Hajhullás és pattanások

Tisztelt Webdoktor! 28 éves nő vagyok, februárban, közel 6 hónapja hagytam abba a fogamzásgátló szedését 7 év után, mert a párommal babát szeretnénk, bár azóta sem sikerült teherbe esnem. Az a problémám, hogy ijesztően megritkult a hajam, folyamatosan hullik. Valamennyire hullott a gyógyszer szedése alatt is, de ennyire nem. Úgy vettem észre, hogy a gyógyszer abbahagyása után pár hónappal kezdett nagyon hullani. Újra kijöttek a pattanások, ezek korábban is voltak, olyan súlyosak, hogy a mai napig mély hegek vannak az arcomon, ezért nagyon elkeserít ez is. A szőrösödés azért nem tűnik fel most annyira, mert gyerekkorom óta nagyon erős a szőrzetem, az államon, mellbimbómon, még a fenekemen is erős szőrzet van, de ezt legalább szőrtelenítéssel el tudom tüntetni. Talán még azt is el kell mondanom, hogy édesapám 50 évesen kopasz, és édesanyám anyja is.Tudom, hogy a problémáimra főleg fogamzásgátló a segítség, de ezt semmiképpen nem szeretném, mert kisbabát szeretnék, de a hajhullás miatt nagyon aggódom. Azóta borzasztóan sokat sírok, főleg a külső miatt, és sokszor bepánikolok, nem érzem jól magam. A bőrömmel már 10 éve folyamatosan küzdök, már mindent kipróbáltam. A hajhullásra is használok hajszeszt, Revalidot, és góc sincs a szervezetemben. A kérdéseim a következőek: 1. Lehetséges, hogy a fogamzásgátló abbahagyása miatt jelentkeznek a gondok? 2. Ha igen, egy bizonyos idő eltelte után helyreáll magától, visszasűrüsödik -e a hajam? 3. Ha nem, mit tehetek?

Köszönettel: Kriszt

 

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza pattanás, hajhullás témában

Kedves Kriszta!

Ami nagyon fontos, hogy egy endokrinológia kivizsgálásra szüksége van. Biztosan fognak eltérést találni. Mivel babát szeretne, így a fogamzásgátló nem szükséges, egy hormonzavart bizony nem lehet fogamzásgátlóval kezelni. Ha nincs peteérése, akkor azt lehet stimulálni, erre való a Clostilbegyt, ha a sárgatest hormon nem elegendő, arra lehet Utrogestant adni, ha pl. magas a prolaktin szintje, akkor Bromocriptin kell. Ha összetett probléma van, akkor pedig egy meddőségi szakrendelést kell felkeresni, és összetettebb stimulációs protokoll alkalmazásával fogja az orvos a leleteinek megfelelően kezelni Önt. A hajhullást, és a pattanásokat minden bizonnyal a hormonzavar okozza, így várható lesz, hogy ennek a kezelése csökkenteni fogja a panaszokat, de addig is tüneti bőrgyógyászati kezelésre lesz szüksége, hogy ne maradjanak pl. hegek vissza.

Dr. Farkas Ágnes, nőgyógyász

Kedves Kriszta!

A legfontosabb az endokrinológiai kivizsgálás, mert ha a nemi hormonok szintjét sikerül normál szintre beállítani, akkor a pattanásosság és a hajhullás is jó irányba fog változni.

Amit bőrgyógyászati szempontból addig megtehet:

Az arcra komplex kezelést alklamazzon, faggyúoldó lemosót (pl. Lubexyl) , antibakteriális ecsetelőt (pl. Zineryt, Dalacin-T) , éjszakára szárító, gyulladáscsökkentő rázókeveréket (pl. szalcil-kénes rázó) . Kezdetben talán ez a komplex kezelés megakadályozza a pattanások kialakulását, ha ez sem lenne hatásos, erősebb kezelés jön szóba, pl. belsőleg antibiotikum. Az antibakteriális ecsetelőt háziorvosa is felírhatja receptre, a másik kettő szer recept nélkül kapható a patikákban.

A hajhullást a hormonrendszeri problémákon kívül góc is okozhatja, de ha ezt kizárták, akkor ezzel nem kell számolni. Jó hatású lehet a Forcapil kapszula, ez is recept nélkül kapható.

Ha teherbe esik, ezeket a szereket ne használja tovább, mert a magzatra gyakorolt hatásuk nem tisztázott.

Ha a javasolt kezelések ellenére továbbra is fennállnak a panaszok, keressen fel egy bőrgyógyászt, de feltétlenül tájékoztassa arról, hogy kisbabát szeretne, mert ez az alkalmazott kezelést nagyban befolyásolja.Üdvözlettel: Dr. Csuth Ágnes, háziorvos

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Csuth Ágnes, családorvos
Kérdés: 2009. július 19., 10:12; Megválaszolva: 2009. július 19., 10:12
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Piros folt/ kiütés/
Kedves Doktornő! Két-három hete egy kis piros folt jelent meg az arcomon jobb oldalt az orromhoz közel.Először azt hittem,hogy pattanás lesz,mintha...
Roaccutan kis dózisban
Kedves Doktornő! Körülbelül másfél éve kipattogzott a bőröm, amivel korábban soha semmi problémám nem volt. Kivizsgáltattam magam, minden...
Pattanás kezelése
Kedves Doktor Úr/Doktornő, Pár hónappal ezelőtt Davercin gélt és Skinoren krémet írt fel nekem bőrgyógyász pattanásaim kezelésére. Miután...
Fülcimpában egy pattanás
Fülcimbámba egy pattanás van, és egyszer kicsit megnyomtam és olyan hangja volt mint amikor konyomok egy pattanást, az volna a kérdésem mit tegyek és...
Mellbimbó pattanás
Kedves Szakértő! Már második alkalommal jön elő a mellbimbómon pattanás, nem az udvarán hanem magán a bimbón. Előző alkalommal magától...