Mi lesz, ha lejár az egy év?

Tisztelt Dr. Fehér Gergely, tisztelt Doktor Úr! A kérdésemhez kapcsolódó előzményt is alulra másoltam, - melyet szintén Doktor Úrtól kérdeztem, s kaptam is választ – hogy teljesebb legyen a kép. Nagynénémet tájékoztattam – javaslata alapján – betegségéről, de egyelőre nem tudom megítélni, hogy milyen módon kezeli azt magában, mert látszólag tudomásul vette, s bár említi a betegség nevét, mintha nem lenne ilyen irányú betegség tudata. A gondnokság alá vételt a pszichiátriai vélemény alapján megszüntették, amit aggasztónak találok, mivel lassan lejár az egy év, amelyet a Palixid gyógyszerről olvastam, s melyet Nagynéném is szed 2020. augusztusától. Erre irányulna tulajdonképpen kérdésem lényege, hiszen én azért szerettem volna versenyt futni az idővel, hogy mire az egy év letelik, addigra tudjak majd jogilag eljárni Nagynéném ügyében, ha szükségessé válik, de sajnos ez meghiúsult. A kérdésem lényege az lenne, hogy mit lehet tenni, ha a Palixid gyógyszer szedésének egy éve lejár? A jelen oldalon olvastam az alábbi mondatot, s igen megrémültem, hogy mi lesz ezt követően? Egyik napról a másikra Nagynéném zavarttá fog válni? Törvényszerű az egy év? (szerencsére Ő nagyon jól reagált a Palixid-ra eddig, de közeleg az egy év lejárta) Van esetleg másik gyógyszer, amely tovább tudja valamilyen módon kitolni a betegség előrehaladását? Az oldalon található alábbi mondat alapozta meg kérdésemet. „... A donepezil, úgy tűnik, korai stádiumú (feledékeny, de még nem demens) betegeknél, egy évvel késleltetni tudja az Alzheimer-kór előrehaladását. ..” Válaszát előre is köszönöm, tisztelettel: Nagy Andrea Előző levelem: Tisztelt Dr. Fehér Gergely, tisztelt Doktor Úr! A véleményét, tanácsát szeretném kérni. Anyai Nagynénémnél 2020. augusztusában diagnosztizáltak „Demencia Alz./Vasc. –betegséget, melyre először Palixid nevű gyógyszert kapott 5 mg-os kiszerelésben, majd 1 hónap múlva kontroll alkalmával felemelték 10 mg-ra az adagot. Ez a gyógyszer látványos javulást eredményezett, mivel megelőzően már hallucináció, zavartság és az egyéb gyógyszereinek összekeverése ijesztőnek és veszélyesnek bizonyult. Fenteket tetézi, hogy makuladegenerációban is szenved, jószerével nem lát, s egyedül él. Én egy másik városban élek, ahonnan próbálom „irányítani” az életét. Jár hozzá hétköznap szociális gondozó, de a reggeli órákban, s napi 1,5 órát van jelen. Nagynéném elég makacs, önfejű, régen is elmondható volt ez Róla. Elindítottam fentiek tudatában – utána olvasás következtében – egy gondnoksági eljárást, mivel egyedüli vér szerinti rokonai vagyunk egymásnak – így azt gondoltam, így tudok segíteni Neki. Ez az eljárás nem a humanitásról szól, igen kellemetlen intézkedéseket von maga után, mondhatni megalázó a beteg számára, s nekem, szintén kellemetlen, mert negatív színben tűnök fel a szemében, mintha szó szerint mindenétől meg akarnám fosztani, s ezért kezd is elmérgesedni, elromlani az eddig meglévő jó kapcsolatunk. A kérdésem lényege e hosszú bevezető után, hogy – mivel eddig még nem tettem meg – elmondjam-e Neki, hogy konkrétan milyen betegségben szenved, mert így – még teljesen fel tudja fogni - eszes volt mindig is – s „összeállna a kép” számára, hogy miért is teszem mindezt. Nem beszélve természetesen a további, beláthatatlan időbeli romlás következményeire. Sokáig azt gondoltam, hogy hátha nem szükséges, meg féltem, hogyan dolgozza fel az információt, de mára kialakult bennem a gondolat, hogy tudnia kell. Szeretném a véleményét kérni fentiekről. Válaszát előre is köszönöm, tisztelettel: Andrea

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fehér Gergely válasza demencia témában

Kedves Kérdező!

Bevallom őszintén nem nagyon értem magát a kérdést. A Palixid gyógyszert nem csak egy évig lehet szedni, hanem hosszabb távon, akár élethosszig is, sőt, szükség esetén egyéb gyógyszerekkel is kombinálható. Célszerű egyeztetni a gondozó orvossal.

Üdvözlettel:

Dr. Fehér Gergely

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fehér Gergely
Dr. Fehér Gergely Neurológus, vaszkularis neurológus (agyérbeteg-specialista)
Kérdés: 2021. április 14., 22:28; Megválaszolva: 2021. április 15., 08:09
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Mi lesz, ha lejár az egy év?
Tisztelt Doktor Úr! Megköszönöm gyors válaszát a Palixiddal kapcsolatos kérdésemre, de lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, válaszából...
Középsúlyos demens betegnek milyen...
Édesanyám vaszkuláris demenciában szenved. Egy hónapja állapota annyira leromlott, hogy magatehetetlenné vált, 24 órás ápolásra szorul. Éjjelt nem...
Agyi vascularis demencia, és más ...
Tisztelt Dr úr, A kérdés nem személy szerint rám vonatkozik, de szeretnék ha lehet választ kapni. Rokonom alapbetegsége egyre súlyosbodó vascularis...
EXELON tapaszt használhatom...
T.dr Úr! Feleségem EXELON tapaszt kapott .A 4.5 mg-os után elkezdte használni a 9,5 mg-ost 15 db használata után a korábbi állapothoz képest...
lila érfoltok, göbök ujjakon
Tisztelt Doktor Úr, Kevert Demenciában, Alzheimer kórban szenvedő édesanyám ujjain kis lila foltok keletkeztek, a tenyér felőli oldalon. Jobb kezes...