Bőrfoltok (hiper és hipopigmentáció)

Tisztelt doktornő! Az utóbbi években egye több pigmentációs zavar keletkezett a bőrömön. Előszöris szinte a teljes arcom hiperpigmentált lett, majd a dekoltázsom is, holott soha nem napoztam. Utána kezdődtek szépen lassan hipopigmentált foltok megjelenni az arcomon, a mellkasomon és a hátamon. Igy tiszta folt vagyok, gyűlölök tükörbe nézni. Orvosilag több hormonális probléma is felmerült. Találtak hipofízis adenómát, amely magas prolaktinnal jár együtt. A mellékvesében a kortizol is elég magas, néha mértek magasabb ACTH-t is. Elvileg van erős PMS-em, ami a magas ösztrogén miatt van. Sajnos az inzulinnal is vannak gondok, meg pajzsmirigy alulműködés is van. Összességében a teljes hormonrendszer problémás, kapok rá pár gyógyszert. Viszont a foltok nagyon zavarnak- az endokrinológián azonban ezzel nem foglalkoznak, ott csak a leleteket nézik. A bőrgyógyászaton a belső zavarokkal nem hozzák összefüggésbe, nagyon sok gyógyszert beszedtem, mert gombának hitték (fél évig voltam terápián, meg se moccant, pedig Nizorallal kentem, gyógyszert szedtem és kentem is). Olvastam, hogy a belső hormonális problémák okozhatnak ilyen zavart. Mit tud erről? Illetve milyen gyógyítási lehetőségek vannak? A hormonális rendszer helyreálltával rendeződik a probléma?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bodnár Edina válasza a foltok témában

Sajnos hormonális problémák okozhatnak hyper-és hypopigmentációt. Nagyon fontos a fényvédelem, a további bőrtünetek megelőzése céljából. Először a hormonzavart kell kezelni, és csak ezután lehet hatékonyan kezelni a bőrtüneteket.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. április 21., 14:35; Megválaszolva: 2014. április 22., 21:30
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Kézi elváltozás számítógép...
Éveken keresztül, naponta órákat töltöttem számítógép előtt, legtöbbször játékokkal, de most az online oktatás beköszöntével szinte az...
Bőr alatti kiütés
Tisztelt DoktorÚr/Nő! Egy olyan problémával fordulnék önhöz, ami már évek óta évente egyszer, de kétszer is akár előfordul, viszont amióta...
Anyajegyelváltozás
Tisztelt Doktornő! Segítséget szeretnék kérni. Kettő darab kérdésem lenne. 1. A péniszemen kijött egy nagyon pici, barna anyajegy, valamelyik...
Összehúzódik a pèniszemen a bőr
Szèp Jó Napot Kívánok. Olyan problèmám lenne, hogy a Pèniszemen a bőr . Ègèsszen a has falig összehuzódik. Ès elègè kènyelmetlen ègő èrzès...
Mi okozhatja ezt?
Tisztelt Doktornő/Úr! Pár hónapja péniszem felső részén kidörzsölődés-szerű tünet jelent meg, viszonylag erős fájdalommal. Egy ideig csak...