Scippa (escitalopram) váltása

Kedves Doktornő! Körülbelül 3 hónapja szedek pánikbetegségre, generalizált és szociális szorongásra, - és ami legjobban zavart, az ezekből fakadó - deperszonalizációs/derealizációs tünetekre 20mg (először 5, 10 majd 20) Scippát, valamint 0,5-1mg Xanaxot naponta. (A Xanax dózisa változó, néha elég a 0,5mg) . A problémám az, hogy a Scippa hatását nem túlzottan érzem; ha reggel nem veszem be a Xanaxot, akkor erős szorongásos, illetve deperszonalizációs/derealizációs érzéseim vannak, de amint beveszem a nyugtatót ezek többnyire (általában teljesen, főleg ha 1mg-t veszek be) tompulnak. Amint kimegy a Xanax hatása szinte egyből újra előjönek a szorongásos tünetek. Ennyi idő után a Scippának már hatnia kellett volna véleményem szerint olyannyira, hogy csökkenteni tudjam/el tudjam hagyni a Xanax adagot, de erre egyáltalán nem látok esélyt, ugyanis a tüneteim szinte ugyanolyanok (enyhe javulással) a Xanax nélkül, mint a Scippa szedése előtt. Sok fórumon, illetve tudományos cikkekben olvastam, hogy a sertralin hatású készítmények hatékonynak bizonyultak a deperszonalizációs/derealizációs (szorongásos) tünetek enyhítésére, illetve azt is, hogy sokan váltottak escitalopramról sertralinra. Ön szerint érdemes lenne Scippáról sertralinra (Zoloftra) váltani? Mindent összevetve a legnagyobb problémám a deperszonalizációs/derealizációs tünetekkel van, de ez az orvosom szerint a szorongásból ered. Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza szorongásos zavar témában

Tisztelt Kérdező,

Igen, 3 hónap után már érdemes váltani, ha hatástalannak bizonyul a gyógyszer, annál is inkább, mert ilyen adagban a Xanax hamar függőséget okoz, ami hosszútávon annak a hatását is csökkenti.

A Zoloft jó szer lehet a leírt tünetekre, beszélje meg kezelőorvosával a váltás kérdését. Emellett pszichoterápiás kezelés is sokat segíthet.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. március 04., 20:40; Megválaszolva: 2021. március 07., 09:39
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Pánikroham és billentyű...
Tisztelt doktor úr/nő! 18 éves koromban diagnosztizáltak nálam enyhe kéthegyű és háromhegyű billentyű elégtelenséget.Voltam vizsgálatokon nem...
derealizáció
Tisztelt Doktor Úr/Nő! 19 éves lány vagyok! 5 éve diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget! 3 napig voltam kórházba, attaraxot irtak fel ami...
Idegrendszeri vagy szervi problémám...
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nagyjából 3 hónapja, minden ok és előzmény nélkül pánikszerű roham tört rám, mely az elkövetkezendő 1 hónapban napi...
Szív ritmus zavar
Tisztelt Doktor Úr/Nő! 26 éves fiatal ember vagyok, szívritmuszavarral küszködök már elég régóta körülbelül 8 éve, ez mellé társul...
Szomatizációs zavar
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két hónapja mell problémával orvoshoz mentem megállapították hogy ciszta van benne. Azóta elindultam egy olyan lejtőn amin...