Mit változtassunk az étkezési szokásainkon idős korban?

Válogatás érdekes és hasznos blogbejegyzésekből, melyeket olvasva többet tudhat meg az egészséges életmódról, a különféle betegségekről és az egészségügyi újdonságokról.

Ha azok közé tartozunk, akik valójában nem gondolkodnak el azon, mi mindent tömnek magukba, akkor a következő tippek segíthetnek, hogy könnyen egy új, egészséges táplálkozáshoz találjunk el:
Kerüljük a stresszt evés közben.

Ne lépjük túl a telítettség érzését

A lassú evés semmiképp nem késlelteti a jóllakottság érzését, mert a telítettségérzés az agy által vezérelt folyamat. Ha lassan eszünk, minden esetben kevesebbet fogunk enni, mert a jóllakottság érzése – mindegy, hogy gyorsan vagy lassan eszünk – ugyanabban az időpontban jön el.

Együnk lassabban és tudatosabban. A rágás folyamata már az emésztés része, rágjunk helyesen.

Ne együnk forrót, jobb a langyos.

Ne tömjük csak úgy magunkba az ételt, próbáljuk meg az ízeket valóban érezni.

Rágás közben fejlődnek ki az aromák, keressük ezeket.

Ha eddig stresszes evők voltunk, akkor tudatosan változtassunk: most lassan eszem...

anyugdijas.blog.nlcafe.hu

Hozzászólások (0)