Lüktető fejfájás mozgásra: miért?

Tisztelt Doktornő, Doktor úr! 41 éves nő vagyok. Túlsúlyos, nincs cukor betegségem, a vérnyomásom 120 alatt szokott lenni a reggeli kávé után. Gyakran fáj a fejem, huszon éves korom óta, ami eddig nem zavart. Időjárás változásokra gyakran jelentkezik fejfájás, amit gyógyszerekkel remekül tudok kezelni. Algopiri, Advil ultra forte. Ritkán 135 felé is felmegy a vérnyomásom. Ilyenkor nem nagyon segítenek a gyógyszerek. De pihenésre javul és idővel elmúlik. Ami nagyon aggaszt, pár hete vettem először észre hogy olyan mozgásra, amitől erősebben dobog a szívem is, nagyon erős, lüktettő fejfájás ön lesz a fejem tetején a jobb oldal felé. Ilyenkor le kell pihennek, a szokásos gyógyszerek nem használnak. Ahogy múlik, a tarkómon érzek nyomást. Ilyenkor a vérnyomásom 120 körül van, és elfáradok, el is tudnék rögtön aludni. Ezek a tünetek már négyszer jelentkeztek. Ha a fizikai aktivitást, ami kiváltja a fejfájást, pl. meredekebb hegyi úton a tempót séta, abba hagyom az első lüktetése, akkor gyorsabban jövök helyre. De ezek a tünetek nagyon ilyesztőek. A háziorvosom szabadságon van még több mint egy hétig. De szeretném tudni, kell-e vele foglalkoznom, vagy várjak még. Vagy esetleg milyen gyógyszert lehet ilyenkor bevenni. A szokásos hétköznapi rutin mozgás közben még nem tapasztaltam, sem a munkahelyemen (részben ülő munka) , sem az itthoni munkám során (pl. takarítás) . Előre is köszönöm válaszát.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza fejfájás témában

Kedves Kérdező!

Leveléből kiderül, hogy fiatal kora óta fejfájós.Hosszú ideig volt módja kitapasztalni, mire, hogyan reagál. Mostanáig jól reagált fájdalomcsillapítóra, nem zavarta, nem aggódott miatta. Vérnyomása 120-130 Hgmm, ami normális. A meredek hegyi úton felfelé minden embernek szaporább a pulzusa, emelkedik a vérnyomása, felgyorsul a légzése, mert a fokozott fizikai megterhelésnek megfelelően az izmokat, a testet több oxigénhez, tápanyaghoz kell juttatni. Nem írta meg pontosan, ezen kívül még milyen mozgás az, ami fejfájással egyidejűleg fáradtságot, álmosságot is kivált. Egy biztos, hogy a jelek szerint a vérnyomás rendben van, a panasza gyógyszerrel, vagy anélkül, de szűnik.

Azt gondolom, talán a túlsúlya azért alakult ki, mert keveset mozog. Ha odafigyelne a táplálkozásra, és fokozatosan hozzá kezdene valamilyen rendszeres testmozgást végezni, akkor szervezete egyensúlyba kerülne. Konkrét neurológiai betegségre nem gondolok, de fejfájásai miatt a szokásos rutin kivizsgálását mindenképpen javasolom. Addig is kerülje a kiváltó okokat, így nyugodtan megvárhatja a háziorvosát.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr. Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. október 24., 06:42; Megválaszolva: 2015. október 26., 06:48
Kérdések és válaszok: Fejfájás, migrén
Állandó fejfájás, mit tegyek?
Tisztelt Doktornő! 29 éves jó fizikumú, sportos testalkattal rendelkező 90kg-os férfi vagyok.Gyerek korom óta időnként enyhén dadogok, hadarok. 2016...
MR lelet értelmezés
Üdvözlöm, Anamnézis: édesapámnak 1997-ben volt tüdőlebenyresectioja, tumor végett. Tavaly primer májtumort állapítottak meg, amelyet lokálisan...
Fejfájás
Tisztelt Doktor Úr! Napok óta fáj a fejem hátul jobb oldalon. Középtájt. Egyfajta nyomást érzek. A vérnyomásom magas, szedek rá gyógyszert...
Gyermekkori migrén
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Kisfiam most februárban lesz 12 éves. Panaszai tavaly szeptemberben kezdődtek: reggelente 2-3 napon keresztül...