• Neurológia

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktornő! Először is szeretném megköszönni az eddigi tanácsait, nagyon sokat segített nekem ezzel. Tegnap eljutottam a Tb finanszírozott neurológushoz. Teperin EP 25 mg os gyógyszert írt fel a fejfájásomra, fokozatosan fél tbl ról 1 tablettára való emeléssel. Szerinte tenziós fejfájásom van, erre jó lesz a gyógyszer, csak 1 hónap múlva szemnyomás mérés kell, ugyanis a gyógyszer egyik mellelhatása a szemnyomás emelkedés. Nagy izgalmamban, félelmemben viszont néhány tünetet kifelejtettem a mondanivalómból. A kézremegés szinte megszűnt teljesen, nagyon ritka már csak, a memóriazavart és azt hogy nehezen találom meg rögtön a megfelelő szót, hajlásra megfájdul néha a fejem. (ezeket felejtettem el mondani, de a tikkelés, hányinger, elesésre, azt mondta hogy ezekkel ne foglalkozzak) MIt gondol Doktornő, menjek vissza, hogy ezeket a tüneteket elmondjam, vagy ezeket e is a szorongás számlájára írhatom? Ő egyáltalán ne gondol agydaganatra, hiszen az MR és CT felvételem is negatív lett. nem is értette, hogy miért mentem el mind a kettőre). Sajos mostanában megnőtt a pánikrohamok száma is. ( fulladás, megőrülés érzés) Pszichiátriai kivizsgálásra időpont már van ( Jan eleje) MInt "másodvélemény", érdekelne az Ön véleménye is, hiszen eddig olyan sokszor sikerült eltalálnia a problémáimat. A gyógyszerről mi Doktornő véleménye? Interneten elég sokan panaszkodnak fórumokon rá. Válaszát ismételten nagyon köszönöm.

        Dr. Kerekes Éva válasza a fejfájás témában

        Tisztelt Érdeklődő! A Teperint én is nagyon szeretem, jelenleg ez klinikai vizsgálatok alapján, melyek a betegek elégedettségére irányúltak, a leghatékonyabb gyógyszer ezekben a panaszokban. Én még nem találkoztam azzal, hogy megemelte volna a szemnyomást bármelyik betegemnél, bár tudom,hogy a Teperin hatóanyag csoportjánál ez előfordulhat. De ne szorongjon, Önnél sem fog gondot okozni. Az adagját lehet emelni tovább, ha kell. Az internetre csak azok írnak a Teperinről, akinek mellékhatást okozott, azok nem, akiknek nem. Higgye el, minden orvos ismeri a gyógyszereket, melyeket használ, és a mellékhatást az adott orvossal kell megbeszélni. Mi orvosok nem olvassuk az ilyen fórumokat, ezért ezeket a dolgokat szét kell választani. Aki a fórumok véleményére kíváncsi, az ne vegye el az orvosok idejét, hanem a forum tagjai kezeljék egymás, ha úgy gondolják, hogy ennyire értenek hozzá. Aki orvoshoz jár, az meg az orvostól kérdezen. Az internetet nem racionális arra hasznjálni, hogy az orvos által felírtakat másodvéleményezze, mert akkor véglelg elbizonytalanodik ostoba emberek hozzászóllásai miatt. Inkább a világ érdekes dolgai iránt érdemes tájékozódni. Ez az egészség szempontából sokkal hasznosabb. Nem szükséges mindegyik panaszát elmondani a neurológusnak, hiszen ezek a szorongásából adódnak. Minden orvos csak egy panaszt tud érdemlegesen kezelni, és ha nagyon sok panaszt kell végighallgatnia, elveszti a türelmét és az empátiáját. A pszichiátetrnek viszont feltétlenül mondja el, hogy Teperint kapott, mert ha ő is felír gyógyszert, akkor erről tudnia kell. Most is csak azt tudom mondani, mint mindig. Az orvosát mindenkinek nagyon körültekintően kell kiválasztania- és utána vakon rá kell bíznia magát .Ameddig nem bízik az orvosában és másodvélereményeket kér, addig a pokol összes kínját fogja megélni. A választás az Ön kezében van.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2019. november 06., 08:27; Megválaszolva: 2019. november 07., 21:40

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Lányom első terhességének 17. hetében jár. A 12. héten történt genetikai ultrahangon nem látszódott fejlődési rendellenesség. A 12. héten ajánlott magzati vérvétel nem történt, viszont a 16. héten esedékes magzati...
        Kedves Doktor Úr! Már egy hónapja van a jobb bordaív alatt égő panaszom. Nem köthető evéshez, gyakorlatilag egész nap érzem. Hasi UH negatív, vérvétel szintén. Tükrözésen kevés epét láttak a gyomromban. Most akkor ez már epés reflux?...
        Tisztel Doktor Úr! Crohn betegségre solu-medrol 40 tartalmú kúpot meddig lehet használni? Annak 1 hónap utáni azonnali elhagyása okozhat-e bármi problémát? A fokozatos leépítés a kúp esetében is szükséges a szteroid miatt? Válaszát...
        Tisztelt Doktor Úr! Segítségét szeretném kérni. Az elmúlt hónapokban nagyon erős hasi görcseim voltak, sokszor az ájulás határán voltam. Puffadás, szelesedés, gyakori székletürítés jellemző még. Valamint fáradékonyság, hajhullás,...
        Tisztelt Doktor Úr! A hétvégén kezdődött az alábbi érdekes történés, mely azóta szinte minden reggel megismétlődik. Egy nyugodtan átaludt éjszaka után a reggeli ébredéskor ha még visszacsukom a szemeimet pihentetni egy picit arra leszek...
        Tisztelt Doktor Úr! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy 1,5 évvel ezelőtt a 15 évvel ezelőtti császármetszésem hegvonalában, bal oldalon lett egy fájdalmas duzzanat.. Ezt pár órával megelőzte egy fura “szakadásféle” érzet a...
        Tisztelt Doktornő ! A problémámat kicsit nehezen leirhatónak tartom de megprobálam a legjobban átadni az érzéseimet ezzel kapcsolatban. Az utóbbi 4 hónapban minden felébredésnél legyen az akár reggel vagy egy éjszakai felriadásnál egy pár...
        Jó napot kívánok! Lassan 10-éve küzdök Divertikulumokkal,fel-fel lángolnak szedek rá Potexin IBSt,gyömbért negyed évente,kúraszerűen stb... Ezt a helyzetet úgy-ahogy de kezelem! Három éve szedek minden második nap 10mg-Esomeprazolt túlzott...
        Tisztelt Doktornő! Nekem gasztritiszt állapítottak meg tükrözéssel, hasi uh, vérvétel stb minden mas negativ Helikom sincsen,szovettan is negativ. Azt mondták nem nagy baj, hamar túlleszek rajta. Kaptam rá PPI-ket majd quamatelt de nagyon égett a...
        Kedves Doktor Úr! Cs. Judit vagyok, tegnap voltam Önnél. Talcidot és Iberogastot írt fel nekem. Tegnap du elkezdtem a Talcidot és ma is szedtem, étkezések után 2 szemet, de sokkal jobban ég tőle a gyomrom....Nem bírom szedni . Most mit...