Terhesség és Utrogestan szedése

Tisztelt Szakerto,
 
Terhessegem 21. Heteben jarok. A 7. Hettol Utrogestan-t kaptam progeszteronhiany miatt. 3x1 naponta. A 8. Heten verzessel korhazba kerultem, emeltek az adagot 3x2-re.
A 12. Heten fokozatos abbahagyas  ellenere is elkezdtem erosen verezni, ismet korhazba kellett szallitani, ahol az Utrogestan-t azonnal visszaallitottak (3x2 ahogy elotte is szedtem.) A verzes okanak az Utrogestan tul hamar tortent abbahagyasat neveztek meg.
Orvosom azt tanacsolta hogy egy jo ideig szedni kellene a gyogyszert. A 18. Heten keztem el ismet csokkenteni, 1 hetig naponta 5db, a kovetkezo heten napi 4 db, ezutan egy hetig napi 3db. Jelenleg, ezen a heten tartok napi 2db-nal…
Penteken telik le a het, akkor elerkezem a napi 1db-hoz amelyet felezni kellene, de keptelen vagyok ra, szetfolyik a golyo a felezeskor….
(Eddig nem volt semmi problemam a csokkentes alatt.)
 
 
Kerdeseim a kovetkezoek:

Letezik az hogy a mehlepeny nem mukodik rendesen az en esetemben es szuksegem lehet az Utrogestan szedesere meg ilyen idos terhessegben, esetleg a terhesseg vegeig? (A 18. Heti genetikai UH-n mindent rendben talalt a gendiagnoszta (– Dr. Hajdu Krisztina)
 
Elhagyhatom-e teljesen a gyogyszert verzes veszelye nekul?
 
Ezeket a kerdeseket azert teszem fel Onnek mert orvosom nem tud egyertelmu valaszt adni. A korhazban sem mondtak semmi konkretat.
Egyik alkalommal azt mondja orvosom hogy talan vegig kell az Utrogestan-t, viszont legutobb amikor voltam nala vizsgalaton megkerdezte, abbahagytam-e mar?
Vedonom azt ajanlotta hogy be kene fekudnom a korhazba az abbahagyas ideje alatt. Viszont elozoleg ott sem mondtak semmit, raadasul nehezen viselnek heteket el bent….
 
Teljesen tanacstlan vagyok, kerem segitseget!
 
Udvozlettel: mia

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza terhesség témában

Kedves Mia!

Napi 1 gyógyszer a napi 6-hoz képest már semmi, gyakorlatilag olyan, mintha nem is szedné. Így már elég fokozatos volt a csökkentés, nem felezték meg, mint korábban, én nem gondolom, hogy probléma lenne, amikor elhaggya az utolsó szemet is.

Ha nagyon aggódnak, és kezelőorvos bizonytalan, akkor arra a néhány napra az utolsó szem után feküdjön be a kórházba.

Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. június 11., 12:32; Megválaszolva: 2011. október 05., 11:44
Kérdések és válaszok: Terhesség, gyermekágy
Terhesség alatti gyógyszerszedés
Tisztelt Doktor Úr! Február 26.-án jött meg a menstruációm. Március 3.,10., 17.,én Flucohexal gyógyszert szedtem (1 szemet minden nap) gombás...
Lehet a baba beteg?
Férjemmel azt gondoltuk , csak lombik babánk lehet, mivel a fiúnk is így született . De most terhes lettem , a férjem meg méreg reumás. Ezért több...
Toxoplazmózis
Tisztelt Doktornő! 26 hetes kismama vagyok,érintkeztem rendszeresen háziállatokkal,cicákkal,de sosem volt macskám. Azzal a buta kérdéssel fordulok...
Eseményutáni tabletta
Tisztelt Doktornő! Párommal Március 19-én voltunk együtt! Aktus után mikor kivette éreztem, hogy valami folyik végig ott lent, kívülről! Óvszert...
Duphaston abbahagyása
Tisztelt Doktor Úr! Duphastont szedek 2x1 adagban a terhességem eleje óta. Különösebb oka nem volt a gyógyszer szedésének (esetleg a rendszertelen...