• Cukorbetegség

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Dr.-nő! 2-es tipúsú diabeteszem 8 éve lett diagnosztizálva. Kezdtem a gyógyszerekkel, melyek egy darabig mindig használtak kb. fél év, aztán le kellett cserélni őket újjabbakra. Aztán jótt az eucreas mellett a victoza, ettől fogytam, azóta tartom a súlyom,. 2 évig használtam. Ez év januárja óta használom a Xultophit, az eucreas mellett ( 2x1 1000mg.-os), az eredményeim szintén fél évig jók voltak. Mostmár 50 egységnél járok, ami heti 1x-szeri kiváltást ígényel. Sajnos az összeg amit így a cukorbetegségemre költök nagyon sok, havi 20000.-ft. Úgy gondolom, hogy lehet jobb lenne már a rendesen beállított inzulin kezelés, a napi 4x-szeri szúrással, s talán ez költség csökkentő is lenne. De a legfontosabb , hogy nagyon félek a szövődményektől, a 8 éve tartó kisérletezés miatt. Válaszát megköszönve: Török Karolina

        Dr. Tänczer Tímea válasza a xultophy témában

        Kedves Karolina! A jelenlegi gyógyszerelésben két hasonló csoportba tartozó gyógyszert szed, ez nem helyes. Amennyiben a cukor értékek sem megfelelőek( HBA1c) és a testsúlya sem csökkent ( testsúly?) változtatni kell mielőbb a kezelésén. A szövődmények szűrése is szükséges. A négyszeri inzulin költsége valóban alacsony, de testsúly szempontjából nem kedvező döntés. Ha indokolt, persze erre is szükség lelhet, amennyiben a vércukor érékek jelentősen emelkedettek. Léteznek más nem inzulin természetű kiegészítő kezelések, melyek adhatóak az Ön esetében. Érdemes lenne egy személyes konzultáció, keressen nyugodtan, a rendelésemen. Üdvözlettel: Tanczer Tímea

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2019. szeptember 22., 17:20; Megválaszolva: 2019. szeptember 23., 09:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedve Doktornő! A vérképemmel kapcsolatban szeretném a segítségét, tanácsát kérni. Ha jól vagyok informálva , akkor az alábbiak a vashiányra utalnak. Szeretném megkérdezni, hogy a számok alapján mennyire súlyos a helyzet? Transzferrin 4,8...
        Tisztelt Doktor úr /Doktornő! A következő eredményt kaptam terheléses cukorvizsgálaton, kérem nézze meg és adjon tanácsot, hogy ez most mennyire rossz, van e szükség kezelésre? 188 cm és 88 kg vagyok. Továbbá a normál laborban a...
        Tisztelt Doktornő! Egy éve diagnosztizáltak cukorbetegséggel (a testsúly-vesztés és a túlzott folyadék fogyasztás jelezte), 24- és 33 mmol/L értékeket mértünk. Ennek megfelelően inzulin terápiában részesültem (Insuman Rapid és Bazal,...
        Üdvözlöm!Kb.8 hónapja küzdök ezzel a jelenséggel,és nem tudom eldönteni mi lehet.Urológián többször voltam de csal legyintenek rá.A péniszem makkja és a fityma belső része,bellemeze szokott bevörösödni olyan 2,3...
        Tisztelt Doktornő! Sógornőm (67 éves) az utóbbi időben azt vette észre, hogy időközönként a lábfeje ég, bizsereg és a nagy ujjai mintha érzéketlenek lennének. A kezén is érzett hasonlót, de ott nincs érzéketlenség. Körülbelül fél...
        Jonapot kivánok. NYARI ALEX VAGYOK 22EVES. ES SZERETNEK SEGITSEGET KERDEZNI SAJNOS AZ ORVOSOK ITT NEM FOGLALKOZNAK VAS MEGYÉBEN SENKIVEL.... AZ LENNE A PROBLEMA ELVILEG 2015.BEN PÀNIKBETEGSÉGET ÁLLAPITOTTAK MEG NÀLAM zenész gyerek vagyok bulizni...
        Tisztelt Doktornő! A kérdésem, hogy a férjem reggeli éhgyomri vc: 6,9mmol. Aztán, főleg hétvégén futás kimozgatás után visszaáll 5,7mmol- és egész nap normális szinten mozog, Próbálom meggyőzni, hogy vacsora csak hatig, Azt nem...
        Kedves Dr.-nő! 2-es tipúsú diabeteszem 8 éve lett diagnosztizálva. Kezdtem a gyógyszerekkel, melyek egy darabig mindig használtak kb. fél év, aztán le kellett cserélni őket újjabbakra. Aztán jótt az eucreas mellett a victoza, ettől fogytam,...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megtudni, hogy az alábbi laboreredmény alapján valóban indokolt-e Adimet 1000mg napi fél szem szedése, vagy elegendő lenne komolyabb életmódváltás? Éhgyomri serum glucos 6,4 mmol/L 30 perces eredmény 9,4...
        Tisztelt doktor Nő,Úr! A cukorbetegség alatti esetleges ízérzékelés megváltozásával kapcsolatban kérdeznék. Lehet esetleg olyan fokú hogy ne lehessen megkülönböztetni a normál és a light colát? Válaszát előre is köszönöm, szép...