Fokozott lúgosítás

Tisztelt Doktor ÚR! Pár napja vs. túladagoltam a hidrogén karbonátot, pontosabban megittam reggel egy pici salvus vizet, minden nap egy db Béres Aktival ásványi anyag tabletta, később pedig megittam több, mint másfél liter ásványvizet ami 450Mgl-tartalmaz hidrogén-karbontátot, (de előző napokban is ittam ezt az ásvány vizet, csak kevesebbet belőle) ill. úgy éreztem még, hogy fáj a gyomrom és bevettem az Acidogitet, na utána rosszul lettem, öklendezés, hányinger, savhiány stb. Persze ehhez szedem a 2x1 PPI-t, de aznap nem mertem bevenni már a nagyobb adagot, és két napig csak egyet szedtem, amikor is fokozottabban tört fel a sav, de viszont már nem tudok semmiféle salvus vizet, lúgosító dolgot inni-enni, mert hányingerem lesz tőle. Most akkor mi a teendő ilyenkor, ugyanis azt érzem, ha lúgos dolgot eszek, akkor a sav rövid időre eltűnik, de ez azért hányingerrel is jár. Most akkor átcsapott a másik végletbe, hogy túllúgosítottam magam, de a reflux azért megmaradt. Doktor Úr akkor most mi a teendő, ez a vér PH-ja eltolódott rosszirányba, és ez visszaáll magától, vagy orvosi beavatkozás szükséges hozzá? Válaszát előre is köszönöm: K.Ildikó

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza lugosítás témában

A vér pH-értéke nem változik, akár használ bikarbonátot, akár nem. A szájon át bevitt lúgos vegyhatású anyagok semlegesítik a gyomorsavat (ezért érzi, hogy rövid időre eltűnik a sav) , majd a szervezet érzékeli a gyomor-pH emelkedését, és emiatt fokozott savtermelésbe kezd. Szóval túl-lúgosítani nem tudja magát, ha a veseműködése rendben van.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. január 04., 11:25; Megválaszolva: 2015. január 04., 13:56
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Lúgositás
Tisztelt Doktor Ur! Olyan kerdessel fordulok Onhoz, hogy mi a velemenye, javaslata a Super Greens-sel es Prime Ph oxigén-katalizátor cseppekkel...
Nyelocso daganat
Tisztelt Doktor ur, Doktorno! Egy 72 eves ismerosomnek 7-szer volt altatasos mutetje. Az utolso utan 1-2 hettel nyelesi nehezsegei tamadtak. Mar be van...
Crohn betegség ??
Kedves Plósz Doktor Úr! Több alkalommal is olvastam a betegeknek adott korrekt válaszait. Segítségét szeretném kérni… aranyeres panaszaim miatt es...
Lehet e hasnyálmirigy gyulladas?
Tisztelt Doktor Úr! Szalai Edina vagyok és tegnap írtam Önnek! Azzal kapcsolatban hogy egy hete túlzottan nehéz ételeket ettem. Azóta folyamatos...