Tarkóból induló fej és szem tikkelés

Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Először is elnézést, hogy összeszedetlen, és hosszú az írásom.A Doktor úr/Doktor nő véleményére lennék kíváncsi, hogy mi lehet ez. Tudom, igy látatlanban nehéz megállapítani és pontosat írni, de teszek egy próbát. Az alábbi tünetekkel küzdök január, február óta, amik közül egy tünet valamivel régebb óta tart (fej tikk) . A fejemben egy fajta nyomás érzést erzek amelyet a homlokom közepén és a két halántékomon,valamimt a szemhéjjaimon tapasztalok.Ez a tünet nem állandó, de gyakran elő jön napközben (nem mindennap) , és több percig tart.Ez az egyik tünet. A másik panaszomnál a tarkom közepe, vagy közepétől sréhen jobbra vagy ballra (mikor hogy) mintha megfeszülne 1 másodpercre, és jobb oldalra történik egy tikkelés,vagy mintha oldalra rántanák a fejemet, amitől a szemeim, vagy a jobb szemem tikkel egyet jobbra (bal oldalra is szokott,de jobbra gyakrabban történik) ugyanis a jobb szemem sarkában egyfajta "húzó" érzést érzek (nem mindig) .Egyébként ez a fej-és szem rángás kívülről rajtam nem látszódik mások szerint,de ettől függetlenül érzem es tapasztalom. Azt vettem észre, hogy vagy 20-25 percig gyakori ismétlődéssel követik egymást ezek a fej- és szem rángások, vagy a nap folyamán véletlen szerűen vannak jelen,de vannak napok, amikor csak 2x-3x jelentkezik egy nap. Annyit hozzá fűznék, hogy pánikbetegségben szenvedek már évek óta és 1 éve depressziós vagyok, főképp a nagyon stresszes környezetem miatt, amin jelenleg nem tudok valtoztatni.Régebben 1-2 alkalommal szedtem 0.25-ös xanaxot, amikor nem birtam úrrá lenni a panikrohamaimon, de egyébként nem szedek semmilyen gyógyszert. Alkoholt ritkán fogyasztok,mértékkel. A fej-és szem rángasokat vitamin készítményekkel (magneb6, vas vital, c vitamin, milgamma neuro) próbálom enyhiteni, vagy megszüntetni, de eddig nem nagyon segit. Válaszát előre is köszönöm!

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza tic témában

Kedves Kérdező!

A depresszió, és pánik okozta feszültség gyakran okoz tic-et. Ez arra utal, hogy a kezelése nem megfelelő.A vitaminok hasznosak, de a rángások megszüntetésére nem alkalmasak. Xanax mellett, vagy helyett különböző antidepresszánsok segíthetnek a probléma megoldásában.

Tic esetén mindenképpen szükséges a neurológiai kivizsgálás is, főleg, ha a rángások gyakoribbá és erősebbé válnak.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2019. szeptember 18., 21:21; Megválaszolva: 2019. szeptember 22., 07:25
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Izomrángás, izomfájdalom
Tisztelt Doktorúr,Doktornő! A napokban gyakran jelentkezik az orrom és a szemem körül enyhe izomrángás, a bal combomban fájdalmas...
Idegek rángatózása
Üdvözlöm. Két és fél hónapja elkezdett rángatózni a jobb oldalt alul a szemem, ezért elkezdtem szedni magnéziumot. Több mint egy hét után úgy...
NF1 és tikkelés?
Tisztelt Hölgyem/Uram! Az alábbiban kérném a segítségüket, tájékoztatásukat. 2, 5 éves kislányom az alábbi tüneteket produkálta az elmúlt...
Folyamatos pánik, zsibbadás...
Kedves Doktornő! 22 éves 185 cm 74 kg vagyok. Körülbelül 1, 5 éve kezdődött panaszaim kezdetlegesen csak szemhéj tikkelés formájában ami kicsit...
Szemhéj remegés
Tisztelt Doktornő, több mint 3 hete naponta több alkalommal remeg a jobb szemhéjam, tükörben azt látom, hogy jobbra-balra mozog. Ez a jelenség nem...