Apró, piros pöttyök jelennek meg a bőrömön

Tisztelt Dr. Árki Ildikó! A problémám a következő: apró, kicsi piros pöttyök jelennek meg a bőrömön egy ideje, mindenféle előzmény nélkül. Néha a felületük kissé érdes, kitapintható, van amikor viszont nem. Először azt hittem, hogy a meleg hatására, de mikor testedzést folytattam, egyáltalán semmi nyomuk sem volt, pedig eléggé izzadni szoktam. Rendszerint már rettegek, hogy mikor fognak legközelebb előjönni, és valamilyen oknál fogva, mikor erre gondolok akkor elő is jönnek, és borzasztóan zavaróak. Rendszerint a hasamon, a hasam alatt, a medence csont területén, a hátam alatt (néha a hátamon is) , illetve a hónaljamnál, ritkán mikor már nagyon rástresszelek pedig akár a nyakamon, arcomon is megjelennek. Nem viszketnek, nem fájnak, csak kicsit kellemetlen érzés. A bőrgyógyászom atópiás dermatitiszt állapított meg nálam, amit megfelelő készítményekkel (tusfürdő, testápoló, szteroidos krém ha szükséges) kordában tartok, így a bőröm mondhatni tökéletes állapotban van, nem száraz. Korábban Lendin gyógyszert szedtem a kiütésekre, de nem vált be, mert azzal együtt is előjöttek ezek a kiütések. Félek, hogy ha egyszerűen melegem lesz, (akár egy nagy ebéd után, vagy sétálás után a meleg lakásba bejövök) akkor előjönnek, mert kis bizsergő érzést érzek ott, mintha száraz lenne a bőr, de közben egyáltalán nem az, utána folyamatosan figyelem az adott testrészt, míg végül már megjelennek a pöttyök és mondhatni bepánikolok, és a kiütések erőteljesen megjelennek. Azt is észrevettem, hogy pár percre rá, ha elterelem a figyelmem, úgy eltűnnek ezek a kiütések, hogy semmi nyomuk sem marad. Kicsit kezdem már beleőrülni az egészbe. Lehet, hogy túlzottan rástresszelek erre, és semmi alapja nincs az egésznek? Félek, hogy esetleg mit gondolnak mások ha meglátják (múltkor siettem a buszra mert majdnem lekéstem, és ahogy felszálltam a csuklómon kijöttek ezek a pöttyök, pedig nem voltam leizzadva egyáltalán, máskor is volt már hogy rohantam és semmi ilyesmi tünetem nem volt, bár akkor nem is foglalkoztam ezzel) . 1 hónapja diplomáztam, azóta itthon vagyok a 4 fal között, lehet nem tudom lefoglalni magam, és ezen jár az agyam csak. Nagyon kérem, hogy ha bármi hasznos tudást tud a problémámmal kapcsolatban, kérem ossza meg velem. 23 éves vagyok, egészségesen táplálkozom, ritkán fogyasztok alkoholt, kávét egyáltalán nem, rendszeresen sportolok.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Árki Ildikó válasza piros pöttyök témában

Tisztelt Kérdező!

Leveléből kitűnik, hogy a bőrgyógyász által javasolt terápia hatásos a bőrproblémára. Szintén kiolvasható, hogy azt tapasztalja, hogy stresszes állapotok rontják a bőrtüneteket. Tulajdonképpen Ön is érzi, hogy alapvetően pszichés háttere is van a bőrjelenségeknek. Mindezek miatt úgy gondolom, pszichiáter/pszichoterapeuta tudna Önnek segíteni a lelki háttér feltárásában illetve a szorongások oldásában. Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Árki Ildikó
Dr. Árki Ildikó Rovatvezető, WEBBeteg vezető orvos szakértő
Kérdés: 2018. március 13., 20:15; Megválaszolva: 2018. március 27., 19:42
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Piros pöttyök a szem alatt
Tisztel Doktornő/ Doktor Úr! A szemem alatt időszakosan apró piros pöttyök jelennek meg. A szem alatti terültem ilyenkor nagyon érzékennyé válik...
Piros pöttyök az állon
Tisztelt Doktorúr/nő! Körülbelül fél éve kezdődött, hogy az államon viszkető, piros pöttyök kezdtek előjönni. Először még csak kicsit...
Viszkető nemiszerv piros pöttyökkel
Tisztelt Doktor/Doktornő! Az a problémám, hogy a nemiszervevemen kiújuló piros viszkető pöttyök keletkeznek. Nem tudom meghatározni mitől...
piros pöttyök a péniszen
Jónapot kívánok! Az lenne a panaszom, hogy a péniszemen kicsi piros pöttyök jelentek meg, melyek nem viszkednek, de nyomasta érzékenyek, valamint...
Felfázás, mellékhere...
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Páromnak kb. 1 hónapja elkezdett fájni a jobb vese tájéka, illetve a jobb mellékheréje meg volt nagyobbodva....