A jobb közérzetért....

Tisztelt Doktornő! - 2004. júniusában – 48 évesen – kevert szorongásos és depressziós zavart diagnosztizáltak. (közepes fokú anxietas, dysthymia) . A gyógyszerelés: Paroxat 20 mg – reggel 1; Xanax 0.25 mg – 2x1. Kezelési mód: depresszív – anxiosus tünetek miatt antidepresszáns és anxiolitikus terápia,   szupportív pszichoterápiával.  Azóta a Xanax 0.5 mg-ra növelve,   alváshoz ½ ;  reggel a munkába indulás előtt 2 tabletta,   ill. a hétvégeken ugyanezen adag. A kezelő orvosnak jeleztem, hogy az utóbbi 1.5-2 évben alvászavaraim, egyensúlyzavar, érzelmi tompaság, fáradtság, kisebb szédülés stb. fordul elő. Az orvosnő nem tud jobb (más) terápiát,. farmakológiát.   -    A fentieken kívül szedek még naponta:   reggel ½  tabletta -  Nebivolol TEVA,   ½  tabletta - Tritace-HCT  5/25 mg,   1 tabletta - Lipidil Supra 160 mg,   és este 1 tabletta - Atoris 20 mg.  Ezeken kívül még jó néhány étrend-kiegészítőt is.   - A Xanax-ot szeretném elhagyni, helyette egy másik, “korszerűbb”, lényegesen kevesebb mellékhatású gyógyszer szedésére áttérni.  

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza agydaganat, depresszio témában

Kedves Kérdező!

A leírt gyógyszerelés mellett jelentkező panaszai állapotrosszabbodásra utalnak. Ez adódhat a gyógyszerekhez való hozzászokásból, vagy mellékhatás lehetősége is felmerül. A reggel indulás előtt bevett 1, 0 mg Xanaxot magam is sokallom, kevesebb is elég lenne. Este viszont kevés a 0, 25.

A Paroxát kiváló antidepresszáns, de léteznek újabb típusú, más hatóanyagú szerek, amik állapotrosszabbodás esetén bevethetők. A vérnyomás, és koleszterincsökkentők is rendelkeznek mellékhatásokkal, az Ön esetében szóba jöhet ezek revíziója is.

Sok szorongó beteg véli, hogy újabb tünetei hátterében agydaganat lehet. Ez az indokolatlan félelem szintén a betegségük része. Ennek ellenére, a probléma megnyugtató rendezése céljából hasznos lenne egy neurológiai vizsgálat, szükség esetén koponya CT, ami egyértelműen tisztázná a helyzetet, hogy merre kellene tovább lépnie.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. szeptember 12., 16:57; Megválaszolva: 2015. szeptember 13., 07:44
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Agydaganat és babavállalás
Tisztelt Doktornő/Úr! 20éves koromban villámcsapásként agydaganatot diagnosztizáltak nálam. Azonnali műtét követte ahol sajnos nem sikerült az...
Agydaganat vagy migrén?
Kedves Dr. Szappanos Zsuzsanna! Előző kérdésem (https: //www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/fejfajas_migren/150924) Elnézést kérek hogy ismét ezzel a...
Pánikbetegség?
Jó Napot! Kérdésem lenne, hogy mi okozhat érdekes zsibbadás szerű érzést a fejben? Nem tart sokáig, igazából úgy tudnám elmagyarázni, mint...
Agydaganat, MR vizsgálat
Tisztelt doktornő! Április végén voltam koponya MR-en, mert folyamatos nyomó érzés után bebeszéltem magamnak hogy agydaganatom van! Teljesen jó...
Agydaganat tünete lehet a tartós...
Tisztelt Doktornő? Az alábbi problémában szeretném a segítségét kérni: Fiatal felnőttkorom óta igen fejfájós vagyok. Másfél évvel ezelőtt...