• gyógyszerfüggőség

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         

        Tisztelt Doktornő! Januárban derült ki, hogy meg kell műteni pajzsmirigyem ciszta miatt, ami mindkét lebenyen van. Azóta folyamatosan ezen jár a fejem, fizikailag szorongok, zsibbad a nyakam, fülem, fejem, nemtusok aludni, olykor remegek. Az endokrin szakorvos szerint pszichés tünetek. Kaptam Xanax sr 0, 5 és 1 mg-os tablettát is illetve altatót Sanval 10 mg-os tablettát, de ebből csak egy felet veszek be éjszakára. A műtét március 28-án lesz. A nyugtató tompítja a tüneteimet. Kérdésem, hogy ennyi idő alatt ha naponta szedem a xanaxot kialakúlhat gyógyszrerfüggőség? Esetleg tud ajánlani más készítményt amivel a műtétig megoldódna a problémám?

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a gyógyszerfüggőség kérdése témában

        Tisztelt Kérdező, Ennyi idő alatt nem várható, hogy függőség alakuljon ki. Természetesen törekedni kell rá, hogy a minimális mennyiséget szedje, illetve elhagyja, amit lehetséges. Más gyógyszert nem gondolnék beállítani, - az antidepresszánsok jönnének szóba, - mert azok kialakulásának időtartama 2-4 hét. Lehetne próbálkozni egyéb, alternatív gyógymódokkal, pl. relaxációs technikákkal. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2019. február 08., 08:33; Megválaszolva: 2019. február 13., 22:03

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! Már lassan 2 éve napi szinten..hol erősebben,hol gyengébben fojtogató érzést érzek a torkomban,amivel alig bírok megküzdeni. Leblokkolok,reggelente alig bírok elkészülni,úgy érzem ha megmozdulok szédülök,ökledezek de nincs...
        Tisztelt Doktornő! Panaszaim 2018. novemberében kezdődtek: fülzúgás, szédülés, bizonytalanságérzés. A vizsgálatokat (vérvétel, hallásvizsgálat, nyaki RTG és UH, koponya MR) követően a fül-orr gégész szakorvos az Arlevert tabletta...
        Tisztelt Hölgyem/Uram! Elég régen kb. 2 éve kezdődött ez a dolog. A székletemen egy kis élénk piros színű vércsíkot fedeztem fel. Természetesen nagyon megijedtem. Többször is volt, hogy csípett és égő érzést éreztem a végbél nyílás...
        Tisztel Doktornö! Pánikbetegségemre szedek Citapramot 20mg és Rilexet 3-szor 2.5mg, amit sikerült csökkenteni: reggel egész, délben háromnegyed, este fél. Kérdésem az lenne, hogy milyen erős ez a Rilex? Előtte Xanaxot szedtem. Erősebb mint a...
        Tisztelt Doktornő! Idén február végén reggel rosszul lettem a metrón munkába menet. Bizonytalanság érzés a mellkasban, kb. 140-es pulzus, nehéz ki és belégzés, és halál félelmem volt a tünetektől. Mentőt hívtak rám, a sürgősségin...
        Kedves Doktor úr/ Doktor nő! Nagyon kellemetlen érzések kavarognak bennem(20 éves vagyok). Le kell szögeznem hogy csak lányokkal voltam, csak lányokat szeretek és csak lányokkal tudom elképzelni a szexuális együttlétet. Hozzá kell tegyem hogy...
        Üdvözlöm igazából annyi problémám van hogy nem is tudom hol kezdjem 6 eve vagyok 10 éve vagyok pánikbeteg 4 éve már csak frontint szedek az előtt sertralint de borzasztó mellékhatásai voltak ami a lényeg a szorongásom meg van negatív...
        Üdvözlöm! Az lenne a kérdésem, hogy már jó párszor előfordult, bal mellemnél,bal bordáimnál,bal mellem alatt,a szegycsontomnál és a melleim fölötti részen kereszbe enyhe fájást vagy szúrást éreztem. A bal karom is szokott fájni, a...
        Kedves Doktornő! Pszichoterápiát kezdtem el egy pszichiáter-pszichológussal, és a következő kérdésem lenne: Ő generalizált szorongást állapított meg. Végigpróbáltunk számtalan gyógyszert, de mindegyiknek szörnyű mellékhatásai voltak....
        Kedves Doktornő! Pszichoterápiát kezdtem el egy pszichiáter-pszichológussal, és a következő kérdésem lenne: Ő generalizált szorongást állapított meg. Végigpróbáltunk számtalan gyógyszert, de mindegyiknek szörnyű mellékhatásai voltak....