Hirdetés
      • Érzékelési problémák a lábujjakon - lehet diabéteszes neuropátia?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kb, másfél év óta vannak érzékelési problémák a bal lábujjaimnál. Nehéz körülírni az érzést, nem zsibbadás, nem is érzéketlenség, inkább ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor a téli fagyban elgémberednek a lábujjak (azzal a különbséggel, hogy a lábam hőmérséklete jelen esetben normális). Mezítláb és cipőben erőteljesebben jelentkezik ez az érzés, papucsban alig. Nyáron enyhébbek a tünetek, mint télen, és a reggeli állapot is jobb, mint az esti. Fájdalom egyáltalán nem jelentkezik, inkább "csak" egy nagyon kellemetlen érzésről beszélhetünk. Mivel 7 éve 2-es típusú diabétesszel kezelnek, a háziorvosom elküldött diabetológiai szakrendelésre, ahol egy Thiogamma nevű gyógyszert írtak fel, amit ez év eleje óta szedek. Az állapotom nem javult, sőt, mintha újabban a jobb lábujjaimnál is hasonló érzést vélnék felfedezni, igaz, sokkal gyengébben. Tekintettel arra, hogy a vércukorszintem, bár magas, gyógyszer szedése mellett nem drámaian haladja meg a felső határértéket (az éhomi vércukorszintem az elmúlt 4 évben 5, 9 és 7, 2 mmol/1 között mozgott, a haemoglobin A1c ugyanezen számokat produkálta, csak %-ban), felmerült bennem, hogy esetleg mégsem diabéteszes neuropátia okozhatja a panaszaimat. (Megjegyzem, hogy utánanézve a neuropátia tüneteinek, nagyon nem érzem magamra nézve találónak őket.) A háziorvosom kérdésemre mindenesetre megerősítette a neuropátia diagnózisát, a Thiogamma eredménytelenségét pedig azzal indokolta, hogy az egy-másfél év alatt fejti csak ki hatását. Mivel nem teljesen nyugtatott meg, a kérdésem, hogy okozhat-e bármilyen más betegség olyan tüneteket, mint amilyeneket a bevezetőben vázoltam, s ha igen, milyen szakrendelést célszerű felkeresnem a panaszaimmal?

        WEBBeteg szakértő válasza a lábujjak zsibbadása témában

        A neuropathia nagyon furcsa tüneteket adhat. Bizonyitani elektromos vizsgálattal (EMG/ENG) lehet a fennállását. Hangvillával való vibrációérzés vizsgálat sokat segítene, és elég egyszerű. A neuropathiában legtöbbször elsőként a vibrációérzés gyengül meg. Nem kell magas vércukornak lennie ahhoz, hogy a neuropathia kialakuljon, sőt tapasztaltunk olyan eseteket is, amikor a cukorbetegség megjelenése előtt már jelentkeztek a neuropathias tünetek. A Thiogamma mellett szedhet még B 1 vitamint. Neurológus szakorvos segíthet a diagnózisban. Egyéb betegség bennem sem merül fel. Esetleg nézesse még meg a lábát orthopéd orvossal, néha a láb boltozat eltéréseim miatt kialakulhatnak tartós zsibbadások.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Itt kérdezhet

        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2013. július 26., 18:36; Megválaszolva: 2013. augusztus 07., 10:25

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Már csaknem végső elkeseredésemben fordulok Önhöz! Problémáim a következőek: körülbelül 2 éve egyre erősödő zsibbadással küzdök kézujjaim zsibbadásával. Az utóbbi egy évben a zsibbadással együtt főleg éjjel...
        Kérdésem a hőfényképet hogyan kell értelmezni? Úgy hallottam, hogy a piros az meleg (ott gyulladás van ) és hogy a sárga a jó a zöld és a kék az hideg az rossz. Igaz ez? Mellékelnék egy hő fényképet Ön szerint ez jó vagy sem?...
        Kb, másfél év óta vannak érzékelési problémák a bal lábujjaimnál. Nehéz körülírni az érzést, nem zsibbadás, nem is érzéketlenség, inkább ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor a téli fagyban elgémberednek a lábujjak (azzal a...
        Inzulinos cukorbeteg vagyok, és egy ideje zsibbadnak az ujjaim, szinte fogni is alig birok, voltam reuma rendelésen, ahol fájdalomcsillapitót írtak, de ettől sem igazán szűnik a zsibbadás, mit lehetne tenni?
        Sajnos olyan helyen dolgozom, ahol nem mehetek beteg állományba. A lábam két ujján az ízületek nagyon fájnak, be vannak gyulladva. Inzulinos cukros vagyok 6- 8.5 között mozog a cukrom lyricát szedek. A másik rész a bokám alatti rész, ami...
        Tisztelt Cím! Azt szeretném megtudni, hogy a lábujj zsibbadásnak mi lehet az oka. Mindkét lábamon a 2 középső lábujj zsibbad, vagyis inkább bizsereg, mert érzek vele mindent. Cukorbeteg vagyok 20 éve, de az eredményeim tökéletesek, nem volt...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő Harminc éves, 22 éve egyes típusú cukorbeteg vagyok. Két hete nefropáthia gyanújával, nefrológia szakrendelésre kaptam beutalót. Itt annyi történt, hogy némi laborlelet elemzés és vérnyomásmérés, majd a...
        A lábfejen a láb ujjakon un.zokni hatás egyre előre haladottabb, a lábszáron a sipcsont tájékán nehezen gyógyuló sebek vannak. Hőterápiás kamera kimutatta a lábujjak hidegségét 20%-os de a kezek sem az optimális hőtartományban...
        cukorbeteg vagyok, elviselhetetlen fájdalmaim vannak a bal lábam újjaiban.Kapok rá Lyrikát és Tramadolort de semmit nem használnak, már 6 naoja és éjszaka nem aludtam semmit. Már nem nagyon birom! Az ideggyógyász azt mondja ez vele jár és...
        Édesanyám inzulinos cukorbeteg, a bal lába talpánál és a bal karjánál zsibbad. A cordiust nem bírta, mert zavarodott lett.