docetaxelkemo

mellrák műtét után vagyok pT1cpN2a 4 db nyirok áttét egynél tokáttörés . Kevert micropapilááris carcinoma componenst tartalmazó invaziv carcinóma. HER2 negatív Er 10% PR 80% KI67 kisebb 5% Axilláris blokk dissectio daganatmentes 8 nyirikcsomo. 3 alkalom FEC100 és 1 alkalom docetaxel kemoterápián vagyok tul. A mellékhatások miatt szeretném itt befejezni. utánna még kapnék sugár és hormon terápiás gyógyszert. Ha a kemot nem csinálom végig milyen hatása lesz? Várom mielőbbi válaszát Köszönöm. 67 éves vagyok magas vérnyomás, cukorbetegség, alacsony pajzsmirigy működés kb 15 éve gyógyszerrel beállitva. Májam tapintható gyerekkoromban kétszer átesett hepatitis miatt. A nehezen elviselhető mellékhatás a kezemen a körmeim fájdalma, félő, hogy nem csak elszineződnek, hanem le is vállnak. Az onkológusom a fájdalomcsillapításon kívül nem tud mást ajánlani. A többi mellékhatáson kívűl a nagyon fáradékonyságot és az állandó bal oldali melkasi nyomást, szívfájdalom? 100-as pulzus, stb.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Baki Márta válasza a emlő műtét utáni kezelés, docetaxel, kemoterápia témában

Tisztelt Asszonyom! A műtét során eltávolított anyagban egy viszonylag agresszívebb emlő rák fajta volt. Ennek az ellátása mindenképpen a 3 sorozat FEC kezelés után újabb 3 sorozat docetaxel kemoterápia. Mindenképpen jó lenne, ha a hátralévő 2 docetaxel kezelést még meg tudná kapni. Utána sugár- és hormonkezelés. Ezen komplex ellátás során biztosított a legnagyobb mértékben, hogy ne újuljon ki a daganat. Abban az esetben, ha már távoli áttétek igazolódnak a későbbiek során, akkor már nem tudjuk a teljes gyógyulást garantálni, akkor mindig kell, hogy a későbbiek során valamilyen kezelést kapjon. A belgyógyászati betegségei (cukor, pajzsmirigy, stb…) miatt gondolom, rendszeresen gyógyszert szed, ezek módosítására lehet, hogy szükség van a kemoterápia közben. A köröm elszíneződések a docetaxel ismert mellékhatásai közé tartozik. Tud esetleg körömágy gyulladást is okozni, de akkor általában nagyobb dózisokat, többször kapnak a betegek. A fáradékonyság hátterében lehet, hogy a pajzsmirigye működik alul, akkor a hormon pótló gyógyszerek adagját emelni kell. Abban az esetben, ha mellkasi fájdalmai vannak, akkor javasolt EKG, szív ultrahang esetleg kardiológiai vizsgálat. Lehet, hogy az onkológus szakorvos nem annyira ismeri az Ön belgyógyászati betegségeit, ezért javaslom, hogy ezeket a tüneteket a házi orvosával beszélje meg. Esetleg más szakorvosi vizsgálat is szükségessé válhat. Nagyon jó lenne, ha a következő két docetaxel kezelést még meg tudná kapni, mert így nagyobb biztonságban van, hogy ne újuljon ki a betegsége. Tisztelettel: dr.Baki Márta

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. április 20., 00:31; Megválaszolva: 2020. április 20., 17:27
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Érdeklődnék
T. Cím szeretném kérdezni hogy a kemo kezelés után még fél évvel később is gyakori [email protected]ás fázás kéz láb hidegség normális állapot vagy...
Tanácsadás 2
Tisztelt Doktornő! Köszönöm a válaszát! Kérdésére válaszolva nincs panasza, jelenleg félévente járunk kontroll vizsgálatra. A nyirokcsomó...
Bal oldali tüdődaganat
Az elülső medistinumban 64x40 mm átmérőjű inhomogén köteges képlet ábrázolódik, melyen belül 34 mm átméŕőjű halmozó fallal körülvett...
Tanácsadás
Tisztelt Doktornő! A családunk egyik tagjánál két éve diagnosztizáltak III. szakaszban lévő melanoma malignumot (SSM). A második műtét utáni...
Jobb oldali hasi fájdalom
2017-ben műtöttek vastagbél daganattal. Azóta rendszeresen járok ellenőrzésre. 2020 márciusban voltam CT-n, szeptember végén laborban, ultrahangon...