Mielodiszpláziás szindróma - Mire számíthatunk?

Üdvözlöm!

Édesapámnál mielodiszpláziás szindrómát állapítottak meg, megkapta az elsó kemoterápiás kezelést, ami megegyezik az akut mieloid leukémia kezelésével (7 napig folyamatosan) , elég jól viselte. Azóta eltelt kb. 1 hét, 2-3 napja lázas, (nem magas, 38 körüli) , rázza a hideg, gyenge.Előtte egyszer meg is szédült. Sajnos nem sokat mondanak az orvosok, azt gondolják, hogy valamilyen fertőzés, de nem tudják még milyen, CT vizsgálatra csak hétfőn mehet, mert II. tip. cukorbeteg és a vizsgálat előtt 3 napig fel kell függesztenie a cukorgyógyszer szedését.

Azt szeretném megkérdezni, hogy ennek a betegségnek mennyi a túlélési ideje, mert teljes bizonytalanságban vagyunk, azt sem tudjuk, hogy van-e remény arra, hogy több évig élhet, vagy csak hónapokig....annyit tudunk, hogy 5-6 kezelést fog kapni, legkevesebb fél évig bent kell lennie a korházban. Mivel 64 éves lesz, így csontvelő átültetés nem jöhet szóba, sőt azt mondták, hogy 60 év felett ezt a betegséget nem is nagyon kezelik, csak azoknál, akik a koruk ellenére nagyon jó kondicióban vannak (mint az édesapám)

Köszönettel: K.J.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza myelodysplasia témában

Tisztelt Érdeklődő!

A myelodysplasiás szindróma egy idős korban jelentkező, csontvelő-elégtelenséggel járó kórkép. Több alcsoportja ismert, ez a gyakorlat szempontjából talán annyira nem érdekes, inkább azt kell megemlíteni, hogy léteznek ún. "kis rizikójú" és "nagy rizikójú" esetek - a rizikó ilyenkor a heveny myeloid leukaemia kialakulási valószínűségét jelenti. Mivel az Ön édesapja leukaemia protokoll szerinti kemoterápiát kap, sajnos nagy valószínűséggel a "nagy rizikójú" csoportba tartozik. Ha erről van szó, a túlélési esélyek igen rosszak: maximum 1-2 év...

A láz hátterében elsősorban valamilyen fertőzést - baktérium, gomba vagy vírus - kell gyanítani. Ugyanis az immunrendszer ilyenkor igen gyenge és nem bír ellenállni a kórokozóknak. A másik lehetőség, hogy maga a kemoterápiás kezelés mellékhatása a láz: az AML protokollban szereplő citozin-arabinozid hatóanyagú gyógyszer indukál lázat. Akármi is áll a háttérben, láz esetén haladéktalanul keressék fel a gondozó hematológust, hogy megfelelő antibiotikus kezelést javasolhasson az Ön édesapjának!

Üdvözlettel: Dr. Váróczy László hematológus, egyetemi adjunktus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. április 29., 08:43; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 16:01
Kérdések és válaszok: Hematológiai megbetegedések
Vashiány és Koronavírus oltás
Tisztelt Doktornő! Laborvizsgálati eredményem alapján a Vas mennyisége 3 umol/l, a Hemoglobin 93 g/l. A Hematokrit (32,5%) , MCV (74,7 fl) , MCH (21,3 pg)...
Leiden heterozigota és Covid
Kedves Doktornő! Leiden heterozigota vagyok, e mellett van még pm alulműködésem, refluxom, spa-m. Lassan megkapom a második oltást is. Ha mégis covidos...
Leiden-mutáció, COVID-19 oltás
Tisztelt Doktornő! Több családtagom is Leiden-mutációval rendelkezik, közülük egy biztosan homozigóta. Nőgyógyászati vérvizsgálaton kiderült...
Labor érték.
Kedves Doktornő! A mai labor értékem kicsit megijesztett. Nem tudom h van e okom aggodalomra. Jelezhet a laborom valami máj betegséget?...