Hirdetés
      • Övsömör jellegzetes kiütés nélkül?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktornő! 2018. decemberében egy hányást és lázat okozó vírus után 2 nappal bordaközi idegfájdalomra ébredtem! Hónapokig jártam orvostól orvosig, gyomortükrözés, kardiológia, colonoscopia, mellkas röntgen, tüdőgyógyászat, reumatológia még a diagnózis végül idegbántalom lett. Volt 1-2 kis hólyagom az érintett területen, de azt mondták, nem kell vele foglalkozni, lehet a hányós vírus következtében is. Közben már nem csak a bordaközi idegbántalom gyötör, hanem az oldalamban és mostmár a combomban is fájó, néha égő érzést tapasztalok. Ideggyógyászat, koponya MR negatív, reumatológia, gerinc röntgen negatív, dignózis: idegbántalom. Ismét volt 1-2 apró kis hólyagom az érintett területen és az ujjamon, kézfejemen is , ami szintén fájt. A bőrgyógyász immunológiára küldött a múlt héten, amikor említettem, hogy ezek nyomán a hólyagok nyomán fájdalmat érzek, de nem maga a hólyag fáj, hanem alatta az izom/ideg. A neurológián írtak egy teperinep nevű gyógyszert,de őszintén szólva nem kezdtem még el szedni, amég nincs valami konkrétum, mi válthatja ki. Én közben elvégezettem a varicella zoster vizsgálatot is melynek eredménye: Varicella-zoster vírus IgM / ELISA 0,103 VE kétes Varicella-zoster vírus IgG / ELISA 0,960 VE pozitív Varicella-zoster vírus IgA / ELISA 2,000 VE negatív Megjegyzés Klinikai relevancia hiányában a kétes VZV IgM valószínûleg aspecifikus reakció eredménye. Akut fertõzés gyanúja esetén ismételt mintavétel javasolható. Szeretném a doktornő véleményét kérni, elképzelhető-e, hogy ténylegesen övsömör okoz ilyen jellegű idegfájdalmakat, vagy másfelé próbáljam a megoldást keresni? (Nem tudom, lényeges információ-e de az első idegfájdalom megjelenése előtt 2 héttel készült tetoválás.) Köszönöm szépen válaszát!

        Dr. Bodnár Edina válasza a Övsomor témában

        Ha a háton volt a tetoválás, akkor az előhozhatta az övsömörös tüneteket. Próbáljon meg carbamazepin hatóanyagú gyógyszert és B-vitamin komplexet szedni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bodnár Edina
        bőrgyógyász, onkológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Bodnár Edina

        Kérdés: 2019. május 06., 12:37; Megválaszolva: 2019. május 14., 22:43

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Ahogyan a mellékelt képeken is látható, sajnos egy elég kellemetlen helyen jelentkezett bőrbetegség okoz gondot a mindennapi életemben. Személyesen még nem jártam ezzel a panasszal orvosnál, és szégyenlősségem miatt...
        A képen látható folt nem tudom hogyan keletkezett,hetek óta nem múlik. Kérem válaszát,hogy mi lehet és kell orvoshoz fordulnom vele. Köszönettel
        Kedves Doktornő! A képeken látható nem viszkető foltok jelennek meg rajtam , de nem ütöttem meg magam, nem ért sérülés. Néha bizsergés félét is érzek a lábamban. Voltam laborban (háziorvos küldött), trombocita, pajzsmirigy rendben, enyhe...
        Jó napot! Hétfő reggel úgy ébredtem, hogy egy piros pötty volt a két orrlyukam közötti területen. Olyan volt, mint egy kialakuló pattanás. Reggeli kómámban csak elvakartam, és le is jött a bőr, illetve volt egy kis nedv is. A terület...
        Üdvözlöm! Férjemnek a végbele mellett vagyis alatta is és felette is egy picivel van 2 bőrnyúlvány szerűség. Nem fáj neki nem piros nem duzzadt olyan szinű mint a környező terültet. Nincs véressem fájdalmas széklete, nem puffad nincsennek...
        Kedves Doktor Nem múló problémával fordulok Önhöz. A nyelvemen fehér, és az ánusz mellett bőr színű, kemény kB 5 hónapja nem múló gubó keletkezett.Nem tudom van e közük egymáshoz. Emésztéshez. Dohányzom. Az ánusz mellett többféle...
        Mar egy ideje küzdök vele én börgombanak mondanam canesten kremet hasznalok ra de az csak eltünteti max 1 napig hoszas hasznalat utan de visza jön kis potykent elkezdviszketni valadzik majd gyulladas ujbol viszketö érzes es nehéz megállni hogy ne...
        Tisztelt Doktor Úr! Az első tengerparti nyaralásom alatt a kézhajlatom elkezdett viszketni. Bekentem aloé vera krémmel, a sos vízre gyanakodtam. Viszont azóta is van hogy elkezd viszketni és piros is... mit tegyek ? Sajnos képet nemtudok küldeni,...
        Tisztelt doktornő! A mellékelt kép alapján mit tudna mondani? Viszkető, vörös, hámló foltok a herezacskóm. Köszönöm megtisztelő válaszát!
        Tisztelt Doktornő! Hozzátartozóm betegségével kapcsolatban szeretném kérdezni. Hasnyálmirigyen lévő cisztózus képlet (kb.2x3,5cm),amely nem növekszik,-jóindulatúnak nyilvánították,kontroll után-, okozhat e a bőrön megjelenő...