28 hetes várandósan verejtékmirigy-gyulladás?

Tisztelt Doktor Úr/Doktornő, Szerda este fürdés után, törölközés közben éreztem kellemetlen érzést mind2 hónaljamban. Háziorvosommal csütörtökön való konzultáció után (szerinte várjak hétfőig, lássuk meg mi lesz+kenjem Fastum géllel, mint gyuladáscsökkentővel? -ami visszérre jó+ünnep van). Majd csütörtök este bal oldalon a bőrfelszín alatt nem piros, de pattanásszerű kiütések, duzzanatok, jelentek meg, nem a nyirok helyen, hanme fölötte, ami igen kellemetlen, és fájdalmas is volt. Péntek reggelre erősödtek a fájdalmak, mintha valami táplálná a duzzanatokat? Szombat reggelre pedig a jobb oldalon is megjelentek a duzzanatok, és a bal oldalon is a már meglévő 3 mellé még 3 keletkezett. Ma szombat este van, megjártam már a bőrklinikát, ahol Hidradenitis suppurativat diagnosztizáltak és kaptam receptet is: Ung Bactroban antibiotikumként, és ung Burowi, mint hűsítőként-gyulladáscsökkentőként, ill. hideg borogatás, mely utóbbit mellőzök, mert nem esik jól az érintés ott. A különös, hogy mostanra a bal oldalon mintha enyhülés volna. Jobb oldalon viszont fájdalmasabb, és az egyik dudor mintha érni (és kifakadni? ) készülne. Lázam nincs. 28 hetes kismama vagyok, első gyermekemet várom. 6 inszem után a 2. lombik (long protokoll) próbálkozásra sikerült. Keresgéltem már a neten, de nem találtam választ a problémámra ilyen összefüggésben. Csak azt, hogy nőknél gyakoribb ez a betegség, esetleg terhesség alatt is, ill. összefüghet a nemi hormonok változásaival? Amire gyanakszom: szerda óta fogyasztok ún. Bio kakaót - esetleg abban volt vmi? Gyerekkorom óta érzékeny bőrű vagyok, s most sem használok, csak patikai mosdókenőcsöt. és arckrémet, ill. a dm-ben kapható Baby Love babaolajat a striák megelőzésére. Vagy esetleg az új golyós dezodor a bűnös, amit 3 hete kezdtem használni, és előtte soha? (Alverde sókristályos dezodor, mentes minde illatanyagtól, és alkoholtól...) Továbbá: a környzetem is hatással lehet rám, de milyen mértékben? Étrsd: terhesség alatt csökken az immunrendszer hatékonysága! Anyukámnál tavaly decemberben történt melldaganat miatti levétel. Most pedig 4 hete lábköröm gombával küzd, + öt napja jobb kisujja is fájni kezdett, ami már elmúlt, de a színeződés megmaradt. 5 évig kell még a kemoterápiás gyógyszert (Lockren) szednie. Tehát kérem válaszoljon mihamarabb: helyes-e a verejtékmirigy-gyulladás diagnózisa? Ha igen, akkor a Bactroban mennyire biztonságosan adható a várandósság e szakaszában? Mennyi idő múlva múlik el, ill. mi várható: kifakadás? És utána a gyógyulás, a további gondozás hogyan zajlik? Érdemes-e továbbmenni sebészhez? UH-val megnézetni? Nagyon megköszönöm a gyors válaszát, mert nagyon aggódom a probléma miatt.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bodnár Edina válasza a verejtékmirigygyulladás témában

Amit leírt, az alapján valószínű a verejtékmirigy gyulladás diagnózisa. A Bactroban kenőcs jó szokott lenni, de ha nem elegendő, akkor szisztémás antibiotikum is szóba jön. Kb. 3-4 nap múlva várható kifakadás ha párakötést is alkalmaz. Gondozás nem szükséges, de kontrollra járás a gyógyulásig mindenképp indokolt. Sebészi beavatkozás csak akkor jön szóba, ha a csomók nem nyílnak meg.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. augusztus 21., 23:15; Megválaszolva: 2010. augusztus 24., 21:44
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Kézi elváltozás számítógép...
Éveken keresztül, naponta órákat töltöttem számítógép előtt, legtöbbször játékokkal, de most az online oktatás beköszöntével szinte az...
Bőr alatti kiütés
Tisztelt DoktorÚr/Nő! Egy olyan problémával fordulnék önhöz, ami már évek óta évente egyszer, de kétszer is akár előfordul, viszont amióta...
Anyajegyelváltozás
Tisztelt Doktornő! Segítséget szeretnék kérni. Kettő darab kérdésem lenne. 1. A péniszemen kijött egy nagyon pici, barna anyajegy, valamelyik...
Összehúzódik a pèniszemen a bőr
Szèp Jó Napot Kívánok. Olyan problèmám lenne, hogy a Pèniszemen a bőr . Ègèsszen a has falig összehuzódik. Ès elègè kènyelmetlen ègő èrzès...
Mi okozhatja ezt?
Tisztelt Doktornő/Úr! Pár hónapja péniszem felső részén kidörzsölődés-szerű tünet jelent meg, viszonylag erős fájdalommal. Egy ideig csak...