaz, ez csökkenti a prolaktin hormon szintet. A prolaktin hormon gátolja a peteérést, ezért van vérzési rendellenesség.

A további gyógyszer szedés javasolt. A peteérés rendezése a megoldás.

A hajhullás is lehet következmény, azonban az gyulladás miatt is lehet.Ezt ki kell vizsgálni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 23., 08:21; Megválaszolva: 2012. november 24., 20:07
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
magas prolactin
A problemam az, hogy nagyon szeretnek teherbe esni de ez valamiert nem jön letre.1 honappal ezelött felfedeztem, hogy tej jön mindket mellemböl nyomasra...
Petefészek-gyulladás
Tisztelt Doktor Úr! A kérdésem az lenne, hogy 3 éve született a kislányom! 2 éve viszont rendszertelen a menstruációm, késik mindig... vagy kimarad...
Vizelesi problema
Tisztelt Dr. Farkas Ágnes! 2hete egyutt voltam a parommal , majd ra par napra eszrevettem hogy nem egyszeru a vizeleturites! Érzem hogy kell el is megyek...