Sarcoidosis - A Medrol mellékhatásai

Érdeklődni szeretnék, hogy milyen mellékhatással van rám a steroid, amit szedek a boeck sarcoidosis betegségemre? Úgy értem gyorsabban fog-e nőni a szakállam, jobban vágyom-e az együttlétre a kedvesemmel, jobban nő tőle az izom, ha sulyzózom, milyen hatással lessz rám ha abba hagyom a szedését, és mire figyeljek oda a szedése mellett.Jelenleg medrol 32mg tablettát szedek.

WEBBeteg szakértő válasza szeroidok témában

Tisztelt Érdeklődő!

A sarcoidosis miatt szedett szteroid mellékhatásai közül említeném a vérnyomás emelkedést, fokozott gyomorsav termelést, fokozott kálium vesztést, és zsirszövet szaporodást. A 6-9 hónapos szedés mellett, melyet a sarcoidosisban jelentkező gyulladásos folyamat gátlására szed még előfordulhatnak magasabb cukorszint értékek és csontritkulás is.

Általában ami mindenkinél jelentkezik, az a bőr elvékonyodása és a zsírszövet felszaporodása. Ezt csökkenteni lehet sótlanabb, vagy teljesen sótlan étrenddel és ritkán 1-1 tbl vízhajtóval. A vérnyomás rendszeres ellenörzésével el lehet kerülni a magasabb értékeket, de ha mégis akkor szedni kell rá vérnyomáscsökkentőt, az értékek a kezelés végeztével normalizálódnak. A káliumvesztést izomgörcsök jelzik, ezt fokozott kálium bevitellel lehet ellensúlyozni. Ha egyszer orvosa úgy javasolta, hogy szteroidot szedjen, csak az ő tudtával és javaslatára hagyja abba.

A betegség bizonyos kezdeti fázisaiban magától is, vagyis gyógyszerek nélkül is meggyógyulhat, de ha már az érintett szervek funkcióját csökkenti (tüdő, szem, szív, idegrendszer) , akkor szükséges a szteroid. Ha mégsem tolerálná, akkor orvosa javaslatára és ellenörzése mellett kaphat a szteroid helyett vagy mellé cyclophosphamidot, vagy methotrexatot. A másodlagos nemi tulajdonságot mutató szőrzet fokozott növekedése inkább nőknél jelentkezik, de ez is rendeződik a kezelés megszakításával. Nem minden szervezet reagál egyformán a szteroidok hatására. Van akinél szinte egyáltalán nincs mellékhatás, de van akinek ezek sok gondot okoznak. Javaslom mindezeket kérdezze meg és beszélje meg kezelőorvosával is.

Tisztelettel: Dr. Brugós László pulmonológus-allergológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. június 30., 21:42; Megválaszolva: 2011. augusztus 01., 09:31
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Műthető, mi várható?
Üdvözlöm Doktornő! Megjött Édesapám Ct eredménye 4 kemoterápiás kezelés után. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire jó ez az eredmény illetve...
Tüdőgóc méret növekedés
2021 februárban üregrendszeri daganat miatt radikális vese eltávolítás miatti kontoll miatt elmentem egy egy mellkas és urográfia CT vizsgálatra 2021...
Seroma fél évvel a műtét után
2021. nyarán diagnosztizáltak és eltávolítottak egy melanomát (Clark IV. Breslow: 0,85mm) a lábszáramról, szeptemberben megtörtént a második...
Van okom aggodalomra?
Tisztelt doktornő! A múlt héten voltam egy rutin átfogóbb vérvizsgálaton.Panaszom nem volt,csak kíváncsi voltam,hogy minden rendben van-e.Mikor...
Fájdalomcsillapítás
Tisztelt Doktornő! Testvéremnek vastagbélrákja van nyirokcsomó áttéttel,amelyre utoljara tavaly novemberben kapott kemoterápiát.Az akkor keszult CT...