Fototoxicitás téma

Fényérzékenyítő gyógyszerek és kozmetikumok

WEBBeteg - Huszár Zsoltné dr., szakgyógyszerész - 2022-10-26 20:35
Fototoxicitás
Egyes kozmetikumok, külsőlegesen alkalmazott kenőcsök, oldatok, valamint egyes szájon át szedett gyógyszerek is fényérzékenyíthetik a szervezetet. Ha ezen szerek mellett éri a bőrt napfény, könnyebben leéghet, felhólyagosodhat.

Fényérzékenységet okozó gyógyszerek

Orvostkeresek Egészségmagazin - 2013-06-15 13:07
A naptej, a szalmakalap és a napszemüveg sem nyújt kellő védelmet a nyári hőségben, ha bőrünket belsőleg nem készítjük fel a napsugarakkal való találkozásra. A látszólag minden ok nélkül jelentkező ekcémás, csalánkiütéses, bőrvörösséggel járó tünetek hátterében bizonyos fényérzékenységet okozó gyógyszerek szedése is állhat.

fototoxicitás

Orvos valaszol - Dr. Bodnár Edina - 2013-06-11 21:23
Tisztelt Doktornő/úr! 5 napja a gennyes mandulám miatt antibiotikumot (Doxycylin AL 200mg 10db) kaptam, sajnos megfeledkeztem róla, hogy az orvosom azt mondta kerüljem a napfényt. Így a szedés követő nap kb. 15-20 percig napon tartózkodtam az ar