Miért esnek ki a fogaim?

T.

Nagykálnai Főorvos úr!

Meg szeretném kérdezni, hogy rákkezelésénél használt gyógyszertől ki eshetnek e a fogaimí, Ugyan is 2003-ban meg műtöttek mellrákkal, igazság az, hogy a szegycsonton volt akkor 42 éves voltam, kaptam kezeléseket később 2006-ban csontvelőáttétet állapítottak meg azóta újra kezelést kapok, de 2008-ban gyógyszert váltottunk, és most Bondronátot, Zoladexet és Femarát szedek utóbbiakat hormon kezelés miatt. Meg szeretném kérdezni, hogy a gyógyszerek valamelyike okozhat olyan tünetet, hogy kb két hónapja hullani kezdtek a fogaim. A kezelő orvosomat kérdeztem, de nem tudott konkrét választ adni rá.

Köszönettel várom válaszát!

WEBBeteg szakértő válasza foghullás témában

Kedves Kérdező! Nem elég pontosan írta le a daganatos betegsége jelenlegi állapotát. Pl. Milyen gyógyszereket kapott? Volt-e a kemoterápia alatt komoly fogíny-gyulladása (stomatitise)? Ha Bondronátot is adnak Önnek, akkor csont-áttétek is vannak. , Hogy hol vannak ezek az áttétek, azt nem írja. Így nehezen tudom megmondani, hogy mitől lazulnak meg a fogai. Egy jó fogorvos erre biztos választ tudna adni az előzmények ismeretében, az állcsontok u.n. OP Röntgen-felvétele, valamint a szájüreg megtekintése után.  Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2009. június 24.

Kérdések és válaszok: Fog- és szájbetegségek

Alsó fogíny válasz
Tisztelt Doktornő! Kb. 3 hónapja voltam fogkőszedésen. Az enyhe fogíny gyulladás hol látható? A kis kapillárisok jelenlétét, a fogak és az íny találkozásánál?...
Folt a szájnyálkahártyán
Tisztelt Doktornő! Egyik napról a másikra megjelent férjem szájnyálkahártyáján egy fehér folt, ami nyomás hatására enyhén fáj. Az azt megelőző nap este...
Fognyaki kopás
T. Doktornő, Előző válaszára szeretnék reagálni. A fogorvos a fogíny recessziót nem említette, csak a fognyaki kopást. Ezt is akkor okozhatja a rossz fogkefe...
Fognyaki kopás
Kedves Doktornő! Enyhe fognyaki kopást azonosított a fogorvos 1-2 fogamon. Ez megegyezik a fogíny recesszióval? Ha nem, mi a különbség, kiváltó ok? Szükséges...
Foghúzás utáni foghely, íny fájdalom
Tisztelt Doktornő! Több, mint egy hónapja húzattam fogat, felül, és pár napja elkezdett a foghely, íny fájni erősen, lüktetni azon a szakaszon. Érzem,...
Fogászat_csintritkulás
Tisztelt Doktor Nő! Csontritkulásom van, és gyógyszert kellen rá szednem. Tudom a biszfoszfonát típusú gyógyszert nem ajánlott fogászati szempontból:...