Allergi miatt szenvedek tanácsot kérnék

Tisztelt Doktornő! Kb. 25 éve pollenallergiát állapítottak meg. 2 éve erősödtek fel a tüneteim, szinte éves szinten kell szednem gyógyszert, és orrsprayt használni. 1 éve az első Covid oltás után elkezdett a tenyerem időnként viszketni, és testemen apró kiütések lettek, amik nagyon viszkettek, de 1-2 órán belül megszűntek. A második oltás után ezek szintén felerősödtek. Voltam tüdőgyógyászaton, rendes vizsgálatot nem végezték el. Gyógyszeres th: 2x2 Alvesco, és Berodual akuttan befújni. Lendin 2x2, este Montelukast. Mometason orrspray napi 2x2 befújás, amit átírtak Nasotasonra a folyamatos orrvérzések miatt. (RR rendben van) Minden orr fújásnál vérzik az orrom, pedig javaslat alapján Neogrannormonnal kenem az orrnyálkahártyát. Szinte folyamatosan érzem a vér ízt a torkomban. Napokban elég kellemetlen területen a két farpofa között hólyagos kiütések lettek, amik hirtelen jönnek, elfakadnak akkor erőteljesen viszketnek és elmúlnak, majd szintén előjönnek. Fulladni addig fulladok míg a lerakodott váladék felszakad. Érdekel a SPO2: 98-99% a fulladás alatt is. A másik, hogy a Montelukast félek szedni, mert pszichésen elég fura mellékhatásai vannak. Lendin meg többek között pont olyan mellékhatásai vannak, amilyen tünetekre felírták (bőrviszketés, nehézlégzés) , de ha csökkentem nagyon szenvedek a tünetekről. Éjszakánként ezek miatt aludni sem tudok sokszor. Nagyon gyógyszer ellenes vagyok. Immunrendszeremet erősítem. Elmentem maszek úton allergológushoz, de csak pénz kidobás volt. Semmi vizsgálat, csak amit addig is tudtam azt közölte velem. Vérvizsgálatot elvégeztettem intolerancia miatt, ami enyhe fokú eredményt hozott ki némely összetevőre, amiket kerülök. Nagyon kellemetlen a sok köhögés, mert egészségügyben dolgozom betegek között. Nővérke jobban köhög, mint a beteg. Tüdőgyógyász szerint olyan a tüdőm, mint az újszülőtt csecsemőé. Most bejelentkeztem egy akupunktúrás kezelésre, de nem tudom milyen hatással lesz ez a betegségre. Mit tudna javasolni, merre induljak, mit tegyek, hogy élhetőbb legyen az életem.

Dr. Szanyi Andrea válasza allergia témában

Kedves Kérdező!

Először is a tüdőgyógyász-allergológus szakorvossal kellene ismét felvennie a kapcsolatot, a további terápia megbeszélése céljából. Mivel a leírtak szerint a Lendint elég nagy adagban szedi és mellette is vannak tünetei, így javaslom a váltást másik antihisztaminra. Minden gyógyszernél az alkalmazási előiratban feltüntetik az összes előforduló mellékhatást, így a Montelukastnál a pszichés mellékhatások nem gyakori illetve ritka mellékhatásként kerültek leírásra. Mivel jelenleg is panasza van, javaslom , hogy próbálja meg kiegészítő kezelésként a Montelucastot az előírt adagolásban. Amennyiben mellékhatást tapasztal, beszéljen kezelőorvosával. A Mometason és a Nasotason hatóanyaga ugyanaz. Ha a Montelukast beválik, akkor talán a Nasotason spray elhagyható lehet.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. április 27., 12:16; Megválaszolva: 2022. május 01., 21:30
Kérdések és válaszok: Egyéb
ÉTKEZÉS UTÁNI HASGÖRCS, HASMENÉS
Tisztelt Plósz János dr.Úr! Én is sárospataki születésű vagyok és a gimnázium befejezéséig otthon laktam.Szüleimnek volt egy Plósz Márta...
Arc, végtagok, posi, szem száj, és...
Tisztelt Dr.Nő kérem segítsen. A tegnapi nap folyamán a délutáni órákban unoka öcsém (4 éves) már másodszori alkalommal elkezdet feltűnően és...
Tálálkozási allergia
Tisztelt Doktor Úr! Ha növényi eredetű olajat, zsiradékot fogyasztok (pl. dió, mogyoró stb.) , akkor először enyhe fájdalmat érzek a jobb...
MI tévő legyek.. 3
Köszönöm válaszait! Én is épp ettől féltem, hogy pszichés alapon van, mivel néha képes vagyok bebeszélni a dolgokat, lehetséges, hogy a...
Allergia
Nagyon köszönöm a választ. Annyit szeretnék még tudni, hogy mit tesz szakorvoshoz eljutni? Én már most is mennék, mert egyik évben annyira...