Prosztata nagyobbodás

Tisztelt Doktor Úr! 2010-ben prosztata nagyobbodást állapítottak meg,PSA 5,8 ng/l. 2014-re Tamsudil szedése mellett a PSA 0,017ng/l lett. Azt követő 6 évben nem végeztek PSA vizsgálatot. 2020 08.06-án az évenkénti ellenőrző vizsgálaton a következőt állapították meg: Státusz: jobb here tyúktojásnyi,min.hydrocele RV: Jókora szilványi, előredomborodó, mirigyes nem érz. prostata UH: Herék homogének, jobb oldalon felszaporodott folyadék. A prosztata a hólyagba kifejezetten bedomborodik. Vesékben pangás szerk. elt. nincs. Ekkor Tadusta gyógyszert írtak fel,PSA nem készült. Három honap /11.10./ múlva a PSA érték 5,43 ng/l. Ezt a gyógyszert szedem 4,5 hónapja amikor elolvastam a gyógyszer tájékoztatót, aminek egy bekezdését nem tudom hogyan értelmezzzem. Ebben kérem a segítségét. " Egy fokozott prosztatarák - kockázatának kitett férfiakkal végzett klinikai vizsgálatban a dutaszteridet szedő férfiaknál gyakrabban fordul elő a prosztatarák súlyos formája, mint azoknál, akik nem szedtek dutaszteridet. " Kérdésem az lenne,hogy merjem tovább szedni ezt a gyógyszert? Mivel lehetne helyettesíteni? Ilyen magas PSA /5,43ng/l/ érték után mi következhet? Mi a teendőm? Megtisztelő válaszát megköszönve: Mihály

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Papos István válasza prosztata témában

Nyugodtan szedheti a gyógyszert. A dutaszterid csökkentheti a PSA értéket, ezt a kezelőorvosnak a PSA értékelése esetén tudnia kell.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. december 12., 11:54; Megválaszolva: 2020. december 12., 14:44
Kérdések és válaszok: Urológiai megbetegedések
Extra magas PSA
Tisztelt Doktor Úr, magas a PSA szintem, 2015 óta 15-ről legutóbb 46. 2 biopszia volt, 2015 és 18, mindkettő negatív. Most PCA3 vizsgálaton 27 lett az...
Enyhe mellékhere gyulladás?
Jó napot kívánok! Egy ismétlődő problémám van már kb 2-2,5 éve. Gyenge alhasi, gát táji fájdalom, enyhe nem állandó bal here fájdalom és ez...
Vizelési probléma?
Tisztelt Doktor Úr! hete tapasztaltam olyan érzést, mintha nem tudnám teljesen kipisilni magam. Továbbá enyhe alhasi fájdalmat is éreztem. Elmentem...
Húzó érzés majd élesen szúró...
Tisztelt Doktor úr! Kicsivel több mint 3 héttel ezelött egy nemi aktust követően (ahol történt védekezés) pár órával alhasi húzó érzést...
Bizsergő érzés a péniszben
Tisztelt Doktor Úr! Néhány hete bizsergő, remegő érzés jelentkezik napközben a péniszemben. Periódikus jellegű, mintha mobiltelefon rezegne a...