Norifaz Trio

Tisztelt Válaszoló Orvos! Érdeklődöm, Norifaz Trio nevű gyógyszert szedem, szeretném tudni, hogy ez a gyógyszer okozhat-e fokozott aranyér panaszokat plusz furcsa szagérzést! Válaszukat várva Györgyi

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Nagykálnai Tamás válasza a furcsa szagérzés témában

Tisztelt Kérdező! A Norifaz Trio gyógyszer három hatóanyagot tartalmaz: 1./ rizedronát, 2./ kalcium, 3./ D3 vitamin. Aranyér: Ezek közül egy sem csinál aranyeres panaszokat, de nem csinál ilyet az Ön többi gyógyszere sem: Szag: A Femarát (letrozolt) évtizedek óta ismerem, nem csinál furcsa szag-érzéseket. A Norifaz Trio egyik alkotóeleme, a rizedronát (eredeti gyógyszernevén Actonel) csinálhat nyelőcsőtáji, gyomortáji panaszokat hányingerrel - de ha bevétel után legalább fél óráig nem fekszik vissza (nem helyezkedik vízszintes helyzetbe), akkor a gyomorból nem jön vissza a nyelőcsőbe, és nem lesznek panaszok, nyelőcső és gyomorfájdalmak, hányinger sem. A rágótabletta kiszerelés miatt cukrok és egyéb anyagok is vannak benne, ezek lehet, hogy furcsa szag-érzést okoznak, de én még ilyennel nem találkoztam, a gyógyszer részletes leírásában sem szerepel ilyen. Én a Lendorminra (brotizolam) gyanakszom szag-ügyben, hiszen ez a központi idegrendszerre ható szer, sok minden furcsát csinálhat. Talán egy másikat kellene kipróbálni álmatlanság ellen - ha ezt arra kapta. Persze az is felmerül az emberben, hogy talán a Thyroxin és a Lendormin kölcsönhatásában van a titok (mindkettő a központi idegrendszeren keresztül hat) - de erre nincs adatom, nincs információm. Egyéb megjegyzés: a Femara emlőrák-ellenes hatása abban rejlik, hogy csökkenti a szervezetben a női hormonok szintjét, ezzel viszont meggyorsul a korral járó csontritkulás. Ezért kalcium és D-vitamin szedése indokolt, de minek kell a rizedronát is? Azaz miért kell a kombinációs Norifaz Trio-t szedni? Elég lenne mondjuk a kalcium és a D-vitamin. Másrészt: 7 évvel az emlőműtét után a Femarát - minden szükséges kontrollvizsgálat negativitása esetén - lassacskán abba lehetne hagyni. dr. Nagykálnai Tamás

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. április 27., 11:17; Megválaszolva: 2014. április 28., 20:16
Kérdések és válaszok: Mellrák, emlőbetegségek
Emlő ciszta
Üdvözlöm! Olyan problémám lenne, hogy 6 napja vagyok túl egy jobb emlői ciszta leszívásán ami 2.3 mm volt. Az eltávolítás után az az oldali...
Emlőbiopszia2
Kedves Doktor Nő! A múlt hėten mår irtam Önnek,a 19 ėves lånyom mellėben csomò,tėmåban.Köszönöm a segìtő vålaszt.Azota a biopszia helyėn a...
Emlő UH vizsgálat
Tisztelt Doktornő! Emlő UH vizsgálat kapcsán szeretném kérni a segítségét. 2020.10.01-én voltam mammográfiai vizsgálaton, melynek eredménye, a...
Emlő fájdalom
Tisztelt Doktor Nő! 19éves lányom 2héttel ezelőtt a mellében egy kisebb fájdalmatlan csomót tapintott.Kicsit vártunk (2hét), hogy nem e a közelgő...
Mell ultrahang kóros eltérésre utal
Kedves Doktornő! A bal oldali mellemben csomót tálaltam, ultrahangon voltam, ahol kiderült, nem is a bal mellemmel van gond. A következő leletet...