• Az anyagcsere serkentésének 4 egyszerű módja

        Szerző:
        WEBBeteg

        A megfelelően működő anyagcsere, valamennyi testi sejtet ellát mindennel, amire szüksége van, a salakanyagokat kiűzi a testből, lassan, de biztosan leépíti a fölösleges kilókat és a könnyedség érzését hagyja hátra.

        Az anyagcseréje azonban csak akkor tud megfelelően működni, ha megteremti számára a szükséges feltételeket és helyesen táplálkozik. A következőkben 4 tippet adunk, hogy segítségükkel fokozhassa anyagcseréjét, és hogy a lelassult folyamatokat felgyorsíthassa.

        Anyagcsere? Mi is az tulajdonképpen?

        Mindent, amit megeszünk, fel kell dolgozni, meg kell emészteni, és el kell különíteni a felhasználhatót a felhasználhatatlantól. A hasznos anyagoknak el kell jutniuk testünk minden egyes sejtjébe, míg a szükségtelen anyagoknak a lehető leggyorsabban el kell távozniuk. Ezeket a folyamatokat röviden anyagcserének, vagy metabolizmusnak nevezzük. Az anyagcserének köszönhetően el vagyunk látva energiával (hő), ebből kifolyólag fel tudnak épülni a testünket alkotó anyagok (növekedés, gyarapodás, regenerálódás), illetve képesek vagyunk a testfunkciók megtartására.

        Hirdetések

        Az ön anyagcseréje hogy működik: Túl gyorsan vagy túl lassan?

        Néhány embernek nagyon gyors, tehát kis hatékonyságú anyagcseréje van, ezért náluk az jelent problémát, hogy nem képesek felszedni egyetlen grammot sem, akkor sem, ha szükséges lenne.

        Mások anyagcseréje olyannyira nehézkesen működik, hogy gyorsan meghíznak, és minden fogyási kísérletük hiábavaló próbálkozásnak tűnik. Vannak, akik arra vágynak, hogy anyagcseréjük gondosabban dolgozzon, mások annak örülnének, ha kicsit gyorsabban működne.

        Hogy serkentse anyagcseréjét? – 4 tipp a hatékony anyagcsere eléréséhez

        Sok módszer segítségével serkentheti, és egészséges egyensúlyba hozhatja anyagcseréjét. A kiindulási helyzettől függően, tehát javíthatja vagy gyorsíthatja a működését.

        A következő 4 tanács néhány fontos táplálkozási és életmódbeli változtatásra terjed ki. Ezeket nagyon egyszerű betartani, és problémamentesen beiktatni a mindennapokba. A hatás nem marad el!

        1. tipp: Hogy serkentse anyagcseréjét a víz segítségével?

        A tíz legegészségesebb élelmiszer

        Gondolná, hogy a sör rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz? Tudta, hogy a marhahús egészségünk egyik kulcsa lehet? Az egészséges életmód szerves része az egészséges táplálkozás. Egy Németországban nemrég megjelent táplálkozástudományi könyv szerzője összeállította a tíz legegészségesebb élelmiszert, melyek szervezetünk számára nélkülözhetetlenek. Érdemes megbarátkozni a spenóttal. Olvasson tovább>>

        Kedvenc itala a tiszta forrásvíz (vagy szűrt víz) kell, hogy legyen. Csak a tiszta víz segítségével tudja testünk minden egyes sejtje, a legmegfelelőbben betölteni feladatát. Illetve a víz segítségével, szervezetünk minden közvetlen és tágabb környezetünkből, és az anyagcsere folyamatokból származó mérget, és egyéb káros környezeti anyagokat kiválasztani.

        Mivel pont az említett káros anyagok miatt történő elsalakosodás az egyik fő oka a szervezet sok hiánytünetének - ami számos betegség kialakulásához vezethet -, az anyagcsere fokozása a méreg- és salakanyagok lerakódásának elkerülése érdekében, az egészséghez vezető út egyik legfontosabb lépése.

        A napi szükséges vízmennyiség a táplálkozási szokásaitól, és életmódjától függ. Minél több kedvezőtlen élelmiszert és italt fogyaszt, annál nagyobb szüksége lesz szervezetének a méregtelenítésre, és annál több tiszta vizet kell innia. Ha a jövőben csak vizet iszik, és semmilyen egyéb eredetű italt - mint amilyen a limonádé, kávé, ivólevek, fekete tea, alkohol, stb. - nem iszik, és ha emellett még sok magas víztartalmú salátát és turmixot fogyaszt, akkor napi két liter tiszta víz, már nagyszerű eredményeket hozhat. (A turmixot könnyen elkészítheti gyümölcsökből és zöldségekből, melyeket vízzel és némi apróra vágott mandulával, mogyoróval vagy dióval, vagy egyéb magvakkal turmixolhat össze.

        Manapság sokan fogyasztanak sok húst, kolbászt, édességeket, erősen fűszerezett készételeket, búzalisztből készült tésztaféléket és pékárut, nekik ajánlott sokkal több vizet fogyasztani (legalább kétszer annyit) ahhoz, hogy az anyagcseréjük valóban jobban működhessen.

        Egyes betegségek esetében, a túlzásba vitt folyadékbevitel káros is lehet, például veseelégtelenség, szívelégtelenség mellett, ezért ilyen estekben kérje ki háziorvosa véleményét! Egyéb esetekben kb. napi 2,5-3 l folyadékot fogyasszon.

        2. tipp: Hogy serkentheti anyagcseréjét kalóriaszegény élelmiszerek fogyasztásával?

        Tudjon meg többet az élelmiszerekről!

        Az anyagcseréjét sokkal könnyebben és hosszabb távon serkentheti, ha gyakrabban és kisebb adagokat eszik, és ritkábban ül neki egy kiadós főétkezésnek. Ugyanis, ha egyszerre túl sok kalóriát juttat a szervezetébe, teste hajlamos azt zsír formájában tárolni. Ha azonban túl kevés kalóriát fogyaszt, azt szervezete éhezésként éli meg, és a szénhidrátokat fogja zsírokká alakítva tárolni. Ezért fontos megtalálni az egyensúlyt.

        Ennek alapja az élelmiszerek gondos kiválasztása. A sok kis étkezés azonban nem jelentheti kész levesek, édességek, sós mogyoró, szendvicsek, stb. fogyasztását, hanem friss és vitaminban gazdag élelmiszerekből kell állnia, mint amilyenek pl. a saláták, cukrozatlan gyümölcsök, zöldségek, quinoa (inka gabona), köles, növényi tej (pl. szójatej), magvak (tökmag, napraforgómag, mák, szezámmag, stb.) és nem pirított, sózatlan mogyoró. Ezek az élelmiszerek rendkívül nagy mennyiségben szolgáltatnak vitaminokat és ásványi anyagokat szervezetünk anyagcseréjének serkentéséhez.

        3. tipp: Hogy serkentse anyagcseréjét sportolással?

        Különösen egyszerűen serkentheti anyagcseréjét, ha meg tudja tenni, hogy kevesebb kalóriát fogyasszon, mint amennyit éppen szeretne. A test - ha állandóan égetnie kell a kalóriákat - a rendelkezésre álló táplálékot jobban hasznosítja majd. Ezért legyen minden nap aktív! Ez meglehetősen ostoba tippnek hangzik, ha valakinek nincs ideje nagyobb sportolásra, és ha semmi kedve sincs edzenie magát. Tudjuk, hogy az anyagcsere fokozásához csodás lenne rendszeresen 10 kilométert futni a parkban, vagy hetente párszor izzadni az edzőteremben. Azonban ez a tudás senkinek sem használ, azok közül, akiknek semmi kedve sincs az ilyesféle aktivitáshoz.

        Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés

        Azoknak az embereknek, akik csupán egyféle mozgásformához - például a televízió távirányítójának felemeléséhez - szoktak hozzá, kellően elővigyázatosnak kell lenniük, ha aktívan edzeni kezdenek. Amerikában végzett tanulmány szerint az inaktív, mozgásszegény életmódot folytató emberek esetében a hirtelen elkezdett testi megerőltetés 30-szorosára emeli a szívinfarktus kialakulásának kockázatát. Emellett sokkal nagyobb a sportsérülések veszélye, például ízületi szalag szakadása, izomszakadások, rándulások. Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés>>

        A legjobb módszer azoknak, akik a sporttal szembeni teljes ellenszenvük ellenére, kevés ráfordítással gigantikus mértékben fokozni akarják anyagcseréjüket, egy laza ugrándozás, vagy szökdécselés egy szobai trambulinon.

        Ezt szinte mindenki megengedheti magának, még egy aprócska lakásban is elfér, nem követel sportambíciókat, sem bármiféle gyakorlatot, egyszerűen csak szórakozni kell. Teljesen egyedül is mozoghat és a hatás fantasztikus: anyagcsere felturbózva!

        4. tipp: Hogy serkentheti anyagcseréjét oldható ballasztanyagokkal?

        Az élelmiszerek tudatos kiválasztásával nagymértékben fokozhatja anyagcseréjét. Magas tápanyagtartalmú élelmiszereket válasszon!

        Az ilyen élelmiszerek kalóriája alacsonyabb, mégis a legmegfelelőbben és a legtovább táplálják a szervezetet, és kevésbé terhelik meg, mint azok, melyek tápanyagtartalma kisebb, kalóriája viszont magasabb. A magas tápanyagtartalmú élelmiszerek azok, melyeket a 2. pont alatt említettünk. Viszont csekély tápanyagtartalmú élelmiszerek a cukros és zsíros ételek, vagy pl. az alkohol.

        Azok az élelmiszerek, melyek mindemellett még oldható ballasztanyagokat is tartalmaznak, különösen jótékonyan hatnak asz anyagcsere működésére. A ballasztanyagokban gazdag élelmiszerek jelentősen kevesebb kalóriát szolgáltatnak, mint ugyanolyan mennyiségű élelmiszer, melyben nem fordulnak elő. Ha az ételt alaposabban megrágja, vagyis több időt szán az evésre, a gyomra telítődik, lassabban emészt, a vércukor is fokozatosan emelkedik, tovább tart a teltségérzet, és így sokkal hatékonyabban működik az anyagcsere is.

        Míg az oldhatatlan ballasztanyagok (pl. a búzából származó cellulóz) nem tudnak vizet felvenni, az oldható ballasztanyagok nagy mennyiségű vizet kötnek meg, ezért megtöltik a gyomor-bél traktust.

        Gondoskodnak a zökkenőmentes emésztésről és egyben tisztítják is a beleket.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Az oldható ballasztanyagok, amilyen pl. az útifű magja is, különösen ajánlottak az anyagcsere serkentésére. Reggelente éhgyomorra be kell venni egy kanál útifűmagot, vagy az útifű magjának héját, és inni rá két nagy pohár vizet. Esténkét a (könnyű) vacsora mellé mindezt ajánlott megismételni.

        Az olyan nassolnivalók hiánya, melyek sok cukrot, sót és szintetikus élelmiszeradalékokat tartalmaznak, megkönnyítik az anyagcsere működését, és természetes úton serkentik azt.

        Ha ezt a négy tanácsot megfogadja a mindennapokban, néhány napon belül érezni fogja anyagcseréje felélénkült működésének kellemes hatásit. Sok sikert hozzá!

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: zentrum-der-gesundheit.de; Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Legutóbb frissült:
        Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
        • WEBBeteg.hu
      • PharmaPlaza - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA
      • Legfrissebb cikkek
      • Önök ajánlották
      • A Hodgkin-limfóma

        A Hodgkin-limfóma a nyirokrendszer rosszindulatú daganatos burjánzása. Melyek a betegség fő tünetei?

        Stresszhelyzetek a gyermekkori hasfájás mögött

        A helyes étkezési szokások kialakítását gyermekkorban kell elkezdeni.

        A farkasvakság egyik fő oka

        A panasz fő oka az A-vitamin hiánya mellet a retinitis pigmentosa nevű betegség lehet. Milyen betegség a retinitis pigmentosa?

        Egységes csomagolást kapnak a cigaretták

        A dohánytermékek egységes csomagolása a kereslet csökkentése, életek megmentése érdekében.

      •  





        Hozzászólások (2)
        Írta: horváth lászlóné
        Hol lehet venni útimagfűmagot?

        Írta: Mókus László
        Honnan szedjek vizet, mert a csapból nem az folyik és az ásványvizek meg csapvízből vannak "csinálva"?