• Miért fáj a lábam?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kb. 2 hete kezdődött, hogy a bal lába, a térdemtől lefelé zsibbadva fáj. Cukorbeteg vagyok, sajnos 8 a cukrom, Mephoral nevű gyógyszert szedek, de ez állandó hasmenést okoz! Megpróbáltam fogyókurázni is, nem nagyon megy! Összefüggésben lehet e a lábfájás a cukorbetegséggel? Vagy keringési zavar? Mit lehetne tenni? Várom megtisztelő válaszukat! Üdv!

        WEBBeteg szakértő válasza a láb zsibbadás témában

        Tisztelt Kérdező!

        A cukorbetegség egyik szövődménye  az idegek károsodása, azonban az jellemző módon mindkét oldali végtagot harisnyaszerűen érinti. Egyoldali fájdalom és zsibbadás esetén is lehet a cukorbetegség szövődménye, de előtte a helyi okok kizárása miatt érsebészeti és neurológiai vizsgálat javasolt.

        Üdvözlettel:  Dr. Laczkó Andrea diabetológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-07-14 10:51:31; Megválaszolva: 2011. augusztus 02., 09:10

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Tanácsadó! 2 éve inzulinrezisztenciám van.43 éves vagyok.Az elmúlt fél évben romlottak laborértékeim éhgyomri 8 ,ezért metformin 1000mg ot kaptam az orvostól napi 3mat.Az elmúlt 10 évben nem ittam alkoholt ,de a múlt hétvégén...
        Kedves Éva, Ma voltam terheléses cukor vizsgálaton, nagyon úgy néz ki, hogy vagy IR-em lesz , vagy IGT-m. Házi mérővel párhuzamosan mértem, onnan gondolom. Az éhhomri jó lett, (4.9) de már az egy órás vércukor is 13 felett, másfél óra...
        Szép napot! Ma megkaptam a laborleletem a C peptid érték 1,5 kérdésem Terhesen inzulinos cukorbeteg voltam ennek 18 éve, milyenek az esélyeim? Az vagyok vagy leszek? Mit takar az eredmény? Köszönettel :Heni
        isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak(48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje,melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg 4x kell szúrnia magát 3×12 Novorapid, 1+ 30 E Tresiba degludek insulinra állitották át 1 hete eddig...
        Kedves Doktornő! Azt szeretném megkérdezni, ha étkezéssel próbálom csökkenteni a rossz eredményt és ez úgy tűnik, hogy sikeres volt, mert 12, 08-ról már egyszer 8.2-re visszament, és most újra 12,18 ez ugye lehetséges? Nagyon szeretem a...
        Epes hanyas miatt nem adtam be a 17.30 orai Atracid inzulin adagot. Napi 4* szurasbol 3* Atracid 1* Insulatard 20 egyseg. Kerdesem h potlolag beadjam az Atracidot vagy varjam meg a fel tizes insulatardot? Es mennyit adjak be az Atracidbol ha kell potlolag?
        Tisztelt Doktornő.Magam megnyugtatására elmentem egy cukorterhelésre 3pontosra,mert tavaly volt egy spontán vetélésem,és ki akartam zárni,hogy nincs-e nálam inzulinreszisztencia esetleg.Szeretném a véleményét kérni,én jónak gondolom.Illetve...
        Tisztelt Doktornő! 42 éves kismama vagyok, terhességem 25. hetét zárom ma. Első kislányomat 36 éves koromban szültem, ez (az első) terhesség terhességi diabetesszel volt terhelt. Akkor a 19. héten végeztek nálam terheléses vizsgálatot,...
        Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7,3), valamint a 3 havi átlag (7,1) értékem miatt terheléses cukorvizsgálatot rendelt el az endokrinológus.A 120 perces eredményem semmit nem változott a 60 perceshez viszonyítva...
        Tisztelt doktornő ! 2017. Januárjától vagyok cukorbeteg. Actrapidot es Insulatardot adok. Az éhgyomori értékeik 10-12 között mozognak a reggeli után másfél órával 16-18 közötti. Tanácstalan vagyok az etkezesemmel nincs gond mindent betartok....