Emelkedett amiláz érték

Tisztelt Dr Plósz János! Segíségét szeretném kérni, mert nagyon tanácstalan vagyok! Férjemet januárban mûtötték, epehólyag eltávolitást végesztek rajta. Azóta is diétázik, egészségesen él.Panasza nincs rendben van a mûtét óta csak a vérben az amiláz értéke 120. A vizeletben az amiláz normál a lipáz is normál értéket mutat.Ön szerint ez az emelkedett amiláz érték mire utalhat. Mit lehet ilyenkor csinálni! A válaszát elõre is köszönöm! Tisztelettel: B.Gyöngyi

Dr. Plósz János válasza emelkedett amiláz a vérben témában

Aggodalomra semmi ok, a 120 U/L-es amilase érték nagyon minimális emelkedés, illetve az amilase nem hasnyálmirigy-specifikus enzim (jelentős része a nyálmirigyekből származik) . Emellett ismert egy macroamylasaemia nevű állapot, amikor a vérben kissé emelkedett értéket látunk, de a vizeletben normális szintet (talál ez lehet a férjénél) , ez az eltérés semmi problémával nem jár, nem tartjuk betegségnek.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. március 31., 11:48 ;Megválaszolva: 2011. április 02., 09:00
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Hipohondria?
Tisztelt doktor úr/nő! Nem is rég próbáltam ide írni egy másféle problémával (Ami valószínűleg a mostani témából indul ki szerintem) de...
Puffadás, hasi fájdalom
Tisztelt Doktor Úr! Pár éve refluxot állapítottak meg nálam , amire 1,5-2 évig PPI-t szedtem (legtöbbször 2X40, vagy 2x20 mg-ot) . A gyomorszáj...
Higedrázás?
Tisztelt Doktor Úr! Segítségét szeretném kérni. Múlthét szerda éjjel elég erőteljes hidegrázásom volt. Testhőmet megmérve 36,6-ig ment fel a...
Mivel kezelhetem az ánuszomon...
Eléggé erős gyomorsavtúltengésem van. Napi 1 db 20 mg-os savcsökkentő tabletta. (Ez nem biztos, de azt éreztem, hogy a gyomorsav végig járva az...
Székelési problémák
Már 2008 óta cukorbeteg vagyok, IBS és refluxom is van jóval előbb sőt laktózérzékeny. Egy jó ideje bélpromlémákkal küzdök, főleg székelés...