Mi a teendő, ha az antibiotikum után visszatér a fülfájdalom-probléma?

Tisztelt doktornő! Megfázásos fülfájdalomra Augmentint (2x1) szedtem 7 napig. 9 napja hagytam abba a szedését, a végére teljesen eltűnt a probléma, úgy éreztem "meggyógyultam". Utána két nappal kezdett a fülembe (belső v középfül? -> ezt a háziorvos nem tudta megállapítani, a külső részekkel nincs probléma) visszatérni egy minimális fájdalom, nem olyan mint az antibiotikum elején, de érezhetően mintha picit visszatérne a fertőzés: picit belenyilall, aztán elmúlik, mintha nem is lenne baj, aztán néha visszatér, de nem szűnik meg. Közben lett egy kis fülzúgásom akkor, ami az antibiotikum előtt nem volt, és azelőtt se soha, most 2-3 napja ez már csengéssé alakult a jobb fülemben, nem múlik. (Két hónapja intenzívebben tanulok, vizsgaidőszak, kevesebb sporttal, feszültséggel jár, lehet ettől magasabb egy picit a vérnyomásom (? ) Két hónapja, vagy előtte 115/75 kb, most az utóbbi időben, nem tudom a mostani mozgásszegény hetektől vagy az izgalomtól 135/80-95-re is fel tud menni a tegyük fel délelőtti elvileg 120/80-ról.., tény hogy mostanában a vérkeringésem lelassult picit, volt jobb is...Nem tudom a fülcsengésnek a vérnyomáshoz is van-e köze? ) Mindkét fülemben érzem, hogy valami "nem tiszta", de csak a jobb fülem cseng. Mostanában lett vérnyomásmérőm, még ha van is valamennyi ingadozás, a lényeg hogy változatlanul cseng... A háziorvos eddig azt mondta, hogy a második adag antibiotikumot (Xorimax) , csak akkor szedjem, ha érezhetően szúr, fáj a fülem. Ön szerint érdemes újabb antibiotikum helyett más gyógyszerrel próbálkozni? Azt érzem, ha "kipihenem", várok, az nem biztos hogy segít. Ráadásul az első antibiotikum-adag is rossz hatással volt az emésztőrendszeremre. A tünetek utána jelentkeztek,....ez talán nem ehhez a tárgyhoz tartozik, de a kérdés, hogy hogyan is kezdhetnék el új antibiotikumot, amikor még érzékenyebb az emésztőrendszerem? (Nem szedek fogamzásgátlót, se egyéb gyógyszert, allergiáról, egyéb betegségről egyelőre nem tudok, nem cigizem, alkohol csak ritkán, alkalomadtán)

Dr. Gerencsér Emőke válasza Antibiotikum utáni fülfájdalom témában

Kedves Kérdező!

Ezek a panaszok a fülkürt átmeneti, időszakos elzáródására utalnak, tehát orrspray-t kell használni.Ettől is felléphetett fülzúgás, amit a stressz fokozhat.

A megadott vérnyomásértékek normálisak, különben pedig semmi köze a fülzúgáshoz.

Tehát nem javaslom, hogy végtelen jelentőséget tulajdoníts az egyébként normál vérnyomásodnak. Ami nem azonos, cirkadian ritmusa is van és sok minden befolyásolja kicsit, de ez az ingadozás normál határon belüli.

Egyébként pedig háziorvosra tartozik.

A fülpanaszokkal viszont fül-orr-gégészt kellene felkeresni, szerintem csak a nátha következménye.

dr Gerencsér Emőke

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 17., 21:30 ;Megválaszolva: 2016. január 19., 09:29
Kérdések és válaszok: Fül-orr-gégészeti megbetegedések
Véres köpet, idült pharyngitis
Véres köpet miatt fordultam fül-orr gégészeti szakrendeléshez. Diagnózis: idült pharyngitis a garatban, gége magasságában babszemnyi duzzanat....
Torokprobléma
Tisztelt Dr Zaránd Rajmund A tanácsára lenne szükségem...ősszel mindig felerősödik a refluxom. Érzem a forró gőzt a torkombannsokat kapar a torkom...
Elhúzodó torokfájás
Tisztelt Doktorúr! A panaszom az lenne, hogy már 4 hete torokfájdalom és köhögés áll fent nálam. Van két negatív covid gyorstesztem és 2 hete...
Orrmelléküreg - CT, CBCT, vagy MRI?
Tisztelt Doktor Úr! Egy felső fog kihúzása utánjavasolta a szájsebész, hogy mennyek tovább füll-orr-gégészeti ellenőrzésre arc üregi ciszta...
Mandula gyulladás
Tisztelt Doktor Úr! 3-4 hónapja kb háromszor gyulladt be a mandulám amit nyilván antibiotikummal kezeltem, csak furcsának tartom hogy előtte alig...