csontritkulás

Kedves Doktornő! Csontsűrűség eredményem /fem -3,2/ tavaly óta 0,5 tizedet romlott. A reumatológus kérte a ca/kreatinin hányados vizsgálatát. Ref. érték 0,11-0,93, az érték 0,78. Mégis azt irta a javaslatra, hogy egy kicsit magas, amely felveti idiopathiás renalis hypercalciuria lehetőségét. Szóban még a D vit. túlszedés is felmerült 3600 NE/ nap, amit szedtem kb 2 évig a napfényhiány és az immunrendszeri gyengeség miatt, amit a körzeti orvos javasolt. A K szint káldyum szedése után 3,5-re felment, a karbamid /ref. 2,8-7,2/ érték 8,6 A korábbi lelethez képest ez is javult. Lehet emögött valóban veseprobléma? Most a Ca és a D vitamint a reumatológus leállította 3 hónapra. Prolia injekciót kaptam csak meg. Nem romolhat a csonsűrűség érték emiatt? Súlyos központi idegrendszer sérüléssel élek, sokszor nagyon bizonytalan vagyok, félek az eséstől. Ezért aggaszt a helyzet. Válaszát előre is köszönöm: Zsuzso

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bálint Anita válasza csontritkulás témában

Kedves Hölgyem!

A Prolia injekció fél évre ad védettséget, teljesen máshogy működik mint a többi csontritkulás elleni szer. Amennyiben a reumatológusa ilyen calcium és D vitamin értékek mellett leállította 3 hónapra a Calcium és D-vitamin szedését, akkor biztosan meg fogja kontrollálni az értékeket, a legközelebbi vizit alkalmával biztosan kér laborvizsgálatokat. Ha, úgy látja helyesnek, biztosan át fogja irányítani nephrológushoz, további vizsgálatokhoz.

Javaslom, hogy kövesse reumatológusa utasításait, illetve kérjen gyógytornászi segítséget. A csontritkulás egyik legjobb ellenszere a célzott, megfelelő napi gyógytorna végzése, ebben szakember segítségét kell kérnie.

Üdvözlettel:

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2019. augusztus 14., 18:00; Megválaszolva: 2019. augusztus 14., 18:53
Kérdések és válaszok: Egyéb
Pszihés viszketés
Kedves Doktor/nő! Utóbbi időben sajnos egyszer-egyszer antibiotikumot kellett szednem. Illetve allergia gyógyszert. Sajnos bármelyiket szedtem be -...
Járvány és vakcina
Tisztelt Hölgyem/Uram! Kérdésem komplex jellegű. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire lehetünk bátrak az oltás után. Édesanyám idős, sajnos sok...
Zsibbad mindkét lábam, mi lehet az...
Tisztelt Doktorúr / Doktornő, az elmúlt fél-1 évben jelentősen legyengültem, demens apukámat ápoltam otthon. Alig tudtam enni, jóformán állandó...
Tüdő Ct Eredmény
Tisztelt Doktornő! Édesanyám 17 éve Autoimmun beteg (Reumatid Arthitis) ...számtalan gyógyszert kapott az évek folyamán,a Medrol az végig kiréste...