Chemoterápia utáni érrendszeri probléma

Tisztelt Doktor Úr/Nő, Tavaly év végén egy sikeresen eltávolított elrákosodott here után, még két (2x5-napos) ciszplatinos chemoterápián vettem részt. Azóta az eredményeim szerencsére jók. A chemoterápia egyik mellékhatása azonban a karomon a vénák és erek megdagadása és megkeményedése volt, amit orvosi javaslatra Hemathrombin kenőccsel kezeltem, aminek hatására azok helyre jöttek. Egy másik (szerintem szintén a chemo mellékhatása) probléma azonban, hogy az ujjaim, már kissebb hideg hatására is teljesen lehűlnek, elfehérednek és elzsibbadnak, mintha a vérkeringés leállna bennük. Ilyenkor maszírozással próbálok beléjük életet lehelni, azonban a tél közeledtével ez a probléma valószínüleg egyre visszatérőbb lesz. A vastag kesztyű beszerzésén kívül, esetleg mit javasolna a probléma orvoslására? Előre is köszönöm válaszát! üdvözlettel, M. Tamás

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Nagykálnai Tamás válasza kemoterápia és keringési zavar témában

A hererák szövettanát persze nem írja meg, holott ez nagyon fontos lenne.

Azt sem írja meg, hogy hány kemoterápiát és miket kapott összesen ("még kettő" az nem tudom mennyi) .

Amennyiben ez mind platina tartalmú volt (vélhetően hat ciklus) , a kéz neuropátiája is ennek "köszönhető".

Perifériás idegbántalmak bizony bőven keletkezhetnek kemoterápia után (de ismét mondom, hogy nem tudom, mennyit és egyáltalán mit kapott) .

Úgy is mondharnám, hogy valószínűleg az élet ára a mellékhatás.

Ha pontosabban közli az adatokat, pontosabban tudnék válaszolni.

Dr. Nagykálnai Tamás

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. szeptember 17., 14:39; Megválaszolva: 2012. szeptember 21., 15:24
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Mi az elegendő mennyisége a...
Üdvözlöm! A veszprémi Onkológiai Centrumba járok kombinált kemó és sugárkezelésre. Az osztályon kirakott Rákgyógyítás magazinban olvastam...
A pet ct értelmezésében szeretnék...
Kóros aktívitasú nyirokcsomók a bal inguinalis régióban, reaktív folyamat, relapsus egyaránt felvethet. Máshol makroszkópos FDG-avid malignitás...
Májsejtrák áttéttel
Tisztelt Doktornő! Édesanyámnál pár évvel ezelőtt májzsugort diagnosztizáltak, melyet a Hepatitis C vírus és az évekig tartó alkoholizmusa...
Kérdés májáttétről
Üdv Doktornő. Egy ismerősömet 1 éve rosszindulatú vastagbéldaganatra műtötték. Most az éves kontroll CT vizsgálaton derült ki hogy progressio....
Benfogamma 5 fluorouracil mellett
Tisztelt Főorvos Asszony! Édesanyám 6 ciklus Taxotere-Epi kemoterápiás ciklus után van - gyomordaganata van hashártyaáttétel - s nagyon zsibbadnak...