Gyógyszer szedése miatt lehet övsömöröm?

2015 augusztus végén diprophos tuladagolása következményeként kaptam övsömört, amir öt napnál később kaptam virusellenes tablettákat, egy év elteltével is iszonyú nagy fájdalmam, állandó zsibbadás, viszketés és időnként ismételten hólyagok jelennek meg.Folyamatosan szedek: 5. nap után Telvirán 400mg, Neurológus irt, Tegretor 200mg, Milgamma D vitamit folyamatosan szedem 1 éve, fálydalomcsillapitó: Zaldiár 37, 5/325 ami már kevésnek bizonyul.Olvastam műtéti megolsásokról is.Kérdem Önt mit lehetne tenni az állapotom megszünésére, eddig senki sem tudott eresményes megoldást ajánlani.Kérdezem, van e valami megoldás a gyógyulásomra? Köszönettel

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza postherpeses neuralgia témában

Kedves Kérdező!

A Diprophos nem vált ki övsömört.Ez egy herpes vírus okozta betegség, mely akkor manifesztálódik, mikor a szervezet ellenálló képessége valamilyen okból meggyengül.

Az időbeni közelség még nem jelenti azt, hogy oki összefüggés is van.

Sajnos, az övsömörösök egy bizonyos százalékánál tartós neuralgiás fájdalmak alakulnak ki, amik szintén az ideggyök rendellenes működésévből adódnak, csakúgy, mint a betegség elején a hólyagos kiütések. Műtéti megoldás nincs.

Tanácsos ilyen esetben szűrő vizsgálatokat végeztetni, mert a fertőzés hátterében gyakran derül ki egyéb betegség, még daganat is. A hagyományos fájdalomcsillapítók erre a fájdalomra szinte egyáltalán nem hatnak, a Zaldiár sem. Az ideggyógyászatban valóban az antiepileptikumok, -ezek közé tartozik a Tegretol is, -melyek antidepresszáns hatású gyógyszerekkel kombinálva eredményesek lehetnek.Ezek felírását kérje neurológusától.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. szeptember 19., 16:18; Megválaszolva: 2016. szeptember 20., 06:51
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Köhögéskor erős fejfájdalom
Üdvözlöm! Még ősszel volt egy erősebb megfázásom, amire Coldrex tablettát szedtem és tüneti kezelésként orrspray-t használtam. Amint ebből...
Tikkelés, epilepszia
Tisztelt Szakértő! Megyünk neurológushoz, de addig is szeretnék választ kapni. Kisfiam 6,5 hónapos vákummal született fajasgyengeség miatt, a 41...
MR-lelet értelmezés
Tisztelt Doktor Úr! Tavaly végigjártam egy kivizsgálást hirtelen fellépő szédüléssel. A szédülés elhomályosult látással társult és utána kb...
Reggeli kozerzet
Tisztelt Doktor Ur! Problemam a kovetkezo lenne. Minden reggel ebredes utan felkeleskor nagyon rossz a kozerzetem.Fejem mintha nyomna vmi ossze, szemeimmel...
Koponya MR vizsgálati lelet...
Tisztelt Doktor Úr! Segítségét szeretném kérni a következő koponya MR lelet értékelésében. A vizsgálat azért készült, mert 1.5 hónapja...