Fekete csík a nyelven

Kedves Doktornő! Felsőlégúti fertőzés miatt 5+7 napig antibiotikumot szedtem (sajnos az első gyógyszertől nem javultam kellően, így szükség volt egy második antibiotikumra is) . A gyógyszer szedését 2 napja hagytam abba, voltam a háziorvosnál kontrollon, minden rendben talált.Probiotikumot végig szedtem (tanácsára még egy hétig folytatom) , szerencsére székletemmel, gyomrommal szintén nincsen panasz. 4 napja (tehát még az antibiotikum szedése alatt) a nyelven közepén egy sötétbarna/fekete "csík" jött létre, mely kissé égő/viszkető érzést is nyújt naponta többször. Háziorvosom szerint, az antibiotikumtól létrejött gomba, mellyel nem lehet mit tenni, pár hét alatt elmúlik. Ez a gomba valóban ennyire ártalmatlan? Nem okozhat ismét valamilyen fertőzést/gyulladást a torkoban, garatban? Nem lehet valamivel ecsetelni, öblögetni? Van étel, melyet kerülni kell vagy érdemes ilyenkor fogyasztani? Azonkívül, hogy esztétikailag sem épp, ahogy leírtam kissé aggódom, hogy garatgyulladásom után ilyen gomba fertőzésem is van. Köszönöm válaszát, Kellemes Ünnepeket kívánok!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Gerencsér Emőke válasza Fekete csík a nyelven témában

Tisztelt Kérdező!

Ne nézegesse a nyelvét. Ez nem gomba, hanem " barna / fekete szőrös nyelv" Az antibiotikum miatt alakult ki, gyakori, főleg a makrolid csoportba tartozó antibiotikumok szedésekor fordul elő.

Plusz az ilyenkor hámló nyelvbimbókat nemcsak az antibiotikum színezheti el, hanem élvezeti szerek is / kávé, kakaó, cola, cigaretta/

El fog múlni.

Tehát nem gomba és nem ismételt fertőzés!

Én azt gondolom, semmiféle tünetet nem okoz, de mivel látja, nézegeti, fertőzésnek véli, ez pszichés teher, és ez okozza, hogy érez valamit.

Lehetne Corsodyl öblögetőt használni / bár 3 hét múlva ízérzékelési zavart okozhat, ami most Önnek nagyon nem szükséges /. Lehet este 1 evőkanálnyi Meridol öblögetőt használni.

De lényegében semmit sem kell tenni, el fog múlni / lassan/

Az nagyon fontos, nehogy elkezdje kefélgetni a nyelvét, mert akkor az ízlelú bimbók szarusodása a mechanikai inger miatt fokozódik és egyre nagyobb fekete szőrök fognak nőni. Az sem betegség, csak " ronda "

dr Gerencsér Emőke

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. december 19., 00:48; Megválaszolva: 2015. december 19., 18:09
Kérdések és válaszok: Fül-orr-gégészeti megbetegedések
Torok/szájpadlás furcsaságok
Tisztelt Doktor Úr! Érdeklődni szeretnék, hogy minden rendben van-e velem? Egyre gyakrabban előfordul, hogy ha valami fűszereset/sósat (pl. chips)...
Gégénél furcsa érzés
Tisztelt Doktor Úr! Körülbelül két hete a gégém tájékán furcsa érzést észlelek, jellemzően ülő helyzetben. Nehéz leírni, a böfögéshez...
Fájhat annyira a fül hogy az arc...
Visszatérő hallójárat gyulladáom van 1 éve. Ez alkalommal olyan erősen fájt, hogy a flektor sem hatott, nem tudtam eldönteni hogy mi fáj mert a fél...
Teljesen bedugult orr, duzzadt...
Tisztelt Doktor Úr! A panaszom az, hogy 5 napja náthás vagyok. Első két napban semmi orr probléma nem volt, csak erős torokfájás, nagyon váladékos...
Visszatérő mandulagyulladás
Tisztelt Doktor Úr! A segítséget szeretném kérni. Az ősz beköszöntével 3 hetente visszatérő mandulagyulladással küszködöm. Melyek döntő...