Szomjúságérzet mitől lehet?

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Már negyedik napja állandó szomjúságérzetem van, és hiába iszok meg naponta 2-3 liter folyadékot, nem múlik ez az érzés. Az első nap, amikor ezt éreztem, savtúltengésre is panaszkodtam. Sokat böfögtem, a torkomban maró érzés volt, és egész nap éhségfájdalmam volt. Azóta ezek a problémák megszűntek, de a szomjúság megmaradt. Legutóbbi vérvételnél (kb. 3 hónapja) az éhgyomri vércukorszintem teljesen normális volt (4, 1 mmol/L) , csak a koleszterin és a triglicerid értéke volt magasabb. 3 hónapja nem szedek már fogamzásgátlót sem, a koleszterinem és egyéb okok miatt. Egyébként vékony vagyok, és nem eszek zsíros ételeket, ezért is gondoltam, hogy a Minerva fogamzásgátló miatt volt magas a koleszterin. A napokban várható a menstruációm is, de a fogamzásgátló elhagyása miatt most felborult egy kicsit a ciklusom. Kérdésem, hogy ez a szomjúságérzet mitől lehet? Lehet a pms tünete is, vagy más problémára utal? Előre is köszönöm válaszát. Üdvözlettel: Judit

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szanyi Andrea válasza szomjúság témában

Kedves Kérdező!

A néhány napja fennálló fokozott szomjúságérzés nem ad okot aggodalomra. A cukorbetegséget kizárták. Okozhatja hormonális hatás, így a pajzsmirigy alulműködése, autoimmun betegségek, pl. Sjögren szindróma is, de állhat a háttérben olyan banális ok is, mint a száraz levegőjű szobában tartózkodás. Számtalan gyógyszer mellékhatásaként is jelentkezhet szájszárazság. Mivel levelében említi, hogy panaszainak egy része már megszűnt, így elképzelhető, hogy ez is néhány napon belül rendeződni fog.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. november 18., 09:13; Megválaszolva: 2013. november 20., 21:13
Kérdések és válaszok: Egyéb
Serum Calcium
Tisztelt Dr. Nő/Úr! Az utolsó vérvételemben emelkedett a calcium szint. Kissé aggódom miatta. Kb két hete kollagén tablettát szedek melynek az...
Vérhigító oltásra
Tisztelt Webbeteg! AstraZeneca oltást követően háziorvosom azt javasolta, hogy a vérrögképződés megelőzésére két hétig szedjek Aspirin protect...
Lehet COVID utóhatás?
Tisztelt Doktornő! Nagyjából három hete pozitív lett a koronavírus tesztem. Igazából nem volt súlyos lefolyású nem volt lázam , csak orrfolyás...
Covid oltás után alkohol?
Tisztelt doktornő/doktor úr, Tegnap este fél 7-kor kaptam meg az első Szputnyik oltást, és kb. 15 órával később ittam 8 cl Unicumot és 1,5 dl...
Hasi fájdalom
Jó napot kívánok Több hónapja fenn álló hasi fájdalmam van puffadás kíséretében. Tavaly a varandosagom alatt ki derült hogy hepatitisz e vírus...