Telítetlen zsírsavak téma

Mit kell tudni az omega-3 zsírsavakról?

WEBBeteg - Dr. Borsi-Lieber Katalin

Az omega-3 zsírsavak a többszörösen telítetlen zsírsavak csoportjának tagjai, közéjük tartozik a linolénsav, az eikozapentaénsav és a dokozahexaénsav. Ezek a zsírsavak az emberiség táplálkozásában mindig is jelen voltak, azonban a szervezet biológiai folyamataiban betöltött értékes szerepüket csak az utóbbi néhány évtizedben ismerték fel.

Az F-vitamin - avagy a telítetlen zsírsavak

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Az F-vitamin a telítetlen zsírsavak csoportját foglalja magába. Az F-vitamin egy régebbi elnevezés, de mai értelemben már nem soroljuk ezeket a vegyületeket a vitaminok csoportjába, ugyanis a szervezetünk egészséges működéséhez nagyobb mennyiség szükséges belőlük, mint a többi vitaminból.

Érdekességek a zsírsavakról

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

A zsiradékok egy háromágú villához hasonlóan elágazó glicerinből és a hozzá kapcsolódó zsírsavakból épülnek fel. Maguknak a zsírsavaknak az alapját pedig egy zsírsavanként eltérő hosszúságú szénlánc adja, amihez hidrogén és oxigén atomok kapcsolódnak.

3 tipp a kiegyensúlyozottabb életmódra való áttéréshez

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Túl macerás, bele se kezdek! - adjuk fel egy kiegyensúlyozottabb életmódra való áttérés nulladik lépésénél. Pedig nem kell drasztikusan megváltoztatni étkezési szokásainkat azért, hogy egészségesebbek lehessünk. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének 3 tippje remek kiindulópont lehet az új kezdethez.

A mediterrán étrend vérnyomáscsökkentő hatását magyarázta meg egy kutatás

MTI

A mediterrán étrend vérnyomáscsökkentő hatását magyarázta meg egy brit kutatás: a telítetlen zsírsavak a nitritben gazdag zöldségfélék együtt védenek a magas vérnyomástól.

Transzzsírsavak - A Táplálkozási Akadémia hírlevele

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

A Táplálkozási Akadémia című hírlevél célja az, hogy hiteles információkat nyújtson az egészséges táplálkozásról, életmódról, valamint a legújabb tudományos kutatási eredményekről. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének decemberi hírlevelében a transz-zsírsavakról tudhatunk meg többet.

Depressziót válthat ki a zsíros ételek fogyasztása?

Medipress

Egy nemrég közzé tett spanyol kutatás szerint a transz-zsírokban és telített zsírsavakban gazdag élelmiszerek fogyasztása növeli a depresszióra való hajlamot.

Szívritmuszavar – a telítetlen zsírsavak nem használnak ellene

MTI

A koszorúér szűkület kockázatát csökkenthetjük telítetlen zsírsavak fogyasztásával, azonban a szívritmuszavar kialakulásának esélyét ezek nem befolyásolják – közölték amerikai kutatók.

Olivaolaj: mérsékelt adagban jobban hat

WEBBeteg

Az olivaolaj nemcsak a koleszterinszintet csökkenti, hanem olyan hatóanyagot is tartalmaz, mely telítettségérzetet okoz. Ám ha valaki túl sokat fogyaszt, a mechanizmus nem működik - mutatták ki amerikai tudósok patkányokat vizsgálva.