Antibiotikum

Gyógyszerallergia lép fel az alábbi készítmények esetében: Sumetrolin, Zinnat, Cifran készítmények esetében. Háziorvosom szerint én penicillin érzékeny vagyok emiatt, és gondban van, hogy szükség esetén milyen gyógyszereket írhat fel nekem. Ez így igaz?

Dr. Gál Mónika válasza allergia témában

Kedves Kérdező!

Azon személyek, akik cefalosporinokra allergiásak- ilyen a Zinnat- 20% az esély, hogy penicillin adásakor- keresztallergia lép fel és a készítmény allergisá tüneteket okoz. Mivel ez nem elhanyagolható százalék, minden esetben a kezelőorvosáé a döntés, hogy javasolja -e a penicillinszármazékot, vagy esetleg tudja helyettesíteni egyéb készítménnyel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Gál Mónika
Dr. Gál Mónika bőrgyógyász-allergológus
Kérdés: 2011. március 09., 17:37 ;Megválaszolva: 2011. március 10., 11:37
Kérdések és válaszok: Allergia
Gyógyszer allergia
Tisztelt doktornő! Vashiány miatt felirták nekem a sorbifer durules tablettát. Egy tabletta beszedése után 1, 5 órával allergiás reakciók léptek...
Allergiás tünetek
Tisztelt Doktornő! Tavaly májusban jelentkeztek először a tüneteim: folyamatos orrdugulás, tüsszentések, ritkán szemviszketés. A tünetek nagyon...
Kérdések vegyszerekre, illatanyagokra...
Tisztelt Doktornő! Rengeteg élelmiszerre, vegyszerre, pollenre allergiás vagyok. Az utóbbi hónapokban egyértelműen beazonosítottuk, hogy szervezetem...
Nehézlégzés allergiától
Tisztelt Doktor Nő! Érdeklődni szeretnék, hogy mitől lehet az, hogy allergiás vagyok szinte mindenre (poratka, parlagfű, növényfélék kivéve...
Mikor kezdhetek másik allergia...
Tisztelt Doktor úr/nő! Eddig Loratadin hexalt szedtem, de nem hat, ezért szeretném kipróbálni a Revicet akut-ot. Ma reggel 6-kor vettem be egy...