Fáj mind a két vádlim

Tisztelt Doktor Úr/ Nő! A problémám az lenne, hogy az utóbbi időben gyakran fáj mindkét lábam (főleg a vádlim) . Enyhe nyomás szerű fájdalmat érzek (nem tudom ezt hogy írhatnám le konkrétabban) a hétköznapokban nem okoz különösebb problémát, főleg este fáj enyhén. Nem dagad fel, az egyik lábamon van egy kb fél centis víszér, de az eddig problémát nem okozott. Diák vagyok, alkalom szerűen álló munkát végzek és elég sokat sétálok minden nap valamint dohányzom is. (Mindegyik tevékenység huzamosabb ideje fenn áll, eddig nem okozott problémát) Egyéb betegségem nincs, tartósan nem szedek gyógyszert. Tudna nekem tanácsot adni abban hogy mi lehet ez, hogyan szüntethető meg és szükséges e orvoshoz fordulni vele? Válaszát előre is nagyon köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza vádli fájdalma témában

Kedves Kérdező!

Általában ezek a problémák görcsös, merev izomletapadások miatt alakulnak ki. Levelében említette, hogy sokat jár mindenfelé illetve dohányzik is. Lényeges ilyen esetekben, hogy változtassunk napközben pozíciókat. Hosszabb séta után érdemes leülni illetve a lábakat fekvő helyzetben vízszintesig emelni, sőt a legjobb lenne fejen állást végezni és egyéb nyújtó gyakorlatokat, amik megnyújtják a lábak egészét, köztük a vádlit is. Amit javasolni tudnék az Ön számára, hogy keressen fel egy gyógymasszőrt, aki alaposan átmasszírozza lábait és derekát illetve hátát is. Gyógymasszázzsal kioldhatóak ezek a csomós letapadt izomkötegek. Illetve érdemes még valamilyen mozgásformát választani a hétköznapokra, ilyen a jóga, úszás, és egyéb rendszerek.

Említette, hogy van egy kisebb visszér az egyik lábán, azt kenegesse felváltva fekete-nadálytő krémmel és körömvirágkrémmel, mindig lefekvés előtt. A dohányzásra külön kitérnék, nem áll szándékomban zaklatni ezzel, de fiatal és jelenleg is van egy kisebb visszere. Valamilyen módon le kellene tenni a cigarettát, mert súlyosabb következményeket is vonhat maga után későbbiekben. Nem tesz jót az ereknek, tüdőnek és ez minden más szervre is kihat. Inkább mozogjon valamit, ami leköti stresszes energiáit.

Üdvözlettel

Farkas Lehel

Okleveles gyógymasszőr

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2012. szeptember 03., 20:24; Megválaszolva: 2012. szeptember 05., 16:20
Kérdések és válaszok: Mozgásszervi megbetegedések
Vádli izom probléma
Kedves Doktor úr! 11 évig atletizáltam versenyszerűen, amit 4 éve hagytam abba. Azóta futok rendszeresen. Körülbelül másfél hónapja kezdtem el...
Izomrángás
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Szeretnék tanácsot kérni annak tekintetében, hogy milyen szakorvost keressek fel, röviden összefoglalva az...
Boka MR lelet
Kedves Doktornő! 7 hónapja sérült a bal bokám, akkor diagnózisként azt kaptam, hogy teljes külboka szalagszakadás; 6 hétig volt rögzítve...
Milyen mozgásokat végezhetek?
Kedves Doktornő! Idén március 16-án kezdődött, először azt gondoltam, hogy lumbágó, mivel annyira éles fájdalom sugárzott le a jobb farba, majd...
Kronikus derekfajdalom
Kedves Doktorno! Segitseget szeretnem kerni MRI eredmeny ertekelesevel kapcsolatosan. Kronikus derekfajdalommal elek mar evek ota. Mivel kulfoldon elek, igy...