• Ciszta

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktor úr! Számomra nagy problémával fordulok önhöz. 3éve van állandó barátom, ahogy elkezdtünk járni elmentem a nőgyógyászhoz,akkor voltam 18 éves. Felírta nekem a Mercilon fogamzásgátlót, azt szedtem kb. Egy évig, és úgy alakult,h abbahagyom, tartottam is 3 hónap szünetet. A fogamzasgatlo abbahagyasa utan, elkezdett fajni a bal oldalam...nemtudtuk miert lehet....elmentem a dokihoz megint, és cisztát állapitott meg. Késett a menzeszem, és orvosságot kaptam rá,h megjöjjön, Orgametrilt. Ahogy lejárt a 3 hónap visszamentem a nőgyógyászomhoz, és azt mondta kezdjem el inkább szedni a Logest-et. Szedtem is, megint egy évig. Úgyanaz a szitu. Megint ciszta, orvosság, és megjött. Amúgy nagyon rendszertelenül jött meg a menstruáciom,mindig. Persze amikor fogamzásgátlót szedtem,akkor nem... Aztán megint elkezdtem szedni a Logestet,kb. Megint szedtem egy évig, és kb.3hónapja hagytam abba, hát.... az első honapban pontosan megjött, második hónapban...3 hetet késett, és megint megállapitotta hogy cisztam van, kaptam rá orvosságot,megint megjött.... Miután megjött elmentem hozzá ellenőrzésre,hogy megnézze a cisztám megvan-e, mert azert neten utána olvastam, és azert en sokkal sulyosabb dolgokat olvastam a dologrol, mint amilyen könnyedén a nőgyógyászom kezelte. Csak meg ultrahangozott, és kész... semmi vizsgálat... és ahogy ottvoltam elkezdtem kérdezni,hogy normális-e,h ahányszor abba hagyom a fogamzásgátlót, nekem mindig cisztám legyen.. és azt mondta,hogy normális... mert van ilyen... és az az érdekes,hogy mivel ottvoltam, akkor már ő megvizsgál engem, és kiderült hogy petefészek gyulladásom van. Felírt nekem Polygynax-ot, és Bactrim-ot. Nekem furcsa nagyon... félek,hogy nagyon fél vállról veszi az ügyemet. Nemtudom micsináljak. Hallottam,hogy valakinek ciszta miatt kellett kivenni a petefészkét. Ön mit javasol? Keressek fel másik orvost? Ön szerint az említett problémáimból mi szűrhető le? Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel: Orsi

        WEBBeteg szakértő válasza a cysta témában

        Kedves Orsi!

        A leírt történetből az kiderül, hogy ahányszor abbahagyja a gyógyszer szedését, annyiszor újul ki a cystája. Ez tulajdonképpen jó jelnek is felfogható, hisz azt jelzi, a szervezete a gyógyszer abbahagyása után peteérést tud produkálni.Azt mondjuk nem értem, miért kell évente 3 hónap szünetet tartania? Ha folyamatosan szedi a gyógyszert, akkor cystája sem lesz és nem kell emiatt állandóan orvoshoz mennie. Komoly bajt a leírtak alapján nem sejtek, inkább azt javaslom, ha tablettát szed, akkor ne tartsa meg ezeket a 3 hónapos szüneteket, mert azok teljesen értelmetlenek.

        Üdvözlettel: Dr. Juhász A. Gábor

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu -ra!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-07-15 21:11:05; Megválaszolva: 2011. augusztus 02., 09:42

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...
        Kedves Doktornő! A mai napon kaptam meg e-mail-en a cytológiai leletem (Medserv által vizsgált), amin a következő szerepel: konvencionális cytológia, kenet értékelése: negatív kenet. Ami nyugtalanít, hogy a reaktív és reparatív jeleknél a...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés