• ORBÁNC, CELLULITISE

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         

        Tisztelt Doktornő! Édesanyám 77 éves a körzeti orvos orbáncot állapított meg nála, be is volt dagadva csak az egyik lábfeje, piros is volt, láza hidegrázás nem volt. Irtak fel neki detralexet, Lioton ,gélt és 14 szemes aktil duo 850 mg antibiutikumot. Beszedte az összes antibiotikumot, de a lába továbbra is dagad és piros. Lehet e keringési elégtelenség az orbánc következménye? Kaphat e vérmérgezést kell e kezelni továbbra is antibiutikummal.? A másik van a kislábaúján egy seb, ami ott van kb fél éve és nem gyógyul be. Ma volt a sebészeten a főorvos úr Cellulitise betegséget állapított meg, a neten azt olvastam hogy antibiotikummal gyógyítható. A doktor úr nem írt fel neki semmit, se krémet se gyógyszert azt mondta ez már nem fog meg gyógyulni és nem kell vele semmit sem tenni, most még egyenlőre nem kell amputálni. Ettől lehet e vérmérgezése kezelhető e, mi a teendő? Tisztelt doktornő ez a negyedik alkalom ,hogy orvoshoz mentünk kétszer körzeti, egyszer sürgősségi úgy be volt dagadva anyukám egyik lábfeje, egyszer sebészet. Nem látom a teljes gyógyulást,de azért kicsit jobb, anyukámat valóban nem lehet meggyógyítani?Nézzem végig, hogy vérmérgezést fog kapni, vagy nem annyira súlyos az ügy? Teljesen tehetetlen vagyok, hova menjek mit csináljak? Üdvözlet

        Dr. Bodnár Edina válasza a seb és orbánc témában

        Igen, az orbánc után maradhat nyirokkeringési zavar, ami oedemával jár. Szedje a Detralexet és fáslizza a lábát. A tartós állás, ülés nem tesz jót ilyenkor, ezért inkább járkáljon, vagy ha ül, akkor polcolja fel a lábát. CRP alapján lehetne megmondani, hogy kell-e továbbra is antibiotikum. A Covercard nevű gyógyszer egyik hatóanyaga calcium-csatorna gátló, ami önmagában is okoz lábdagadást. A kislábujjon lévő seb valószínűleg érszűkületes eredetű, ezért keressenek fel érsebész vagy angiológus szakorvost, értágító infúziós kezelés céljából. A sebet tartsák mindig tisztán és szárazon, nehogy gangraena alakuljon ki belőle. A sebre bőrgyógyász szakorvosok tudnak írni speciális kötszert.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bodnár Edina
        bőrgyógyász, onkológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Bodnár Edina
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2019. június 18., 15:11; Megválaszolva: 2019. július 09., 13:22

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        T. Dr.nő! Az lenne a kérdésem hogy hogyan lehet a szőrnövekedést kordában tartani.... szinte mindenhol nő. a hátsómon, az ujjaimon, a lábujjaimon stb lehetetlen helyeken, valamint a szakállamat is kb 3-4 naponta borotválnom kell. Mi okozhatja...
        Tisztelt Doktor ur! A böratka hullik-e a testböl? (Összetéveszthetö-e a tetüvel, rühatkával?) Köszönettel Balazs
        Tisztelt Doktornő! Nagy meleg hatására viszkető kiütések, foltok jelennek meg a bőrömön: hát, mellkas, vádli. Utóbbin megmarad, előbbi kettő elmúlik. Felülete sebes, érdes. Eleinte apró pontokként jelent meg, majd már a képen látható...
        Nem tudom mi lehet ez. Pattanás szerű és volt hogy megnyomtam és genyes vér jött ki belőle. Tele van a lágyékom.
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Körülbelül egy éve fedeztem fel, hogy a herezacskómon szigetszerűen apró vöröses/lilás kiütések vannak. Kifeszített bőr esetén jól láthatóan kiáramlik belőlük a vér, majd lassan visszatér. Előfordult már,...
        Tisztelt Doktornő! Már jó pár hónappal ezelőtt vettem észre először, hogy a péniszemen, pontosabban a fitymámon, a makk alatt egy részen, kb. 1-1.5 cm-es területen elkezdett fehérré válni a bőr (képen megjelölt részen, egyébként...
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! A napokban észrevettem, hogy a hímveszzőmön található egy pattanásszerű elváltozás. Csatoltam képet is sajnos a weboldalra nem lehet jó minőségű képet feltölteni, úgyhogy egy képmegosztó oldalra töltöttem...
        Tisztelt Doktornő! Serdülő fiam arca nagyon csúnya, gyulladt pattanásos. Csak szteroid tartalmú gyógyszerekkel lehet ezeket visszamaradó hegek nélkül kezelni, eltűntetni? Vagy létezik kevésbé drasztikus megoldás is? Előre is köszönöm a...
        Jó Napot! Pár napja a péniszemen megjelent 2 kisebb piros folt ami egy idő után elkezdett égni.Nem csináltam vele semmit mert reméltem hogy magától elmúlik de úgy túnik hogy nem akkar.Az lenne a kérdésem hogy van-e esetleg valami gyógyszer...
        Tisztelt Doktor Úr, Nő! Lábszáramon vettem eszre piros foltokat jobb lábszáramon illetve a bal lábszáramon is 2 -dbot nem viszket semmi . Nagyon allergiás vagyok munkám miatt folyamat hosszú nadrágba vagyok melegbe is 40 fokos üzemben. Csak a...