• Hova forduljak?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Időnként erős nyomást érzek a mellkasomban, ami felhúzódik - fájdalom kíséretében - a fogaimba, fülembe. A vérnyomásom -ma éppen 170/110 volt, pulzus 88. Sajnos ez már többször előfordult, orvoshoz is fordultam. Az EKG nem mutatott elváltozást, a terheléses vizsgálat sem. Ilyenkor nehezen kapok levegőt, a tünetek kb. fél-1 óráig is eltartanak, addigra a vérnyomásom is lemegy. Több éve szedek vérnyomáscsökkentőt -APROVEL 150MG 1/nap + METOPROLOL 25MG reggel és este. Általában nyugalmi állapotban - pl. alvás közben- ér el ez a roham. Szeretném tudni, milyen szakorvoshoz fordulhatok, mivel a háziorvos nem igazán tud velem mit kezdeni. Válaszkat várom. Köszönettel és Tisztelettel: Baski Benedekné

        WEBBeteg szakértő válasza a mellkasi fájdalom témában

        Kedves kérdező!

        Mellkasi fájdalmat számos betegség, állapot kiválthat. Ide tartoznak a szívbillentyű-eltérések, a koszorúér-meszesedés, de mellkasi nyomást előidézhet vérnyomáskiugrás is azáltal, hogy nagyobb terhelést ró a szívre, és rontja annak vérkeringését. A szív betegségein kívül azonban a gerinc eltérései, ill. reflux (a savas gyomortartalom nyelőcsőbe kerülése) is provokálhatnak hasonló panaszt. Vérnyomása a leírtak alapján nincs megfelelően beállítva, a gyógyszeres kezelés módosítására lenne szükség. A mellkasi fájdalom, fulladás okának pontosabb tisztázása érdekében keressen fel kardiológust. Bár a nyugalmi és a terheléses EKG eltérést nem jelzett, ezek nem zárják ki teljes biztonsággal a koszorúér-betegséget, a szakorvos szükség
         esetén újabb vizsgálatokat rendelhet el, illetve változtathat a gyógyszerein. 

        Üdvözlettel, Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-01-05 08:51:13; Megválaszolva: 2011. augusztus 23., 19:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés