Rexetin mellékhatás

Kedves Doktornő! Április óta küzdök szorongással és pánikkal. Augusztus óta pszichoterápián veszek részt, ami sokat segített a pánikrohamok kezelésében, hárításában, de az általános szorongásomon nem. Novemberben már obszesszív módon szorongtam bármiféle fizikai tüneten, amit tapasztaltam, meg voltam győzödve róla, hogy halálos beteg vagyok. Legyen az mellkas, derék, fejfájás stb. Persze a tünetek mind enyhültek. Ekkor úgy döntöttem, hogy egy pszichiáter segítségét is felkeresem, aki 2 hete Rexetin 10mg-ot írt fel, holnap kellene emelnem az adagot 20mg-ra. Jelenleg is szédülök, állandóan fáradt vagyok, feszül a tarkóm és a nyakam, húz a fejem, deperszonalizációt, derealizációt tapasztalok, amit a gyógyszer szedése előtt nem éreztem, illetve kontrollvesztéstől való félelmet, gombócérzést a torkomban. Így is emeljem holnap az adagot vagy várjak, amíg a mellékhatások enyhülnek? Illetve, annyi rosszat lehet olvasni az interneten az antidepresszánsokról és a Rexetin gyógyszerről különösen, hogy megijesztettek ezek az információk. Tényleg ennyire "ördögtől való" a gyógyszerszedés vagy várhatom tőle azt, hogy tényleg segít majd? Korábban is szedtem már ezt a gyógyszert (,ekkor a háziorvos írta fel a legelső pánikrohamom után, áprilistól augusztusig szedtem, de végül sosem emeltem 10mg-ról 20mg-ra az adagot) és a sokadik hónap után is tapasztaltam a deperszonalizációs, szédülős tüneteket. Ez azért volt, mert nem emeltem az adagot vagy egyszerűen nem jó nekem ez a gyógyszer? Úgy érzem, hogy a gyógyszer segített a szorongásommal, de cserébe 5-6 erős és mindennapi életben zavaró mellékhatást okozott. Tartok attól, ha emelem az adagot, még erősebbek és bénítóbbak lesznek ezek. Számít esetleg az is, hogy éhgyomorral fogyasztom vagy hogy együtt veszem - e be vagy hogy keverem-e más gyógyszerekkel (pl. antibiotikum) . Nagyon köszönöm előre is a segítségét és válaszát. Üdvözlettel, Nóri

Dr. Pálvölgyi Rita válasza antidepresszáns mellékhatása témában

Tisztelt Kérdező,

Ha második próbálkozásra is ilyen jelentős és elhúzódó mellékhatásokat tapasztal, akkor én nem erőltetném tovább ezt a gyógyszert. Meg kéne próbálkozni valami mással. Beszéljen erről a kezelőorvosával.

Nekem sok jó tapasztalatom van az antidepresszánsok beállításával, nem tartom ördögtől valónak. Különösen pszichoterápiával kombinálva hatékony.

Annak, hogy éhgyomorra, vagy étkezéssel veszi be a gyógyszert, nincs jelentősége.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. december 19., 23:15 ;Megválaszolva: 2021. december 20., 08:59
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Gyógyszerszedés
Tisztelt Doktornő! Gyermekkorom óta szorongással küzdök.26 éves voltam amikor először kaptam gyógyszert és nagyon sokat segített.Citapram és Xanax...
Nyugtató mellett alkoholmentes sör?
Jó napot A kérdésem annyi volna hogy scippát szedek illetve frontint utóbbiból napi 3x0,25mg-ot, ihatok e mellette alkoholmentes sört (ennek...
Pánikbetegség gyógyszer
Kedves Doktornő! 2 éve volt az első spontán pánikrohamom, ami begyűrűzött, közlekedni se tudtam stb. Akkor antidepresszáns nélkül, alkalmi frontin...
Somnol covid után álmatlanság
Kedves Doktornő! 5 hete estem át a covidon, komolyabb tüntek nélkül. A szagláselvesztés idegileg nagyon megviselt, és mire vissza kaptam /kb.1 hèt...
Rexetin szerotonin szindróma
Kedves Doktornő! Reggelente 10 mh Rexetint szedek szorongásra. Hollandiai nyaraláson fél marihuánás sütemény elfogyasztása után 4-5 órán át...