Gyermek pánikbetegség

Kedves Doktornő! Három gyermekem van, és a középső gyermekemmel kapcsolatban szeretnék kérdezni pár dolgot. A kisfiam 11 éves, nagyon jó tanuló kisfiú. Kb. 1.5 hónapja pánikszerű rohamok jelentkeztek nála. azzal kezdődött, hogy hazaküldték az iskolából, mert szédült, fájt a hasa, hányingere volt felváltva. Egyik nap az egyik, másik nap a másik tünet jelentkezett. Így ment ez két hétig, hogy minden nap hazaküldték. Természetesen elvittem a háziorvosunkhoz, aki fizikai betegség jeleit nem látta rajta. Többször konzultálva a háziorvossal arra jutottunk, hogy segítséghez kell fordulni, mivel a tünetek odáig fajultak, hogy már az autóba is alig tudom beültetni, mert retteg, hogy valami baja esik. Legnagyobb félelmei: Összeesés, fulladás. ezektől retteg. Az iskola is rémálom lett számára, próbáljuk kihúzni az év végéig valahogy. Voltunk pszichológusnál, semmit nem segített (4héten át, heti 2 alkalom) . A pszichológus szeretné ha elvinném a fiam pszichiáterhez, mert lehet, hogy gyógyszeres kezelésre van szükség. De én nagyon tartok ettől. Nem szeretem gyógyszerekkel tömni a gyerekeim, és most is szeretnék mindent elkövetni, hogy erre ne kerüljön sor.Természetesen ha több szakember is ezt javasolja akkor, nincs más megoldás. Kedves Doktornő! A véleményére lennék kíváncsi, hogy egy 11 éves gyerekre milyen hatással lehetnek ezek a gyógyszerek? Nem szeretnék egy kábult tudatú gyereket csinálni a kisfiamból. Ne haragudjon, ha néha kicsit furcsán fogalmazok, de nagyon el vagyok keseredve, mert nem tudok segíteni a fiamon, és látni nap mint nap a szenvedését borzasztó érzés! Várom válaszát! Köszönettel: egy elkeseredett anya

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza gyermekkori szorongás témában

Tisztelt Kérdező,

A leírt tünetek hátterében szorongás áll. Lehet, hogy az iskolában érte valami olyan élmény, stressz, vagy kudarc, ami beindította a félelmeket. Az ilyen esetekben ajánlott gyógyszerek nem okoznak kábulatot. Enyhe szorongásoldók, vagy antidepresszánsok, amiket a gyermekpszichiáter ajánlani szokott. Mindemellett megértem, hogy igyekeznek elkerülni ezt a lehetőséget. A pszichoterápiás kezelés folytatását, - vagy esetleg más kollégánál történő újrakezdését - mindenképp javasolnám.

A gyógyszerrel kapcsolatban szerintem az kéne eldöntse a kérdést, hogy képes-e befejezni a tanévet a kisfia. Amennyiben nem, akkor talán mégis meg kéne próbálkozni átmenetileg vele. A nyár során kiderül, hogy a szorongások mennyire kötődnek az iskolához, vagy mennyire ettől függetlenek. Ez meghatározza a szükséges további lépéseket is.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. május 19., 10:29; Megválaszolva: 2015. május 19., 20:58
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Folyamatos szédülés
Jó napot kívánok! Egy évvel ezelőtt kezdődtek a panaszok. Kezdetben szédüléssel, palpitációval. Innen indult a kivizsgálások sora. Kardiológus...
Szükséges labor / és egyéb...
Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy milyen labor / és bármilyen egyéb vizsgálatra lenne szükség, ha azt szeretném kizárni hogy a...
Szorongásos tünetek
Tisztelt Doktornő! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy az utóbbi 3 évben elkezdődött a pánikbetegségem, amit kivizsgáltattam 2019-ben, akkor...
Mi okozhatja a panaszaimat?
Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Önökhöz fordulnék, mivel annyi mindent kipróbáltam ,hogy nem tudom milyen irányba indulhatnék el. A panaszaim...
Félelem a skizofréniától
Tisztelt Doktornő! Azt szeretném megkérdezni, hogy kicsit pánikbeteg vagyok, illetve hipohonder és kb. mindig van vmi betegség, ami miatt félek....