XANAX elhagyása

Tisztelt Weborvos! történetem röviden: fél évig küzdöttem az alábbi panaszokkal: gyomorégés, hányinger, szédülés, állandó rossz közérzet, légszomj. A belgyógyásztól a kardiológusig mindenki vizsgált, nem találtak szervi problémát.Végül neurológushoz fordultam, aki szerint ezek a tünetek pánikbetegségre hajaznak.Gyógyszereket írt fel: XANAX SR 0, 5mg/nap illetve Citalodep 20mg/nap. Ezek szedésével tünetmentes vagyok, jó a közérzetem.Ez négy hónapja tart, először kéthetente majd havonta volt kontroll. Utoljára azt mondta, egy év múlva menjek vissza, addig szedjem a gyógyszereket.ettől elkeseredtem, nem szeretnék gyógyszerekkel élni. Kérdéseim: Ön szerint is indokolt ez a hosszantartó gyógyszeres kezelés? Megpróbálhatom elhagyni? Okozhattak ezek a szerek függőséget négy hónap alatt? Ezekre várom válaszát! Tisztelettel: xy1977

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza szorongás kezelése témában

Kedves Kérdező!

Legalább fél évig szoktunk kezelni ilyen jellegű problémákat. Ha ön jól van a gyógyszerekkel, akkor nem érdemes elhagyni őket, mert ezek nem nagy adagok és úgy tűnik, hogy szüksége van rájuk, hogy meg tudja őrizni a jó közérzetét. A gyógyszerek mindemellett csak a tüneteket nyomják el, de nem gyógyítják meg önt. Javaslom, hogy keressen fel egy pszichoterapeutát és közösen próbálják meg feltárni a probléma gyökerét. Ha már lesz a kezében olyan módszer, ami átsegítheti a nehéz időszakon, akkor kezdjen azon gondolkodni, hogy elhagyja a tablettákat.

A függőség vonatkozásában azt tudom mondani, hogy minden ember szervezete más, és a gyógyszerek közül a Xanax elhagyása okozza a legtöbb tünetet. Ez azonban nem függ attól, hogy ön milyen régóta szedi a gyógyszert, sokkal inkább attól, hogy mennyit szed. Kis mennyiséget könnyebb elhagyni, nagyobbat nehezebb, függetlenül attól, hogy mennyi ideje szedi.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. február 24., 09:46; Megválaszolva: 2014. március 01., 23:56
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Pánikbetegseg!
Kedves Doktorno! Fontos kerdesswl fordulok onhoz. En panikbetegsegemre szedek 75mg Olwexyat, ez egy ideje mar nem hasznal es emelve lett 150 mg ra erdekelne...
Alvászavar
Tisztelt Doktornő! Az utóbbi 2-3 hónapban szinte minden éjszaka többször (kétszer, háromszor) és szinte mindig ugyanabban az időpontban (éjfél, 2...
Mellkasfàjdalom
Tisztelt Doktornő! 3-4 hete kezdődött erős mellkasfájdalmam a szegycsont közepèn, de sokszor minkèt oldalra sugárzik, illetve előfordul, hogy torok...
Paroxetin altetnativa
Kedves Doktornő, szeretném megkérdezni, hogy milyen alternatív gyógyszerek léteznek a Paroxáton kívűl ami szorongásóldók. Már néhány éve...
Félek,szorongok,furán érzem...
Tisztelt Doktor Nő! Szeretnék segítséget kérni az alábbi panaszokkal. 23 éves Férfi vagyok. 2 éve kezdődött nálam erős pánik...