Fejfájás: mitévő legyek?

Üdvözlöm Doktornő! Sziveskedjen tanácsot adni. A lányomnak 2015. március 5-től állandó fejfájássa van. A lányom is és a háziorvos is március 9-én egy viszonylag magas vérnyomást mért. Azóta is folyamatosan magas a vérnyomása. Háziorvosa vérnyomáscsökkentőt és fejfájás csillapitót irt fel. A lányomnak eddig mindig alacsony vérnyomása volt. A mostani vérnyomás normál esetben másnak nem okozna gondot, de az ő előző 80-90/60-as vérnyomásához képest magas. Gyógyszerek mellett is folyamatosan fáj a feje a tarkó tájékon, de már időnként olyan szinten, hogy már a baloldal füle és arca is fáj. A fájdalom csillapitók sem igazán használnak, egyedül a Fortedol ami időlegesen használ. Labor eredményei semmilyen eltérést nem mutatnak. Szemüveget is használ olvasáshoz és munkában. Számítógépes munkakörben dolgozik- 2015. február 27-én kapott egy " ENCEPUR ADULTS szuszpenziós injekció" kullancselleni védőoltást, és azt követően 6-ik napon jelentkezett nála az állandó fejfájás. Nagyon szépen kérem, hogy sziveskedjen már válaszolni, és tanácsot adni, hogy mitévő legyen. Meköszönöm válaszát ene

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza fejfájás témában

Kedves Kérdező!

Megértem aggodalmát, de mégsem gondolom, hogy a védőoltás állna a panaszok hátterében.Kezdődő magas vérnyomást csak fokozatosan ajánlott gyógyszerre beállítani, nehogy a hatás túl alacsony vérnyomáshoz vezessen. Mindkettő egyformán okozhat fejfájást, sokszor nehéz megkülönböztetni, és csak a méréskor derül ki, milyen irányban kóros az érték. A fájdalomcsillapítók adásával kapcsolatban óvatosságra intem, csak valóban indokolt, erős fejfájás esetén használja.Fájdalomcsillapítóra sem reagáló, fokozódó fejfájás esetén szükséges a neurológiai vizsgálat.Ezt követően a legtöbb esetben agyi képalkotó vizsgálatra kerül sor, amivel a súlyosabb okok azonnal kizárhatók.Eldöntendő, hogy önálló fejfájás kórképről van szó, vagy tüneti eredetű, a háttérben kifáradás, stressz is szerepet játszhat.

Felmerült bennem, hogy talán nem is annyira égető a probléma, lehet, hogy csak az ön anyai szeretetből fakadó aggodalmaskodása fokozott. Mindenesetre azt javasolom, üljön le a leányával és beszéljék át a dolgokat együtt.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. március 12., 11:20; Megválaszolva: 2015. március 12., 19:13
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Agydaganat ?
Tisztelt Doktor Úr! 1.5 hónapja alkalmanként enyhén szedelgek és zúg a fülem, illetve alkalmanként fáj a fejem. Voltam laborban de nem találtak...
Agydaganat? Van egyértelmű tünet?
Tisztelt Doktor Úr! Kicsivel több mint egy hónapja küzdök néhány aggasztó tünetettel. Kb 5 hét óta azt tapasztalom mintha fáradt lennék és...
Milyen betegségre utalhat a tünetek?
Kedves Doktorúr! Pár hónapja furcsa nyomasos fejfájásom van. Igazából nem is fájdalom, hanem inkább nyomásnak, feszítesnek mondanám, amely...
Stroke, agyvèrzès
Tisztelt Doktor Úr! A hèt elejèn gyógyfürdőzès közben váltogattam szaunázást ès a hidegzuhanyt egymás után háromszor. A végére nagyon rosszul...
Tarkón tájon nyomás, koponya MR...
Tisztelt doktor Úr! Kérdésem eléggé összetett. Márciusban közepe óta különböző idő közönként, tarkón tájon nyomást tapasztalok, ez amikor...