• CML, imatinib abbahagyása

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktornő! 27 éves CML-es beteg vagyok. 2011-ben diagnosztizáltak. Gleevecet szedtem, 2017 őszén váltani kellett a Latibra, amit csak 10 hónapig tudtam szedni, mert a mellékhatásai sokkal erősebbek voltak mint a Gleevec tablettáé. Aztán megkaptam az Imatinib Sandozt, amit már viszonylag jól viseltem, viszont nem szedtem sokáig mert a PCR eredményem évek óta tartotta a 0.000%-ot, így a gyógyszert teljesen elhagytuk. A kezdetektől fogva voltak izomfájdalmaim, viszont a Latibbal nagyjából egy időben már izomgörcsök, és az izmok lüktetése is megjelent. A fájdalom nem gond, de ezek a lüktetések/rángatózások már nagyon zavarnak. Csak rövid ideig tartanak, de lassan már tapasztaltam mindenhol. Olyan nagyot rándul hogy érezni lehet a kezemmel is.(vádli, has, váll, kar, combtő, szem körül.)Természetesen a problémát megemlítettem a kezelőorvosomnak is, de csak legyintett, mondván mellékhatás, abbahagyjuk a gyógyszert, és elmúlik. De sajnos nem érzek változást. Szedtem már magnéziumot és kálciumot, igaz rövid ideig, de semmi változást nem tapasztaltam. Most már egy hónapja nem szedem az imatinibet, és szintén nincs változás. Mit lehetne még tenni? Kevés idő telt még el a gyógyszer abbahagyás óta? Elmúlhat még? Kérem Doktornő tanácsoljon valamit, mert nagyon zavar és szorongok miatta. Köszönettel: Melinda

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes válasza a imatinib izomfájdalom témában

        Kedves Melinda! Sajnos igen van olyan, hogy az imatinib okoz hasonló mellékhatást, hogy ez direkt az izomkárosodás e vagy az alacsony magnézuim vagy foszforszint azt nem tudjuk. A megnézium, kálcium szedés jó. Ha az imatinib okozza, nehéz megjósolni, meddig tart még a hatása, vagy megszűnik-e. Érdemes lenne elmenni ideggyógyászhoz, mi a véleménye, esetleg ha neuropathia, arra van gyógyszer, amit ideggyógyász, ill. hematológus írhat fel. Nyilván nézni kell a CML-t is, amíg a pcr negatív nem is kell gyógyszer, ha esetleg romlana, majd más hatóanyagú gyógyszert érdemes Önnek felírni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2018. december 01., 21:48; Megválaszolva: 2018. december 03., 15:39

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! 9 hónapja szinte minden hajnalban derék illetve csípőtáji fájdalomra ébredek.Nem tudok lehajolni,kell kb. 20 perc mire a zoknimat fel tudom venni.Háziorvosom röntgent rendelt ami kisfokú gerincferdülést mutatott.Jelenleg...
        Tisztelt Doktornő! Érdeklődni szeretnék,hogy mikor igényel beavatkozást a CCL beteg? 2015-ben diagnosztizálták a páromnál,azóta folyamatosan emelkedik a fehérvérsejt szám,controll vérvételre jár 3,6 havonta.Jelenleg a WBC: 52,84 G/I...
        Tisztelt Doktor nő! Egy májproblémával fordulok Önhöz. Évek óta fennállt ismeretlen eredetű hasi diszkomfortérzés, mely miatt tavaly nyáron hasi MR-t végeztek. Ezen mindent rendben találtak. Viszont a probléma nem múlt, idén nyáron...
        Kedves Doktornő! 1 évvel ezelőtt volt egy korai 6. Héten történő vetélésem. Nem tudták megallapitani mi miatt.Hormonvizsgalataim ezután rendben voltak. Egyedül Pajzsmirigy alulmukodesem van amire szedem a megfelelő gyógyszert értékek...
        Tisztelt Doktornő A segítségét szeretném kérni...Jó ideje időről időre előjön egyfajta nyaki feszülés a nyirokcsomók környékén főleg a fülem alatt és az állkapcsom alatt. Össze-vissza nyomkodom ilyenkor a nyakam de semmi kiúgrót nem...
        Tisztelt doktornő ! Mellékelten csatoltam friss laboreredményemet, melynél több érték eltér a normális tartománytól. Panaszom nincsen. Annyit talán érdemes elmondanom, hogy Bőrgyógyász javaslatára 5 éve szigorú gluténmentes diétán...
        Kedves Doktornő! Tervezem, hogy megyek vért adni 2 hét múlva. Viszont pajzsmirigy vizsgálat miatt (ellenőrző tSH vizsgálat, nem működik se alul-se túl, Hashimotom van és ezt ellenőrzik időnként)aktuális lesz novemberben a vérvétel....
        Tisztelt Doktornő! Azért keresem meg levelemmel, mert nem tudok hová fordulni. 47 éves női beteg vagyok. A problémám, hogy beveszem az adott gyógyszert amit az orvos felír, és nem gyógyít, hanem csak a mellékhatások jönnek elő. Aztán az...
        Kedves Doktornő! 2018 márciusában született kislányom problémamentes várandósságból. Ő egyből megfogant, csakúgy, mint a következő két terhességem, amelyek azonban sajnos vetéléssel végződtek idén januárban és júniusban. Mindkétszer...
        Üdvözlöm Doktornő 38 éves vagyok és igazándiból semmi bajom sincs általában soha. Rendszeresen járok mellszűrésre, melanóma szűrésre, rákszűrésre nagyon figyelek magamra. Egy bajom van refluxom van ami rengeteg gondot okoz,torok-és...