Mitől lehet ez a fájdalom?

Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Kb. Fél éve érzek a fejem hátsó részén (tarkóm felett) tompa fájdalmat. Nyomást és szorítást érzek mindennap, valamikor enyhébben, mindig felkelésnél a legrosszabb, mert ilyenkor nyom a legjobban, és a nyakam is merev. Ez a tompa érzet nagyon zavaró, szerintem emiatt vagyok fáradt/tompa a nap folyamán.Sajnos a sportban is nagyon zavaró, ha futok, vagy erőlködök, sokkal jobban nyom. Emiatt felkellett függesztenem az erőnléti edzést/futást. Ami még fennáll, és talán össze is függ az említett fejfájással: a nyakamnál és a felkarom hátsó része is csomós. És körzésnél a vállam, nyakam kattog, recseg és át is "kattan" valami a vállamnál, ami szintén kellemetlen érzés. Háziorvos neurológiára küldött ahol csináltak egy nyaki röntgent és mindent a helyén találtak. Vérnyomásom rendben van, vérképemnél, vérvételi eredményemnél sem volt hiba, gyógyszert nem szedek.Napi 2liter vizet iszok, és viszonylag egészségesen étkezek.Napi 8-9óra alvás mindig megvan és alacsony párnán, kényelmesen alszok, tehát szerintem azt is kizárhatom. A kérdésem az lenne, hogy Ön szerint a fent említett tünetek jelenthetik azt, hogy szimplán bevannak feszülve az izmaim a stressztől és emiatt fáj? Mert eléggé izgulós tipús vagyok. Hogyha ettől áll fenn a probléma megoldás lehet az, hogy a háziorvossal feliratok valamilyen izomlazító kapszulát? Ön mit tanácsol? Válaszát előre is köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Puskás Réka válasza fejfájás, nyakmerevség témában

Kedves Kérdező!

A panaszai valóban arra utalnak, hogy a nyakizomzata erősen feszül a hátsó részeken. Ennek lehet oka részben a stressz, ahogy érzi is. Másik fő oka a tartáshiba szokott lenni. Ilyen panaszok esetén gyakran a nyak és a fej előre helyezett álló és ülő testhelyzetben. Emiatt a fej "túl nehéz" lesz a tartó izomzat számára és az erősen befeszül. Az edzés, futás közben érzett panaszai is erre utalnak. Fiatal kora miatt mindenképpen azt javaslom, hogy változtasson ezen a helyzeten! Az izomlazító tabletták lehet, hogy átmenetileg segítenek, de hosszú távon nem megoldás a gyógyszerszedés. Mindenesetre megpróbálhatja. Mindenképpen csökkentse a kézben/ölben tartott telefon és egyéb eszközök "nyomkodását" mert az elég ártalmas. Tanulás közben is ügyeljen a testhelyzetre. Gyakorolja a helyes ülést és a helyes testtartást, nyújtson viszonylag sokat. Ehhez kérhet segítséget a testnevelőtől vagy az iskolai gyógytestnevelőtől is (ha van ilyen) . Az iskolaorvos is talán tud tanácsot adni. Ami a stresszt illeti, feltétlen csökkentenie kell! Gondolja végig, hogy mi okozza és próbáljon megküzdeni vele. Ha nem megy, ehhez is kérjen segítséget!

Üdvözlettel,

Puskás Réka

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2017. december 08., 10:32; Megválaszolva: 2017. december 19., 10:56
Kérdések és válaszok: Fájdalom
Mi lehet a fejfájás oka?
Kedves doktornő! Két éves kislányom talán 3 hónappal ezelőtt bohóckodott testvérével hogy nagyon megrázta a fejét.Utánna sírt hogy fáj a...
verfertozes
Jo estet kivanok tegnap este elestem: a szam felszakadt es par horzsolas arcomon. a nyakam is faj de azelott jogaoran voltam lehetet attol is vagy az...
Tartós fejfájással kapcsolatban
Kedves Dr.! Azzal a kérdéssel kerestem meg, hogy párom (Nő/24) most van túl a náthán, Coldrex Max Grip-et szedett ezalatt. Azóta - lehet ettől...
Jobb halánték, arccsont fájdalom...
Tisztelt doktor úr/nő! Kb 3 napja érzek jobb halántéktájon kozepes erősegu, de zavaró fájdalmat, és tompa nyomást. Álmomban nem zavar, ébredés...
Fejfájás: fontos a CT vizsgálat?
Tisztelt Doktor úr! A problémám a következő: 2 hete elestem és beütöttem a fejem. Nem volt se eszméletvesztés, se hányás, semmi külsérelmi...