Mit változtassunk az étkezési szokásainkon idős korban?

Válogatás érdekes és hasznos blogbejegyzésekből, melyeket olvasva többet tudhat meg az egészséges életmódról, a különféle betegségekről és az egészségügyi újdonságokról.


Ha azok közé tartozunk, akik valójában nem gondolkodnak el azon, mi mindent tömnek magukba, akkor a következő tippek segíthetnek, hogy könnyen egy új, egészséges táplálkozáshoz találjunk el:

Kerüljük a stresszt evés közben.



Ne lépjük túl a telítettség érzését



A lassú evés semmiképp nem késlelteti a jóllakottság érzését, mert a telítettségérzés az agy által vezérelt folyamat. Ha lassan eszünk, minden esetben kevesebbet fogunk enni, mert a jóllakottság érzése – mindegy, hogy gyorsan vagy lassan eszünk – ugyanabban az időpontban jön el.



Együnk lassabban és tudatosabban. A rágás folyamata már az emésztés része, rágjunk helyesen.


Ne együnk forrót, jobb a langyos.


Ne tömjük csak úgy magunkba az ételt, próbáljuk meg az ízeket valóban érezni.


Rágás közben fejlődnek ki az aromák, keressük ezeket.


Ha eddig stresszes evők voltunk, akkor tudatosan változtassunk: most lassan eszem...


anyugdijas.blog.nlcafe.hu

Hozzászólások (0)