• Vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! Vérnyomás problémámmal kapcsolatos kérdésem lenne. Két éve diagnosztizáltak nálam hipertóniát, akkor 170/90-180/90-es vérnyomás értékeket mértem, ami orvosi vizsgálatkor is igazolódott. Kardiológiai kivizsgáláson voltam, ott megállapítottak egy truncus pulmponalis tágulatot ami valószínűsíthetően congenitalis. Kontrollra azóta is rendszeresen járok, változás nincs, minden értékem rendben van. Mikor a hipertóniát diagnosztizálták, 2x1 Tenaxum 1 mg. mellett az értékek viszonylag rendeződtek, a vérnyomásom 150/80/90, 160/80/90 értékek között mozgott, jó volt a közérzetem, panaszom nem volt. Idén márciusban újra megugrottak a vérnyomás értékeim, 170/100, 180/100-as értékeket mértem. Háziorvosom javasolta a Covercard Plus 10 mg. tabletta reggel 1, illetve 1 Tenaxum 1 mg. esti szedését. Ennek most 6 hete, hogy rendszeresen így szedem a gyógyszereimet. A vérnyomásom csodálatos, 136/86 ás146/90 értékek között mozog, otthonomban rendszeresen mérem, ezeket az értékeket nem hagyja el. A problémám az, hogy mióta a vérnyomásom ezen a szinten van, szinte napra jelentkezett egy féloldali fejfájás, ami azóta is megvan. Közepes erősségű, homlokra koncentrálódó fejfájás. Kérdezném, hogy ez összefüggésben lehet-e az alacsonyabb vérnyomásértékekkel? Soha nem voltam fejfájós és ez most nagyon idegesít. Válaszát megköszönve tisztelettel: Székely Andrea

        Dr. Molnár Dóra válasza a fejfájás témában

        Kedves Kérdező! Valóban összefügghet az eddig megszokottnál alacsonyabb vérnyomással a fejfájás. Ha nem szűnik, illetve ha más tünet is van, akkor neurológiai vizsgálat javasolt. Családi orvossal telefonon egyeztetve kismértékű gyógyszercsökkentéssel esetleg lehetne 140-150Hgmm értéket engedni 2-3 hétig és utána visszacsökkenteni a mostani jó értékekre. Ha kissé (de nem veszélyes mértékben) magasabb vérnyomás mellett nincs fejfájás, akkor valószínűleg ez az ok, lassabban kell beállítani az ideális értéket, hogy legyen ideje alkalmazkodni a szervezetnek. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. április 27., 10:33; Megválaszolva: 2020. április 28., 23:32

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő ! 3 éve kezdődtek változókori problémáim, aminek következtében magas pulzus ( 120-140.- ) esetenként. Éjszakai álmatlanság, hőhullámok. Közben volt egy ájulásom termál fürdőben, ekkor még nem szedtem vérnyomás...
        Tisztelt doktornö! A problémám,hogy soha nem volt magas vérnyomásom,es most egyik naprol a másikra,megugrik.Szinte mindig nyugalmi állapotban,volt,hogy elaludtam éjjel a nyakam és arra ébredtem,hogy beállt és nagyon fáj a bal vállam és a...
        Jónapot. Magasvérnyomás, és cukorbetegségem van. Szedett gyógyszeremim reggel:lecalpin 10mg, renitec 20 mg, talliton 6,25mg. Velmetia. Este ugyanezek, és még mellé tenaxum 1mg,xanax0,5. Astrix, cholib. Az esti gyógyszerek bevétele után,...
        Tisztelt Doktornő! Vérnyomás problémámmal kapcsolatos kérdésem lenne. Két éve diagnosztizáltak nálam hipertóniát, akkor 170/90-180/90-es vérnyomás értékeket mértem, ami orvosi vizsgálatkor is igazolódott. Kardiológiai kivizsgáláson...
        Kedves Doktornő! 43 éves vagyok és kb 5 éve éve jelentkeztek először a problémáim feltehetően a stressz és a örökletes kezeletlen magas vérnyomás, valamit a mozgásszegény életmódnak köszönhetően. Szívtájéki enyhe ritmus...
        Anyukám vérnyomáscsökkentőt szed, aminek a mellékhatása bőrrák . A gyógyszer neve: Tanydon HCT 80mg/125 mg . Tanydont is szed mellette, estére Tanydon 80 mg, 1X. A Tanydon HCT 80 mg/125 mg-ból 2x 1/2 -et szed déléelőtt és...
        Kedves Doktornő, édesanyám 96 éves. Évek óta kezelik magas vérnyomással. 2 éve a Renitec (5 + 10 mg) már nem volt hatásos, így lecserélték több gyógyszerre, mellékhatásként az egyiktől dagadt a bokája, a vízhajtós gyógyszertől pedig...
        Öt éve kezelem a vérnyomásomat. Kezdő érték-jellemzően145/82/75, Beállt érték- 3 éve jellemzően-128/70/58. KB 2 éve merevedési problémákkal küzdök, mára ez teljes mértékű lett. Úgy érzem, ezt a gyógyszerek okozzák. kÉRDÉSEM: A...
        Tisztelt doktornő! Visszatérő mellkasi panaszok miatt voltam kardiológia vizsgálaton. Elvagyok keseredve, 31 évesen 1 fokú mitrális regurg, 1-2 fokú tricusp insuff szerepel, valamint magasvérnyomás szívbetegség. Mik ennek a betegségnek a...
        Tisztelt Dr. NŐ Amikor orvoshoz kell mennem legyen az munkaalklalmassági vizsgálat vagy háziorvoshoz kell menni, mindig izgulok de fölleg vérnyomásmeréskor szó szerint félek hogy mennyi lesz az érték. És ezér magasat mérnek. Háziorvosom fel...