Lábviszketés

Kedves Doktor Nő/Doktor Úr! Lehet nem Önnek kellene kérdésemet feltenni, de nem tudom kihez fordulhatnék. /Háziorvosom kizárva.../ Tavaly november eleje körül elkezdett viszketni a bal lábszáram, először csak hátul de később már szinte körben viszketett. Ezzel egy időben csalán szerű kiütéseim is lettek, bár igazából nem tudom hogy melyik volt előbb, a viszketés, vagy a kiütés. Voltam bőrgyógyászhoz /mivel csak rosszabbodott a helyzet/ háromszor is, Ő ragaszkodott a lábszárazsághoz. Voltam még más orvoshoz, aki viszont allergiát állapított meg. Az érgondozóban megállapították hogy kismértékű érszűkületem van. Nem kaptam semmit, diétázzak, és szedjek detralex-et kúra szerűen. Nem használt, nagyon szenvedtem, éjjel alig aludtam valamit, mert inkább akkor jött elő a kegyetlen viszketés. A lényeg, hogy kenegettem novembertől márciusig testápolóval, és egyszer csak elkezdett elmúlni. /utána már a kenegetés is ritkult, épp csak amikor eszembe jutott./ Szépen letisztult a lábam áprilisra, igaz kicsit "göcsörtös" maradt a bőröm a kiütések helyén. Nyáron nem volt semmii gondom, ám most októberben ismét jelentkezett a viszketés, jelentkeztek a kiütések. Kesztyűben alszom, mert reggelre képes vagyok sebesre vakarni a lábam. Most annyiban változott a helyzet, hogy mindkét lábam viszket, de nem mindenhol, csak középen a sípcsont vonalában. Sőt van amikor fáj is az a csont. Kérem segítsen Nekem abban, hogy most mit csináljak? Menjek- e el orvoshoz, ha igen milyenhez, vagy vegyem tudomásul hogy ismét tavaszra elmúlik. A bőrgyógyászom már tavaly "kiakadt", amiért nem fogadtam el a lábszárazságot, most oda hogy menjek még egyszer?! Háziorvosom szerint ne vakarózzak, és kenjem a lábam. A kellemetlen tünetek mellett nagy gondom az, hogy mindig félek valami betegségtől, ami akár egy nagyobb baj kezdete is lehet. Elnézést kérek ha kicsit hosszú a levelem, de nem tudtam rövidebb lenni. Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm. Üdvözlettel: Eszter

Dr. Szanyi Andrea válasza viszketés témában

Kedves Kérdező!

A leírtak alapján elsősorban allergiás eredet merül fel a viszketés hátterében. Ettől függetlenül csináltatnék vérképet a cukorbetegség, vérszegénység kizárására. Az a tény, hogy ez a téli időszakban ismétlődik felvet néhány lehetőséget. Esetleg valamilyen ruhadarab, zokni, harisnya okozná a viszketést? Más kozmetikumot, mosószert, öblítőszert használ vagy az ágynemű anyaga okozza az irritációt? Szed-e valamilyen más gyógyszert? Keressen fel bőrgyógyászt, esetleg másikat és addig is a viszketés tüneti csökkentésére, megbeszélve háziorvosával vagy a bőrgyógyásszal antihisztamin gyógyszer szedése megfontolandó.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. november 21., 20:41; Megválaszolva: 2013. november 24., 21:13
Kérdések és válaszok: Egyéb
viszketés
Kedves Doktornő! Három hete eléggé idegesítő viszketés jelentkezik nálam napi szinten. Már tavaly is volt olyan, hogy le tudtam volna vakarni a...
Mi történik a testemmel?
Tisztelt Dr Úr/Nő! 4 hónapja sajnos nem tudja senki megállapítani mi lehet a bajom. Egyik napról a másikra, böködő, viszkető, "buborékoló"...
Hát viszketés
Tisztelt Doktor Úr! /Nő! / Kb másfél éve kezdődött középtájon, a háton a gerinc környékén viszketés. Azóta már kiterjedt és a bal...
Viszketés
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Olyan problémával fordulok Önhöz, hogy az elmúlt egy hónapban új munkahelyem lett ahol sajnos egész napos ülőmunkát...
éjszakai fenék vakarás
Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! A 30 éves páromat érintő problémával kapcsolatban szeretném segítségét kérni. Nemrégiben felfedeztem, hogy...